جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

آینده نامعلوم پروژه قطار شهری کرمانشاه؟!
15 آذر 1397 - 19:06
شناسه : 12747
1
ایده راه اندازی پروژه قطارشهری کرمانشاه به سال ۸۵ باز می‌گردد، پروژه‌ای به طول ۱۳ کیلومتر (شمال به جنوب کرمانشاه) که هم اکنون با مشکل تأمین اعتبار مواجه شده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

در سال ۹۰ با نصب پایه‌ها کار این پروژه عملا آغاز شد، و در سال ۹۳ با تغییر در طراحیآینده نامعلوم پروژه قطار شهری کرمانشاه؟! اولیه از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و بخش از مسیر (سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت تونل پیش بینی شد/حالا دولت برای ادامه کار از سال ۹۷ تا ۹۹ هفتصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که پنجاه درصد آن سهم دولت و پنجاه درصد نیز باید توسط شهرداری کرمانشاه پرداخت شود/به گفته سلیم ساسانی مدیرعامل پروژه قطار شهری تا کنون شهرداری فقط حدود یک میلیارد تومان از این سهم را در مقابل سهم دولت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان) پرداخت کرده است/از طرفی لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه می‌گوید: تا کنون از سوی شورای شهر مصوبه‌ای برای اختصاص منابع به این پروژه دریافت نشده است/اموسوی اجاق: با اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این پروژه، قطار شهری کرمانشاه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره برداری نمی‌رسد

پ
پ

در سال ۹۰ با نصب پایه‌ها کار این پروژه عملا آغاز شد، و در سال ۹۳ با تغییر در طراحی اولیه از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و بخش از مسیر (سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت تونل پیش بینی شد.
حالا دولت برای ادامه کار از سال ۹۷ تا ۹۹ هفتصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که پنجاه درصد آن سهم دولت و پنجاه درصد نیز باید توسط شهرداری کرمانشاه پرداخت شود.
به گفته سلیم ساسانی مدیرعامل پروژه قطار شهری تا کنون شهرداری فقط حدود یک میلیارد تومان از این سهم را در مقابل سهم دولت (حدود ۱۸۰ میلیارد تومان) پرداخت کرده است.
از طرفی لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه می‌گوید: تا کنون از سوی شورای شهر مصوبه‌ای برای اختصاص منابع به این پروژه دریافت نشده است.
آخرین اظهار نظر‌های برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه در رسانه‌های جمعی نیز حاکی از این است که اعضای شورا اعتقاد زیادی به اجرای این پروژه ندارند.
در همین ارتباط موسوی اجاق عضو شورای شهر کرمانشاه می‌گوید: با اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این پروژه، قطار شهری کرمانشاه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره برداری نمی‌رسد.
استاندار کرمانشاه نیز می‌گوید: شورای شهر به جای اظهار نظر امروزش مبنی بر اینکه این پروژه تا بهره برداری فاصله زیادی دارد می‌بایست ۱۰ سال پیش که پروژه مذکور تصویب شد با ساخت آن مخالفت می‌کردند.
بازوند تأکید کرد: انجام این پروژه اجتناب ناپذیر است و باید به سرانجام برسد/صدا و سیما

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.