پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

تسهیلات ارائه شده به مناطق زلزله زده کافی نیست
07 آبان 1397 - 17:22
شناسه : 10541
0
نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: طلوع‌‌کرمانشاه :

کیومرث خزلی:بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و تورم در صنعت ساختمان سبب شده است تا مردم نتوانند خانه‌های خود را بسازند یا آنها را بازسازی کنند/ تسهیلات خوبی از سوی دولت در قالب تسهیلات، تسهیلات بلاعوض یارانه به مردم مناطق زلزله زده اعطا شده است اما اینها کافی نیست. با ۳۵ یا ۵۰ میلیون تومان در این اقتصاد تورمی کسی نمی‌تواند خانه بسازد/ دولت تسهیلات، تسهیلات بلاعوض و یارانه مصالح ساختمانی را افزایش دهد. هر چند تا کنون کمک‌های خوبی انجام شده است اما کافی نیست/مشکل دیگر عدم وجود خانه‌های استیجاری است. افرادی که به صورت مستأجر زندگی می‌کردند بعد از تخریب خانه‌ها منزلی برای اجازه پیدا نمی‌کنند/وجود بارندگی‌های زیاد و سرمای طاقت فرسای غرب کشور برای مردم به ویژه کودکان بسیار خطرناک است و ممکن است جان آنها را بگیرد

پ
پ

کیومرث خزلی با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: در زلزله اخیر استان کرمانشاه از طرفی شدت زلزله زیاد بود و از سوی دیگر گستردگی و قدرت تخریب بالایی داشت به این صورت که نزدیک به ۱۰ شهر و چند ده روستا به صورت کامل یا نصف و نیمه تخریب شدند از این رو روند بازسازی این مناطق نیاز به فعالیت و کار زیادی داشت.

وی با بیان اینکه کمک‌های صورت گرفته بسیار چشم گیر بود اضافه کرد: هر چند کمک‌های مردمی بسیار بیشتر بود و کمک‌های دولتی نیز قابل توجه بود اما بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و تورم در صنعت ساختمان سبب شده است تا مردم نتوانند خانه‌های خود را بسازند یا آنها را بازسازی کنند.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تسهیلات خوبی از سوی دولت در قالب تسهیلات، تسعیلات بلاعضو و یارانه به مردم مناطق زلزله زده اعطا شده است اما اینها کافی نیست. با ۳۵ یا ۵۰ میلیون تومان در این اقتصاد تورمی کسی نمی‌تواند خانه بسازد. وضعیت کار هم به گونه‌ای نیست که بتوانند ما بقی این هزینه را تأمین کنند بسیاری مغازه‌ها نیز نابود شده است و سرمایه افراد زیر آوار مانده است.

وی با بیان اینکه اکنون در حال نزدیک شدن به فصل نزدیک سال هستیم و بارندگی و سرما مشکلات زیادی برای زلزله زدگان به وجود خواهد آورد گفت: ضرورت دارد دولت در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا هر چه زودتر مردم اسکان یابند. چرا که وجود بارندگی‌های زیاد و سرمای طاقت فرسای غرب کشور برای مردم به ویژه کودکان بسیار خطرناک است و ممکن است جان آنها را بگیرد.

خزلی برای پایان دادن به این وضعیت پیشنهاد کرد: دولت باید تسهیلات، تسهیلات بلاعوض و یارانه مصالح ساختمانی را افزایش دهد. هر چند تا کنون کمک‌های خوبی انجام شده است اما کافی نیست. باید سقف این تسهیلات افزایش قابل توجهی داشته باشد تا با توجه به تورم در بخش مصالح ساختمانی مردم بتوانند منازل خود را بسازند یا بازسازی کنند.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: یک مشکل دیگر عدم وجود خانه‌های استیجاری است. افرادی که به صورت مستأجر زندگی می‌کردند بعد از تخریب خانه‌ها منزلی برای اجازه پیدا نمی‌کنند و چون تقاضا بیشتر از عرضه است قیمت اجاره بها بالا رفته و مشکل بزرگی ایجاد کرده است/ایمنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.