چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21561 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ! در نصب وسایل گرمایشی دقت کنید/ قاتل خاموش در کمین است پزشکی قانونی فقط «معاینه جسد» نیست/ زمین «سوله بحران» تعیین تکلیف شد باید از قبح‌زدایی «سقط جنین» فاصله بگیریم مخاطب هشدارهای امام جمعه کرمانشاه کیست؟ کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه: پرداخت حق مناطق جنگی کماکان ادامه دارد

 حق‌آبه کشاورزان مناطق زلزله‌زده به مدت ۲ سال دریافت نشود
09 اردیبهشت 1397 - 11:01
شناسه : 6997
1
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تخصیص آب به کشاورزان مناطق زلزله‌زده به مدت دو سال بدون حق‌آبه انجام شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، خسرو شهبازی خواستار تخصیص ۵۰ درصدی آب بهای دریافتی از کشاورزان به تشکل‌های نظام بهره‌برداری به منظور نگهداری و ترمیم شبکه‌ها توسط تشکل‌های آببران شد و اظهار داشت: افزایش ۱۰ هزار هکتاری تخصیص آب علاوه بر سهمیه گذشته به مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب به منظور کمک به آن‌ها و توسعه کشاورزی در این مناطق بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سامانه سردسیری در استان سبب توسعه کشاورزی می‌شود عنوان کرد: اجرای سامانه سردسیری در استان یکی از بهترین سیاست‌ها برای توسعه بخش کشاورزی است زیرا با آبی کردن مزارع می‌توان دشت‌های روانسر، کوزران، ماهیدشت و میاندربند را احیا کرد.

شهبازی با بیان اینکه اجرای سامانه سردسیری ضمن رونق کشاورزی سبب ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر کشاورزان می‌شود افزود: ساخت سازه‌های حجمی توسط وزارت نیرو در نقاط تحویل آب به کشاورزان ضروری است و با داشتن حجمی از آب، می‌توان آسانتر و با مدیریت بیشتر آب را به مزارع وارد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف و ساماندهی سریعتر معظل چاه‌های فاقد پروانه در استان گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از چاه‌های استان از سیستم دیزلی استفاده می‌کنند انتظار می‌رود این میزان نیز به شبکه برق وصل شوند تا هزینه‌ها در این بخش کاهش یابد.

شهبازی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند افزود: اجباری کردن نیروهای انتظامی و نظامی و ادارات به استفاده از روش‌هایی نوین آبیاری تحت فشار و تأمین اعتبارات لازم در این راستا از ضروریات است.

وی با اشاره به لزوم صدور مجوز بهره‌برداری از چشمه‌ها و رودخانه‌ها به منظور اجرای روش‌های نوین آبیاری به جای روش سنتی عنوان کرد: در روش‌های سنتی راندمان آبیاری حدود ۲۸ درصد است اما در سیستم‌های نوین راندمان بهره‌برداری از آب به ۶۵ تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به درخواست تخصیص ۴۰۰ لیتر آب از آب‌های زیرزمینی برای توسعه گلخانه‌ها در سطح استان به اندازه ۴۰۰ هکتار گفت: با تأمین این آب، گلخانه‌ها توسعه یافته و ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهینه‌سازی در مصرف آب کمک شایان توجهی به رفع معضل بیکاری جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی می‌شود.

شهبازی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تخصیص۹۰۰ لیتر آب در ثانیه از رودخانه سیروان و سد داریان گفت: در صورت تحقق این امر از سوی وزارت نیرو امکان ایجاد ۱۱۰۰هکتار باغ مدرن در شهرستان پاوه فراهم شده و سبب رونق هرچه بیشتر باغداری در این شهرستان مرزی خواهد شد.

تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.