چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20847 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

پیش بینی برداشت بیش از ۷ هزار تن مرکبات از باغات کرمانشاه
26 آبان 1397 - 12:55
شناسه : 11517
1
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال نزدیک به هفت هزار تن مرکبات از باغات استان تولید شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

رضا زارعی سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را هزار و ۷۴ هکتار اعلام و اظهار کرد: ۴۶۵ هکتار از باغات مرکبات استان بارور و ۶۰۹ هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.زارعی متوسط عملکرد مرکبات در استان کرمانشاه را ۱۵ تن در هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۶۹۷۵ تن مرکبات در این استان تولید شود.مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته ۵۴۵۷ تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شد.وی با بیان اینکه در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب در استان باغ مرکبات داریم، گفت: عمده باغات مرکبات استان در قصرشیرین است.

پ
پ
زارعی دلیل افزایش تولید مرکبات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را افزایش باغات بارور عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سرمای آذر ماه سال گذشته مقدار زیادی از مرکبات استان را دچار سرمازدگی کرد و عملکرد محصول را تا حدی پایین آورد که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.
وی در ادامه ارقام پرتقال تولیدی در استان کرمانشاه را واشنگتن ناول، توسرخ و والنسیا دانست و افزود: استان کرمانشاه ۳۷۵ هکتار باغ پرتقال دارد.زارعی با بیان اینکه برداشت پرتقال از باغات استان کرمانشاه از ۲۰ آذر آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال ۳۷۵۰ تن پرتقال در استان کرمانشاه تولید خواهد شد.
 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به باغات نارنگی استان داشت و افزود: بیشترین باغات نارنگی استان از نوع “تانگور” است که هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.
به گفته زارعی استان کرمانشاه ۱۳۰ هکتار باغ نارنگی رقم تانگور دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات لیموترش استان کرمانشاه را نیز ۳۳۰ هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می شود ۱۲۷۵ تن لیموترش از باغات استان برداشت شود.
وی ارقام لیموترش تولیدی در استان را شامل بیرس، مکزیکن لایم و پرشین لایم اعلام کرد.
به گفته زارعی برداشت لیموترش باغات استان کرمانشاه از ۲۰ مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.
زارعی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۵۵ هکتار باغ لیموشیرین دارد، گفت: امسال برآورد می‌شود ۱۱۲۵ تن لیموشیرین در استان تولید شود.زارعی گفت: برداشت لیموشیرین باغات استان کرمانشاه از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت./ایسنا
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.