دوشنبه, ۱۰ دی , ۱۴۰۳ Monday, 30 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21846 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

بازار داغ اجاره کارت بازرگانی در کرمانشاه شبکه فاضلاب کرمانشاه ظرفیت جمع‌آوری کامل روان آب‌ها را ندارد وضعیت بارش‌های زمستانی کرمانشاه چگونه است؟ احداث پل معلق داریان منتفی شد هیچ پروژه مسکن فاقد خدمات زیربنایی را افتتاح نمی‌کنم/ بانکها نباید منابع مالی استان را جذب و در جای دیگری مصرف کنند/ نهضت ملی مسکن به ماندگاری جمعیت در روستاها کمک می‌کند منفعت بازارچه‌های مرزی باید به مردم برسد/ لزوم هوشمندسازی مرزهای استان/ بروز شدن پایانه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت درگذشت نویسنده مطرح استاد منصور یاقوتی سیاست‌زدگی دست‌اندازی برای مدیر ارشد کرمانشاه «مه» دید افقی در کرمانشاه را به ۲۰۰ متر رساند ماجرای یک تامین مالی مبهم ۲۰۰۰ میلیاردی! سامانه بارشی امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ پیش‌بینی افت ۴ تا ۵ درجه‌ای دما تمام محورهای کرمانشاه بارانی است/ رانندگان عجله نکنند آفت تئاتر استان تمرین کم و کارهای تکراری است+تصویر قفل شدن مسکن مهر پاوه؛ دست‌های پشت پرده یا فساد مالی ۱۲۰۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای کرمانشاه/ همه راه‌ها باز است گزارشی از خسارت جدی ناشی از بارش‌های شب گذشته نداشته‌ایم تغییر نام خیابان بیستون منتفی است نشست روسای شوراها به تقویت حکمرانی شهری کمک می‌کند برف و باران استان کرمانشاه را فرا می‌گیرد چرا محور گردشگری زمستانی کرمانشاه شکل نمی‌گیرد؟

پایانه ریلی “سوخت” غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی می شود
18 اردیبهشت 1398 - 15:13
شناسه : 59107
5
معاون راه آهن کشور خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد/مهندس بابک احمدی امروز (۱۸ اردیبهشت) در جلسه تشکیل اداره کل راه آهن کرمانشاه و توسعه راه آهن منطقه با اشاره به اتصال کرمانشاه به خطوط ریلی کشور، گفت: قطعا این حجم سرمایه گذاری برای خطوط ریلی، برای حجم اندک بار و مسافر طراحی نشده و باید حداکثر استفاده را از راه آهن داشت/وی با اشاره به توانایی حمل بار بین ۱۵۰۰ تا بعضا شش هزار تن توسط هر یک از قطارهای باری، گفت: قطارهای باری در حقیقت کشتی‌های کوچک باری زمینی هستند و باید از ظرفیت آنها حداکثر استفاده صورت گیرد/وی با بیان اینکه تردد کامیون های عراقی مشکلاتی را برای استان های مرزی مانند کرمانشاه و کردستان ایجاد کرده، اظهار کرد: بهترین راهکار در این زمینه این است بار کامیون های عراقی در نزدیکترین محل به مرز تخلیه شده و از آنجا توسط مسیر ریلی به بنادر منتقل شوند/وی افزود: تشکیل این مسیرهای ترانزیتی هم موجب امنیت شده و هم برای کشور ثروت آفرین است.

پ
پ

احمدی با بیان اینکه حمل بار بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن نیازمند خطوط آنتنی است، گفت: در همین راستا شش خط آنتنی در استان کرمانشاه شناسایی شده که باید در جهت حمل بهینه بار با همکاری سرمایه گذاران راه اندازی شوند.

وی افزود: برای راه اندازی هر ۵۰ کیلومتر خط آنتنی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و از همراهی استان جهت سرمایه گذاری در این حوزه کمک می خواهیم.

احمدی تصریح کرد: برای حمل بار در حجم های کمتر از ۳۰۰ هزار تن هم بحث راه اندازی دهکده لجستیک مطرح است که بار از طریق زمینی به این مراکز حمل و از طریق این مراکز توسط خطوط ریلی جابجا شود.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس سند آمایش لجستیک کشور ۱۷ پهنه به عنوان مرکز لجستیک در کشور انتخاب شده است که از این تعداد یازده پهنه بصورت دهکده لجستیک، پنج پهنه بصورت لجستیک مرزی و یک مورد هم به عنوان پارک لجستیک خواهد بود و کرمانشاه در این میان برای راه اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز ممکن است زمان بر شود، گفت: اگر بخواهیم در کوتاه مدت از این طرح بهره مند شویم و کار حمل بار با خطوط ریلی توسعه یابد، میتوانیم با حمل و نقل تلفیقی کار را پیش ببریم تا زمانی که دهکده راه اندازی می شود.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد وافزود: با راه اندازی این پایانه، سوختی که از کشور عراق به هریک از استان های مرزی وارد می شود در کرمانشاه تجمیع شده و از طریق خط ریلی استان به بنادر جنوبی منتقل می شود.

وی افزود: در همین راستا دو سرمایه گذار را دعوت کرده ایم و چنانچه محدودیت های قانونی مرتفع شده و سرمایه گذار نهایی تعیین شود، کار شروع خواهد شد.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به مطلوبیت حمل بار با خطوط ریلی نسبت به حمل جاده ای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت حمل بار با خطوط ریلی ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از حمل جاده ای است.

وی مصرف گازوئیل قطارهای باری را یک هفتم مصرف کامیون ها در طول مسیر یکسان عنوان کرد و افزود: چنانچه قیمت سوخت هم آزادسازی شود، قطعا حمل بار با خطوط ریلی بیش از پیش به صرفه خواهد شد.

 
احمدی در پایان تاکید کرد: راه اندازی اداره کل راه آهن در کرمانشاه قطعی است و به زودی این اداره کل در استان راه اندازی می شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.