عدبالرضا یاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: با پیگیریهایی که صورت گرفته در نهایت بر اساس دستور دیوان عدالت اداری مقرر شد از مرداد ماه هزینه آبونمان از قبوض گاز مشترکین حذف شود.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از این موضوع شرکت گاز مصوبهای را از شورای اقتصاد گرفت که هزینه خدمات مستمر را جایگزین آبونمان کرد و به نوعی همچنان هزینه را از مردم اخذ میکرد.
یاری با بیان اینکه دیوان عدالت اداری اخیرا عنوان کرد که اخذ هزینه خدمات مستمر هم تخلف است و نباید صورت گیرد، افزود: متاسفانه این هزینه هنوز در قبوض مشترکین منظور میشود.
وی ادامه داد: به علاوه مقرر شد آنچه که شرکت گاز به صورت غیرقانونی در این مدت از مردم اخذ کرده به آنها مسترد گردد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه رایزنیها و مذاکرات متعددی با شرکت گاز صورت گرفته که دیگر این هزینه در قبوض مشتریان اضافه نشود، خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم همه این اقدامات، تا جایی که اطلاع داریم هنوز اخذ این هزینه قطع نشده است.
یاری یادآور شد: البته این مشکل فقط مختص استان کرمانشاه و در سراسر کشور شرکت گاز باعث نارضایتی مردم شده است.
وی از موارد متعدد شکایتی که در کرمانشاه نسبت به این موضوع وجود دارد یاد کرد که در انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در حال پیگیری است.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه اظهار کرد: از شرکت گاز تقاضا داریم به قانون پایبند باشد و حقوق مصرف کنندگان را رعایت کند، در غیر اینصورت از راههای قانونی دوباره این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و مجبوریم برای موارد شکایتی که مطرح میشود پرونده تخلف تشکیل دهیم.
دیدگاه