شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

موزه‌های استان امسال ۱٫۹ میلیارد تومان درآمد داشتند/کرمانشاه یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا از نظر وجود آثار تاریخی است
11 دی 1398 - 15:22
شناسه : 155803
0
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه اعلام کرد طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در استان کرمانشاه، اظهارکرد: با وجود پتانسیل‌های بسیار زیادی که داریم، شاید بتوان گرفت که یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا از نظر وجود آثار تاریخی هستیم/وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیتی که امروزه کشورهای دنیا به آثار تاریخی می‌دهند و از آنجایی که ما نیز نیروهای کافی را برای حفاظت از آثار تاریخی استان نداریم، نیاز است حفاظت از آثار تاریخی را با مشارکت عموم مردم داشته باشیم و در این رابطه فرهنگ سازی کنیم/قادری از افزایش تعداد میراث‌ ناملموس استان در ۹ ماهه امسال هم خبرداد و گفت: در این مدت شش پرونده میراث ناملموس را ثبت ملی کردیم و هفت پرونده دیگر نیز در راه ثبت داریم/وی به افزایش درآمد موزه‌های استان هم در این مدت اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان میزان درآمد موزه‌های استان در ۹ ماهه امسال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افزایش ۴۰ درصدی صادرات صنایع دستی استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۵ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته‌ایم.

 امید قادری در نشستی خبری که امروز(یازدهم دی) برگزار شد، بااشاره به رشد آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان در ۹ ماهه امسال، اظهارکرد: در این مدت بیش از  ۵۶۸ هزار گردشگر از اماکن تاریخی استان که بلیت‌فروشی دارند، بازید کردند.

وی از رشد ۲۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان طی این مدت هم خبرداد و گفت: از آنجایی که طی سالهای گذشته تنها چند اثر تاریخی استان مانند تاق بستان و بیستون بیشترین آمار گردشگران را به خود اختصاص می‌دادند، از سال گذشته برنامه ریزی‌هایی را شروع کردیم تا بتوانیم توزیع مناسب گردشگر را در همه اماکن تاریخی استان داشته باشیم که نتیجه این برنامه ریزی افزایش ۱۱۳ درصدی آمار بازدیدکنندگان از تکیه بیگلربیگی، ۸۰ درصدی معبد آناهیتا و ۳۲ درصدی تکیه معاون الملک است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به در پیش بودن رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: برنامه عملیاتی برگزاری این رویداد را با مدل اقتصاد مقاومتی تدوین کرده‌ایم که در آن وظایف هرکدام از دستگاه‌ها نیز مشخص شده است.

وی همچنین از تشکیل شورای سیاستگذاری کرمانشاه ۲۰۲۰ هم خبرداد و گفت: برای برگزاری این رویداد ۹ کمیته خواهیم داشت که این کمیته‌ها تحت نظر شورای سیاستگذاری آماده سازی زیرساخت‌های استان را برای رخداد جهانی کرمانشاه ۲۰۲۰ انجام می‌دهند.

قادری با بیان اینکه این برای اولین بار است که در ایران یک رویداد جهانی گردشگری برگزار می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه کرمانشاه میزبانی این رویداد بزرگ را برعهده گرفته، نیازمند یک همدلی و مشارکت عمومی با کمک رسانه‌ها برای آماده سازی استان هستیم.

وی همچنین از اعلام یک تاریخ پیشنهادی برای برگزاری این رویداد به وزارت میراث فرهنگی خبر داد و گفت: تاریخ پیشنهادی که برای برگزاری این رویداد به وزارتخانه داده‌ایم، ۱۲ تا ۱۶ آبان سال ۱۳۹۹ مقارن با هفته وحدت است.

رشد ۴۰ درصدی صادرات صنایع دستی استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه مطلوب کرمانشاه در صنایع دستی کشور اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه نزدیک به ۶۰ رشته صنایع دستی با نزدیک به ۱۳ هزار هنرمند صنعتگر داریم که به عنوان یک سرمایه مهم و بزرگ برای ارتقاء و رشد صنایع دستی استان برنامه ریزی‌هایی داریم.

قادری تصریح کرد: توسعه آموزش‌ها، ترویج، برندسازی، تجاری سازی، صادرات و احداث بازارچه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که برای ایجاد تحول در صنایع دستی استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به مراحل پایانی ساخت سه بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، روانسر و صحنه و افتتاح آنها در دهه فجر امسال، اظهار کرد: در برنامه داریم تا پایان امسال کلنگ احداث پنج بازارچه دیگر در شهرستان های کرمانشاه، ماهیدشت، هرسین، قصرشیرین و دالاهو را به زمین بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطر نشان کرد: باتوجه به در پیش بودن رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ راه اندازی این بازارچه‌ها می‌تواند کمکی برای فروش بیشتر تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان باشد.

وی به برنامه ریزی برای استانداردسازی تولیدات صنایع دستی شاخص استان اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون برای هفت کارگاه چاقوسازی دالاهو نشان استانداردسازی گرفته‌ایم و برای سایر صنایع دستی استان هم این برنامه را در دستور کار قرار داریم.

قادری بابیان اینکه در یک سال گذشته هم برنامه‌های خوبی در راستای ارتقاء وضعیت صنایع دستی استان انجام گرفته، عنوان کرد: اجرای همین برنامه‌ها باعث شد تا طی ۹ ماهه امسال تعداد ۱۷ نشان ملی صنایع دستی را بگیریم که در مدت مشابه سال قبل این تعداد هشت مورد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت میزان صادرات صنایع دستی استان نیز با ۴۰ درصد رشد به ۱۵ میلیون و ۴۷۷ دلار رسیده است.

۲۱۷ موافقت اصولی سرمایه گذاری جدید صادر کردیم

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به افزایش صدور مجوزهای سرمایه گذاری حوزه گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار بحث صدور مجوزها است که در همه کشورها به آن توجه می‌شود.

وی از کاهش مدت زمان فرآیند صدور مجوزها از سه ماه به ۱۰ روز در معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد و عنوان کرد: تمامی درخواست‌های جدید سرمایه گذاری که داریم را بصورت هفتگی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قادری تاکید کرد: با تسریعی که در فرآیند صدور مجوزها داشته‌ایم و استقبالی که بخش خصوصی از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان دارد، در ۹ ماهه امسال ۲۱۷ موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری صادر کرده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث اشتغال روستایی هم تاکنون به ۸۵ درصد از تعهدات خود با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات عمل کرده‌ایم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه این اداره کل در ۹ ماهه امسال چهار هزار و ۳۵۱ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت کرده است.

وی در ادامه از آغاز اجرای ۱۰ پروژه زیرساختی حوزه گردشگری در شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: امیدواریم با احداث این پروژه‌ها و شروع پروژه‌های جدید بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را در همه شهرستان‌های استان به حد مطلوبی برسانیم.

موزه‌های استان امسال ۱٫۹ میلیارد تومان درآمد داشتند

مدیرکل میراث فرهنگی استان در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در استان کرمانشاه، اظهارکرد: با وجود پتانسیل‌های بسیار زیادی که داریم، شاید بتوان گرفت که یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا از نظر وجود آثار تاریخی هستیم.

وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیتی که امروزه کشورهای دنیا به آثار تاریخی می‌دهند و از آنجایی که ما نیز نیروهای کافی را برای حفاظت از آثار تاریخی استان نداریم، نیاز است حفاظت از آثار تاریخی را با مشارکت عموم مردم داشته باشیم و در این رابطه فرهنگ سازی کنیم.

قادری از افزایش تعداد میراث‌ ناملموس استان در ۹ ماهه امسال هم خبرداد و گفت: در این مدت شش پرونده میراث ناملموس را ثبت ملی کردیم و هفت پرونده دیگر نیز در راه ثبت داریم.

وی به افزایش درآمد موزه‌های استان هم در این مدت اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان میزان درآمد موزه‌های استان در ۹ ماهه امسال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به در دستورکار قرار گرفتن اجرای ۲۸ پروژه میراث فرهنگی در سطح استان، عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در پیش داریم، انجام برخی اقدامات فضاسازی و زیباسازی در محوطه تاریخی تاق بستان است تا این مجموعه را برای نوروز ۱۳۹۹ متحول کنیم.

وی واگذاری سه خانه تاریخی کرمانشاه، مرمت بازار چال حسن خان، راه اندازی موزه کنگاور و … را از دیگر پروژه‌های حوزه میراث استان دانست که در دستورکار قرار دارد.

قادری در ادامه به آخرین روند ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات هم اشاره کرد و گفت: مطالعات این پروژه در مرحله نهایی قرار دارد و تلاش می‌کنیم بزودی آن را به اتمام برسانیم و به یونسکو ارسال کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون در این منطقه شش روستا را ثبت ملی کرده‌ایم و پرونده ثبت ملی شش روستای دیگر را نیز فرستاده‌ایم تا ظرف یکی دو هفته آینده آنها را ثبت ملی کنیم/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.