شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

زنگ خطر سیل برای هزار و ۷۷۰ واحد مسکونی در کرمانشاه
23 دی 1398 - 13:10
شناسه : 160713
3
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

 یک هزار و ۷۷۰ واحد مشکونی غیرمجاز در استان در حریم رودخانه‌ها احداث شده‌اند و در خطر سیل قرار دارند!
«جلیل بالایی»گفت: باتوجه به وجود حدود یک هزار و ۷۷۰ واحد غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه های استان، پرونده کلیه واحدهای متخلف، فاقد پروانه و غیرمجاز توسط شهرداری‌ها و بنیاد مسکن به منظور تصمیم گیری به کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ ارسال می شود تا در یک پروسه روان و سریع شاهد صدور احکام قانونی در رفع تخلفات آنها باشیم./وی افزود: علاوه بر پیگیری پرونده های ساخت و ساز غیرمجاز  امور آب بعنوان متولی و حافظ بستر و حریم رودخانه ها به مرور اقدامات حقوقی و قانونی را در رفع تصرف بعمل می آورد./مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه عنوان کرد: براساس قانون باید با جدیت بیشتری از این حریم های رودخانه ها محافظت شود؛ البته همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز موثر است و موظفند در صورت درخواست از امور آب استعلام بگیرند.

پ
پ

بالایی اظهار داشت: بسته موثری در حوزه پیش آگاهی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی به ویژه سیل در حال اجرا است.

 وی افزود: هفت ایستگاه آب سنجی بر روی رودخانه‌های اصلی استان در حال نصب می‌باشد. در آینده تعداد آنها به ۵۴ ایستگاه خواهد رسید که نقش بسیار مهمی در گزارش میزان دبی آب های ورودی و خروجی استان برای مدیربت سیلاب دارد.

تصفیه خانه آب کرند و ریجاب افتتاح می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران در ادامه از افتتاح و پیشرفت سه تصفیه خانه آب شرب خبر داد و گفت: در سیلاب‌های اخیر با گل آلودشدن آب شرب در شهرهای هرسین، کرند و ریجاب مواجه بودیم. خوشبختانه تصفیه خانه هرسین افتتاح و تصفیه خانه های کرند و ریجاب با ۷۰ درصد پیشرفت تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

 بالایی ادامه داد: باوجود محدودیت های مالی در سالجاری ۶۵ کیلومتر از  ۳۲ رودخانه در نقاط آسیب زا لایروبی شده‌اند.

وی از تکمیل واحدهای تعمیری و بازسازی واحدهای تخریبی خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۰۳ واحد تعمیری آسیب دیده ناشی از سیل امسال، بازسازی و از ۲ هزار و ۱۸۵ واحد احداثی ۶۰۲ واحد به بهره برداری و  یک هزار و ۱۳۰  واحد در مرحله سقف هستند، که امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در سالجاری ۳۱ نقطه که سابقه آبگرفتگی معابر داشتیم توسط شهرداری‌ها اصلاح شد که ۱۳ مورد آن در شهر کرمانشاه بوده است.

بالایی از اجرای ۱۵۸ طرح با ۱۷۸ میلیارد تومان در زیرساخت‌های مربوط به سیل  خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت بازسازی زیر ساخت های ناشی از سیل، ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۵۸ پروژه تامین، ابلاغ و مبادله موافقت نامه و در دست اجرا می باشد که نقش مهمی در تقویت زیر ساخت ها برای کاهش خطر پذیری به ویژه در سیل خواهند داشت.

وی از نصب ۳۲ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این شتاب نگارها توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و در حال نصب می باشند که نقش مهمی در پیش آگاهی و تحلیل بعدی زلزله و حتی آمادگی برای کاهش خطر زلزله خواهند داشت.
سیل فروردین ماه سال جاری یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد کرد/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.