شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

زلزله ۵.٩ ریشتری کرمانشاه/ غرب کرمانشاه ۸ بار لرزید/ ۷۵ مصدوم تا این لحظه
16 دی 1397 - 18:17
شناسه : 15191
4
در حال بروزرسانی/ طلوع‌‌کرمانشاه :

زلزله ۵٫۹ ریشتری گیلانغرب که دقایقی پیش این شهرستان را لرزاند، تا این لحظه خسارت جانی و مالی نداشته است. شش تیم ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شده اند. تا این لحظه گزارشی از تلفات مالی و جانی ناشی از این زلزله نداشته ایم. گزارشی از قطعی آب و برق و گاز و نیز مسدود شدن راه های منطقه اعلام نشده است. تا این لحظه ۷۵ مصدوم اعلام شده است.

پ
پ

 

شاهین فتحی با بیان اینکه حوالی ساعت ۵:١١ دقیقه وقوع زلزله‌ای ۵.٩ ریشتری در عمق ١٠ کیلومتری به جمعیت هلال احمر اعلام شد، گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

وی در توضیحات تکمیلی اعلام کرد: این زمین لرزه در ٢۴ کیلومتری گیلان‌غرب، رخ داده است.

در ادامه مجتبی خالدی – سخنگوی اورژانس کشور نیز با اشاره به وقوع زلزله ۵.٩ ریشتری در ٢۴ کیلومتری گیلان‌غرب از اعزام رنج تیم ارزیاب به این مناطق خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند – رئیس سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه اورژانس بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تا این لحظه هیچ مراجعه به مراکز درمانی نداشتیم. پنج تیم ارزیاب اورژانس حاضر در صحنه نیز هیچ گزارشی از تخریب و مصدوم شدن شهروندان نداشتند.

 

خسارت جانی و مالی تا این لحظه گزارش نشده است/ آب و برق منطقه وصل است

جلیل بالایی با اشاره به وقوع زلزله ۵٫۹ ریشتری دقایقی پیش شهرستان گیلانغرب گفت: این زلزله ساعت ۱۷ و یازده دقیقه امروز(۱۶ دی) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در  ۲۳ کیلومتری گیلانغرب رخ داد.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از تلفات مالی و جانی ناشی از این زلزله نداشته ایم.

بالایی تصریح کرد: همچنین گزارشی از قطعی آب و برق و گاز و نیز مسدود شدن راه های منطقه اعلام نشده است.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه نزدیکترین کانون جمعیتی به این منطقه روستای ویژنان از توابع شهرستان گیلانغرب و نیز روستایی کرکهرگ از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین است گفت: خوشبختانه گزارشی از خسارت مالی و جانی در این دو روستا هم نداشته ایم.

وی تاکید کرد: تا این لحظه هم مراجعه ای به مراکز درمانی منطقه صورت نگرفته است.


اعزام ۶ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه

همچنین به گفته مدیر روایط عمومی هلال احمر استان شش تیم ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شده اند.
 

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری “پس لرزه” زلزله بزرگ سال گذشته بود

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه زمین لرزه ۵.۹ ریشتری عصر امروز(۱۶ دی) را پس لرزه زمین لرزه بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته دانست/فرهاد فروزی اظهار کرد: این زمین لرزه و لرزه هایی که پس از آن در حال وقوع است، پس لرزه های زلزله بزرگ سال گذشته و مربوط به همان گسل است/وی افزود: معمولا پس از زلزله های بزرگ مانند زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته تا مدت ها شاهد وقوع پس لرزه هایی اینچنینی هستیم و طبیعی است/وی با رد این موضوع از نظر علمی که اکثر زمین لرزه های بزرگ روزهای یکشنبه رخ می دهد، گفت: وقوع این زمین لرزه ها در روزهای یکشنبه تصادفی است و هیچ دلیل علمی ندارد.

 

کانون ‌زمین لرزه ۵.۹ ریشتری گیلانغرب ‌خالی از سکنه بوده است

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور: کانون ‌زمین لرزه ۵.۹ ریشتری گیلانغرب ‌خالی از سکنه بوده است/رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری گیلانغرب خسارت جانی گزارش نشده است/بر اثر این زمین لرزه، در برخی مناطق روستایی دیوارهای منازل ترک خورده است

 

در کمتر از یک ساعت؛ غرب کرمانشاه ۸ بار لرزید

در کمتر از یک ساعت غرب کرمانشاه هشت بار لرزیده است که بزرگترین این زمین‌لرزه ها ۵.۹ ریشتر و ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه در گیلانغرب روی داده است.

هچنین آخرین زمین لرزه ساعت ۱۷ و ۵۹ دقیقه به بزرگی ۴.۲ ریشتر در سومار رخ داده است.

تجربه تلخ زلزله سال گذشته کرمانشاه موجب شده مردم پس از اولین زمین‌لرزه سراسیمه خود را به خیابانها برسانند و سرمای هوا را به جان بخرند.

 

اتاق فرمان هلال احمر از آخرین جزئیات زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه گزارش می‌دهد

 

تعطیلی مدارس و تصمیم مدیران استان در پی پس‎لرزه های متوالی

طلوع کرمانشاه:  با توجه به اینکه مدیرکل هلال احمر اعلام کرد؛ پس‎لرزه ها ادامه دارد، از مدیرکل بحران استان کرمانشاه و مدیرکل آموزش پرورش و استاندار محترم کرمانشاه درخواست می شود تا نسبت به تعطیلی مدارس فردا هرچه سریعتر تصمیمی اتخاذ نمایند تا خانواده ها با خاطری آسوده بتوانند جای امنی را برای سپری کردن امشب بیابند، گفتنی است بر اساس ارزیابی سازمان لرزه نگاری کشور پس‎لرزه ها همچنین در غرب کرمانشاه ادامه دارد.

 

 

۶ نفر در زلزله امروز مصدوم شدند/ واحد تخریبی نداشتیم

کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب با اشاره به وقوع زلزله ۵٫۹ ریشتری عصر امروز(۱۶ دی) در شهرستان گیلانغرب و پنج پس لرزه آن تاکنون، اظهار کرد: این زلزله در حوالی گیلانغرب رخ داد و به علت قدرت بالا شهرستانهای اطراف را نیز متاثر کرد.  

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله دو تیم از هلال احمر جهت ارزیابی به روستاهای نزدیک به کانون زلزله اعزام شد. 

این مسئول تصریح کرد: تاکنون شش نفر به علت مصدومیت به بیمارستان گیلانغرب مراجعه کرده اند که البته مصدومیت آنها جدی نبوده است. 

فرماندار گیلانغرب تاکید کرد: بر اساس گزارشات ارسالی خوشبختانه این زلزله واحد تخریبی نداشته و تنها تعدادی از واحدهای مسکونی  شهرستان دچار خسارت شده اند. 

وی یادآورشد: هیچکدام از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ سال گذشته، در این زلزله آسیب ندیده‌اند.

 

آمار مراجعین به مراکز درمانی به دلیل زلزله تاساعت ۱۸:۴۵

▫️گیلانغرب ۲۱نفر
▫️قصرشیرین ۸نفر
▫️سرپل ذهاب: ۲نفر

 

تعداد مصدومان زلزله به ۷۵ تن رسید

سرپرست سازمان اورژانس کشور تعداد مراجعان به مراکز درمانی را ۷۵ تن اعلام کرد.

 

 

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود…

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.