جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳ Friday, 27 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21830 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

تغییر نام خیابان بیستون منتفی است نشست روسای شوراها به تقویت حکمرانی شهری کمک می‌کند برف و باران استان کرمانشاه را فرا می‌گیرد چرا محور گردشگری زمستانی کرمانشاه شکل نمی‌گیرد؟ تاکید بر گذر از حکمرانی دولتی به حکمروایی شهری در مدیریت شهرها ۶ فایده مهم ویتامین E برای مردان پیگیری مطالبات مردمی کرمانشاهیان در سامانه «سو» آقای استاندار، فکری به حال صنعت ویران کرمانشاه بکنید/ لزوم ورود مدیران تازه‌‌نفس به بخش صنعت صافکاری با دستان ظریف زنانه!/آرزو ثابت کرد که زنان در هیچ حرفه ای کم از مردها ندارند سهل‌انگاری مسئولین در مبارزه با مواد مخدر به هیچ‌وجه قابل قبول نیست حضور شهردار و رئیس شورای شهر کرمانشاه در اجلاس مجمع مشورتی شهرهای کشور در رشت موافقت شورای شهر کرمانشاه با کلیات طرح مجتمع تجاری و خدماتی ارغوان توافق استاندار و بانک شهر برای تکمیل طرح‌های شهرداری کرمانشاه و منطقه آزاد قصرشیرین کرمانشاه آماده بارش برف و باران پس از کاهش مه بازداشت ۴ متهم مالی در مرز پرویزخان سرمای هوا به تنهایی دلیلی برای تعطیلی ادارات و مدارس کرمانشاه نیست ظرفیت پذیرش ۲۵۰کارتن‌خواب در گرمخانه های کرمانشاه/ تعداد معتادمتجاهر در کدام شهرستان کرمانشاه اندک است؟ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات/ تمام اعزام‌ها از مرز خسروی انجام می‌شود اختلاف ۲۶ درجه‌ای سردترین و گرم‌ترین نقاط کرمانشاه کاری که نباید هنگام رانندگی در مه انجام داد

باز هم وعده بیاتی تو خالی از آب درآمد / آذر از نیمه گذشت و خبری از افتتاح باند فرودگاه کرمانشاه نیست
17 آذر 1403 - 13:21
شناسه : 295998
0
طلوع‌‌کرمانشاه : اردیبهشت سال گذشته پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه استارت خورد، پروژه ای که تاخیر در اجرای آن را به عوامل مختلف ربط دادند و حتی گفته شد استاندار اسبق کرمانشاه مانع اجرای این پروژه شده است. آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران استان کرمانشاه بود و مسئولین حاضر آنقدر در اجرای این طرح مصمم بودند که همه تصور کردند قرار است همه کم کاری‌های گذشته جبران و این طرح ظرف زمان کوتاهی افتتاح شود./مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه که در این بیش از ۱.۵ سال بارها زمان افتتاح پروژه را به تعویق انداخت اینبار هم گفت که کارهای اصلی باند به اتمام رسیده و کارهای جانبی باقی مانده که تا آبان به پایان می‌رسد و قطعا در آبان شاهد افتتاح پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه خواهیم بود. حالا آبان گذشت و آذر هم از نیمه عبور کرده است و باز هم وعده‌های بیاتی تو خالی از آب درآمد و باند فرودگاه کرمانشاه افتتاح نشد. اکنون گفته می شود پیگیری مجوزها در حال انجام است و منتظر وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح این طرح هستیم اما مشخص نیست مردم کرمانشاه باید تا به کی چشم انتظار این پروژه بمانند و با سختی نبود پرواز و بلیط مواجه باشند.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

اردیبهشت سال گذشته پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه استارت خورد، پروژه ای که تاخیر در اجرای آن را به عوامل مختلف ربط دادند و حتی گفته شد استاندار اسبق کرمانشاه مانع اجرای این پروژه شده است.

آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران استان کرمانشاه بود و مسئولین حاضر آنقدر در اجرای این طرح مصمم بودند که همه تصور کردند قرار است همه کم کاری‌های گذشته جبران و این طرح ظرف زمان کوتاهی افتتاح شود.

همان زمان حمیدرضا سیدی مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه را یک سال اعلام کرد اما گفت که تلاش می‌شود بخش اصل کار شش ماهه به اتمام برسد و کارهای جانبی پس از آن انجام شود.

بر این اساس باند جدید فرودگاه کرمانشاه باید پاییز سال گذشته تحویل داده می‌شد اما این طرح تا پاییز سال گذشته تنها ۲۶ درصد پیشرفت داشت یعنی یک چهارم کار انجام شده بود.

پس از آن با قطعیت شهریور سال ۱۴۰۳ را به عنوان زمان پایان پروژه بهسازی باند اعلام کردند و در این بیش از یکسال مردم سختی‌های زیادی به دلیل کمبود پرواز در فرودگاه متحمل شدند.

پروژه بهسازی باند باعث شد پروازهای پهن پیکر دیگر امکان نشست و برخاست در باند جایگزین که در گذشته «تاکسی وی» بود و به صورت موقت برای این ایام آماده شده بود را نداشته باشند و از همین رو بسیاری از پروازها از جمله پرواز حج را در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از دست دادیم و مردم کرمانشاه از تهران راهی سرزمین وحی شدند.

به علاوه امکان انجام پرواز بعد از غروب آفتاب و با تاریکی هوا نبود و این امر نیز بر کاهش چشمگیر پروازهای فرودگاه کرمانشاه بسیار تاثیر گذاشت، بگونه ای که در برخی ایام تعداد پروازهای فرودگاه به ۲۰ نشست و برخاست در روز نیز رسید در حالیکه در سال هایی که فرودگاه کرمانشاه رونق داشت ۱۲۰ نشست و برخاست در هفته را هم داشتیم.

فرودگاه استان‌های دیگری که تا همین چند سال قبل حتی فرودگاه هم نداشتند رونق می‌گرفت اما فرودگاه کرمانشاه با ۵۰ سال قدمت از نظر تعداد پروازها افول کرد و در سایه نبود سایز زیر ساخت های مناسب برای حمل و نقل مردم تنها از طریق اتوبوس عازم سفرهای بین شهری می شدند.

مردم همه این سختی‌ها را تحمل کردند به امید آنکه در شهریور ۱۴۰۳ پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به اتمام برسد و روند پروازها عادی شود، اما شهریور امسال هم گذشت و خبری از افتتاح باند فرودگاه کرمانشاه نبود.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه که در این بیش از ۱.۵ سال بارها زمان افتتاح پروژه را به تعویق انداخت اینبار هم گفت که کارهای اصلی باند به اتمام رسیده و کارهای جانبی باقی مانده که تا آبان به پایان می‌رسد و قطعا در آبان شاهد افتتاح پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه خواهیم بود.

حالا آبان گذشت و آذر هم از نیمه عبور کرده است و باز هم وعده‌های بیاتی تو خالی از آب درآمد و باند فرودگاه کرمانشاه افتتاح نشد.

اکنون گفته می شود پیگیری مجوزها در حال انجام است و منتظر وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح این طرح هستیم اما مشخص نیست مردم کرمانشاه باید تا به کی چشم انتظار این پروژه بمانند و با سختی نبود پرواز و بلیط مواجه باشند.

این در حالی است که از ابتدای شروع بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تاکید شد که این طرح مشکل مالی ندارند و منابع آن به صورت کامل به صورت کامل تامین شده است و در تمام این مدت شرایط آب و هوایی را باعث تاخیر در اجرای پروژه اعلام کردند.

مردم کرمانشاه همچنان چشم انتظار هستند تا ببینند وعده بیاتی اینبار چقدر به تاخیر می‌افتد و آیا افتتاح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به پاییز امسال می رسد یا با دهه فجر امسال و یا حتی شاهد هفته دولت سال آینده منتظر افتتاح آن باشیم تا مجوز پرواز صادر شود یا وزیر راه و شهرسازی فرصت کند که برای افتتاح یک باند به کرمانشاه بیاید!

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.