جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

۵ پهنه معدنی غنی کرمانشاه بلوکه است
19 اردیبهشت 1397 - 10:02
شناسه : 7151
1
رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: پنج پهنه معدنی شناسایی شده در کرمانشاه عملا بلوکه است و امکان هیچ سرمایه‌گذاری در آنها وجود ندارد.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، با اشاره به شناسایی پنج پهنه معدنی در استان، اظهار کرد: این پهنه‌ها شامل  پهنه شمالِ سنقر در حوزه معادن فلزی، هرسین در حوزه سنگ تزئینی، اسلام آبادغرب در حوزه دولومیت، گیلانغرب در حوزه قیرطبیعی و پهنه میانی استان برای ذخایر سیلیس و … است.

وی افزود: این پهنه‌ها چهار، پنج سال است که برای کارهای کارشناسی و مطالعات به شرکت‌هایی واگذار شده که نتیجه چندانی نداشته و عملا بلوکه است.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه این پنج پهنه از نظر ذخایر انواع مواد معدنی بسیار غنی هستند، تاکید کرد: این شرایط باعث شده امکان درخواست معدن و سرمایه‌گذاری در این حوزه را نداشته باشیم.

به گفته عزیزی، این پهنه‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد وسعت استان را به خود اختصاص داده و تقریبا چیز دیگری برای سرمایه‌گذاری‌های معدنی باقی نمانده است.

وی از تعطیلی بسیاری از معادن فعلی استان که از قبل مجوز گرفته بودند هم خبر داد و یادآوری کرد: از ۳۵۰ معدن استان فقط ۱۰۰ مورد آنها فعال باقی مانده بود.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بسیاری از معادن موجود هم تعطیل شدند، افزود: اکنون فقط ۲۰ تا ۳۰ معدن فعال در استان داریم.

عزیزی به روز نبودن ماشین آلات، نبود سرمایه در گردش، عدم حمایت دولتی و… را از مهمترین دلایل تعطیلی معادن استان برشمرد و گفت: علاوه بر معارض‌های محلی، متاسفانه برخی ادارات نیز به معارضان معادن تعطیل شدند.

وی از مشکلات بیمه تامین اجتماعی، حقوق دولتی، مالیات و … نیز که سد راه معادن استان شده انتقاد کرد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه معتقد است، با وجود این مشکلات، علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که در حوزه معادن استان داریم امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

عزیزی تصریح کرد: این امر مشکلات زیادی را نیز برای نظام مهندسی معدن استان به وجود آورده و با کمبود شدید منابع مالی مواجه هستیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.