شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

دمای ۱۴ شهر استان کرمانشاه به زیر صفر درجه می رسد
14 دی 1397 - 14:52
شناسه : 14987
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

زوراوند،معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه: میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا ۱۴ دی) به ۳۲۹ میلی متر رسیده است/ پاوه با ۶۳۲ میلی متر پربارش ترین شهر استان و گوار با ۴۳۹ میلی متر و دالاهو نیز با ۴۲۸ میلی متر بارندگی در جایگاه های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند/ بارش ترین شهرهای استان سنقروکلیایی با ۲۰۸ میلی متر، قصرشیرین و سومار نیز به ترتیب با ۲۲۳ میلی متر و ۲۴۸ میلی متر در رده های دوم و سوم قرار دارند/وی گفت: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، حمیل، پاوه، جوانرود، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور، هرسین، دالاهو، کوزران و گهواره شهرهایی هستند که امشب دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند/ایرنا

پ
پ

علی محمد زوراوند اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۸۷ میلی متر بود ۲۷۹ درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز ۱۰۷ درصد رشد داشته است.
وی همچنین با معرفی پاوه به عنوان پربارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری افزود: بارش های این منطقه به ۶۳۲ میلی متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۴ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۱۶۳ درصد رشد نشان می دهد.
زوراوند خاطرنشان کرد: گوار با ۴۳۹ میلی متر و دالاهو نیز با ۴۲۸ میلی متر بارندگی در جایگاه های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه به کم بارش ترین شهرهای استان نیز اشاره کرد و گفت: سنقروکلیایی با ۲۰۸ میلی متر بارش کمترین بارندگی امسال را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: شهرهای قصرشیرین و سومار نیز به ترتیب با ۲۲۳ میلی متر و ۲۴۸ میلی متر در رده های دوم و سوم شهرهای کم بارش قرار دارند.
زوراوند همچنین میانگین بارش های شهر کرمانشاه در سال زراعی جاری را ۲۷۹ میلی متر عنواتن کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۹ میلی متر بوده ۳۷۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۹۱ درصد رشد نشان می دهد.

** دمای ۱۴ شهر استان به زیر صفر درجه می رسد
معاون هواشناسی کرمانشاه در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: سرمای شبانه همچنان برای امشب (جمعه) نیز ادامه پیدا می کند به گونه ای که دمای ۱۴ شهر استان به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.
وی گفت: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، حمیل، پاوه، جوانرود، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور، هرسین، دالاهو، کوزران و گهواره شهرهایی هستند که امشب دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند.
زوراوند گرمترین نقطه استان را طی امروز سومار با ۱۶ درجه بالای صفر و سردترین نقطه امشب را نیز سنقروکلیایی با دمای چهار درجه زیر صفر معرفی کرد.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نوسان های دمایی زیادی داریم، ادامه داد: دمای هوای روزانه شنبه در نقاط مختلف استان ۲ درجه و دمای شبانه نیز نسبت به امشب پنج درجه افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال برای روز یکشنبه (۱۶ دی) نیز دمای روزانه نسبت به شنبه ۲ درجه و دمای شبانه هم پنج درجه کاهش یافته و بسیاری از نقاط استان دمای زیر صفر را تجربه می کنند.
زوراوند در پایان با بیان اینکه طی امروز و فردا پدیده خاصی به جز مه گرفتگی ابتدای صبح در نقاط سردسیر پدیده خاص دیگری نخواهیم داشت، گفت: برای روز یکشنبه با گذر موج کم دامنه از جو استان شاهد بارش های پراکنده ای برای مناطق شمالی استان به شکل باران و در نقاط سردسیر به صورت رگبار برف خواهیم بود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.