جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

تفاهم نامه ۲ پروژه مهم نفتی به امضا رسید / پروژه‌های «هگزان بدون بنزن» و راه اندازی «برج تقطیر در خلا»  آغازی برای توسعه
29 آذر 1396 - 12:50
شناسه : 2946
1
با همکاری دانشگاه رازی و پالایشگاه کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

تفاهم نامه همکاری پالایشگاه کرمانشاه و دانشگاه رازی در دو پروژه تولید “هگزان بدون بنزن” و راه اندازی برج “تقطیر در خلا” به امضا رسید.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، سهراب براندیشه رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه در اولین نشست تخصصی «نفت، علم و صنعت» که امروز در پالایشگاه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم توسعه ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است و این تجربه موفق در کشورهای پیشرفته وجود دارد و برقراری و تقویت این ارتباط می‌تواند موجب افزایش نوآوری و انتقال دانش و فناوری شود.

براندیشه افزود: پالایشگاه توانمندی و ظرفیت های علمی خوبی و برخی مهندسین پالایشگاه نخبگان علمی هستند و قرارگیری آنها در کنار دانشگاه و استفاده از علم روز دنیا در حوزه نفت می‌تواند در پیشبرد فعالیت های پالایشگاه موثر باشد.

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه با اشاره به وجود دانشکده نفت در دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: پایگاه این دانشکده و دانشجویان آن باید پالایشگاه باشد و ارتباط دانشکده نفت با پالایشگاه بیش از پیش تقویت شود.

براندیشه با بیان اینکه در دانشگاه مباحث تئوری صرف مطرح می شود، گفت: باید مکانی برای عملیاتی کردن این اندوخته‌های علمی باشد که در این زمینه آغوش پالایشگاه برای دانشگاه باز است.

وی افزود: پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشگاهی می‌تواند بصورت مشترک انجام شود که این ارتباط هم به نفع دانشگاه و هم به نفع پالایشگاه است.

این مسئول با اشاره به تولید نفت کوره مرغوب در پالایشگاه، گفت: از این محصول می‌توان بیش از ۱۰۰ فرآورده به دست آورد که همه این توفقیات جز در سایه همکاری با دانشگاه حاصل نمی‌شود.

براندیشه با اشاره به واگذاری ۶۰ درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: تلاش ما تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی پالایشگاه است و در این زمینه دو پروژه مهم در دستور کار داریم که همکاری دانشگاه را می طلبد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تولید “هگزان بدون بنزن” است که هم اکنون این محصول از خارج وارد کشور شده و پالایشگاهی در کشور آن را تولید نمی‌کند که تلاش داریم در این زمینه سرآمد باشیم.

براندیشه تصریح کرد: پروژه دیگر پالایشگاه ساخت برج “تقطیر در خلا” است که ساخت آن ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و تا حدی مراحل اولیه کار شروع شده است.

این مسئول افزود: در حال حاضر سرمایه این دو پروژه آماده است و ارتباط با دانشگاه در این زمینه می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه در انجام دو پروژه “هگزان بدون بنزن” و راه اندازی “برج تقطیر در خلا” به امضای مسئولین دو طرف رسید.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.