سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

بساط دلالی بیخ گوش بانکهای اصلی شهر
14 آبان 1397 - 21:31
شناسه : 10956
0
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان کرمانشاه نیز در این زمینه گفت: بارها موضوع فعالیت دلالان در میدان آزادی و در نزدیکی شعب بانک ها را اعلام کردیم و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی دستگاه های مربوطه شدیم اما تا کنون اقدام چندان خاصی صورت نگرفته است طلوع‌‌کرمانشاه :

میدان آزادی که مردم آن را به عنوان “گاراژ” می شناسند میدان اصلی و مرکز ثقل شهر کرمانشاه است و از همین رو چون تجمع و تردد افراد در آن زیاد است بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز در بستر این خیابان شکل گرفته است/از سوی دیگر بسیار از مراکز اقتصادی مهم شهر از جمله شعب اصلی بانک ها در محدوده میدان آزادی است/هیچ فرد کرمانشاهی نیست که هنگام عبور از میدان آزادی بساط دلالی که از دور میدان تا ابتدای خیابان گمرک ادامه دارد را به چشم ندیده باشد/مدیرکل تعزیرات کرمانشاه با اشاره به حضور مستمر مسئولین و برخورد با این دلالان، گفت: چند باری خود ما به این منطقه رفته ایم و دلالان در آن لحظه هرطور که شده به سمت کوچه ها متفرق شده اند اما بعد از چندی دوباره به فعالیت خود باز می گردند

پ
پ

بساط دلالی بیخ گوش بانکهای اصلی شهر

میدان آزادی که مردم آن را به عنوان “گاراژ” می شناسند میدان اصلی و مرکز ثقل شهر کرمانشاه است، پایانه های مسافری درون شهری در داخل این محدوده واقع شده و ایستگاه اصلی وسایل حمل و نقل درون شهری است.
شاید بتوان بیشترین آمار ترافیک خودرو و افراد را به میدان آزادی شهر کرمانشاه نسبت داد و از همین رو چون تجمع و تردد افراد در آن زیاد است بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز در بستر این خیابان شکل گرفته است.
از سوی دیگر بسیار از مراکز اقتصادی مهم شهر از جمله شعب اصلی بانک ها در محدوده میدان آزادی است و تقریبا تمام بانک‌های مهم یک شعبه در میدان آزادی دارند.
حالا کنار دست بانک ها که باید جایی امن و بدون خطر داشته باشند شاهد بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات هستیم که شاید بانک ها و مشتریان آنها را نیز تهدید کند.
یکی از اصلی ترین معضلات میدان آزادی، بساط دلالی ها است، هیچ فرد کرمانشاهی نیست که هنگام عبور از میدان آزادی بساط دلالی که از دور میدان تا ابتدای خیابان گمرک ادامه دارد را به چشم ندیده باشد.
اگرچه ازدحام دلالان بعدازظهرها بیشتر است اما صبح ها هم فعالیت این دلالان برقرار است و به خرید و فروش مشغول هستند.
این دلالی از اشیا دست دوم و انواع گوشی موبایل را شامل می شود و اخیرا نیز عمده تمرکز آن بر ارز است.
اینکه دلالی همواره با سایر آسیب های اجتماعی در ارتباط است قابل انکار نیست، بسیاری از اجناس دست دومی که توسط دلالان خرید و فروش می شود اشیا سرقتی است و می توان گفت محل تجمع دلالان محل امنی برای شهر نیست.
این تجمع ها در کنار بانک های اصلی شهر خطر را برای این بانک ها و مشتریان آنها تشدید می کند و باعث می شود افرادی که پول زیاد حمل می کنند با نگرانی در این مسیر تردد کنند.
البته تاکنون بارها برخوردهای جدی با این دلالان که عمده آنها نیز دلال ارز هستند صورت گرفته اما جوابگو نبوده است.
این برخوردها به صورت مقطعی باعث پراکنده شدن این افراد می شود و در نقاطی دورتر به فعالیت خود ادامه می دهند، اما با گذشت چند روز که نقش نظارت ها کمرنگ شد دوباره به فعالیت خود ادامه می دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز در این خصوص اظهار داشت: بارها با دلالان محدوده میدان آزادی برخورد شده است.
داریوش جودکی با اشاره به حضور مستمر مسئولین و برخورد با این دلالان، گفت: چند باری خود ما به این منطقه رفته ایم و دلالان در آن لحظه هرطور که شده به سمت کوچه ها متفرق شده اند اما بعد از چندی دوباره به فعالیت خود باز می گردند.
وی با بیان اینکه برخورد مستمر و جمع اوری دلالان ادامه دارد، اضافه کرد: در زمینه دلالان ارز تا کنون بسیاری از سرشاخه های اصلی دستگیر شدند و برخورد با دلالان خردتر نیز همچنان ادامه دارد.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، این برخورد با همکاری سایر دستگاه ها، نیروی انتظامی و … صورت می گیرد و هدف آن نیز رفاه حال مردم است.
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان کرمانشاه نیز در این زمینه گفت: بارها موضوع فعالیت دلالان در میدان آزادی و در نزدیکی شعب بانک ها را اعلام کردیم و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی دستگاه های مربوطه شدیم اما تا کنون اقدام چندان خاصی صورت نگرفته است.
بهزاد جلیلیان بیان داشت: تجمع این افراد مشکلاتی را برای بانک ها و مشتریان ایجاد کرده و بیشتر گلایه ایجاد شده از سوی مشتریان بانک ها است.
وی معتقد است فضای شلوغی که در بیرون بانک ها ایجاد شده باعث می شود ورود و خروج مشتریان راحت نباشد و خصوصا مشتریان خانم با مشکلات متعددی مواجه شوند.
مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه افزود: در این شلوغی فرصت برای برخی افراد سودجو فراهم می شود که به برخی از تخلفات مانند سرقت و جیب بری اقدام کنند.
جلیلیان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از مشکل برای مشتریان ایجاد نشده، یادآوری کرد: تقاضا داریم تا مشکلی برای مردم ایجاد نشده دستگاه های متولی پای کار بیایند و اقدام لازم را در این زمینه انجام دهند/اختصاصی طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.