شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

تب تند گلایه های مردمی از وضعیت آرامستان کرمانشاه/با افزایش قیمت قبور مخالفیم
14 بهمن 1398 - 7:09
شناسه : 168924
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

جلسه هفتگی شورای شهر کرمانشاه در حالی برگزار شد که بررسی قیمت بالای فروش قبر در آرامستان جدید واقع در بریموند و گلایه های مردمی از خدمات دهی ضعیف این منطقه در مرکز توجه و بحث اعضای شورای شهر قرار گرفت/به گزارش پایگاه خبری طلوع، پیمان موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اعلام کرد که با هرگونه افزایش قیمت فروش در زمینه قبور کاملا مخالف هستم، قبرستان جدید با چند مشکل مواجه است قیمت هر قبر دو طبقه در آرامستان جدید ۴میلیون تومان است ولی از لحاظ خدمات هیچگونه رفاهی در آن وجود ندارد/سالار احمدزاده در ادامه سخنان دیگر اعضای شورای شهر با ابراز نارضایتی از وضعیت خدمات دهی در آرامستان جدید گفت: پیگیر اختصاص قطعات قبور با قیمت بسیار پایین هستیم/در ادامه حجت اله موسوی اجاق به عنوان رییس کمیسیون برنامه ریزی و اقتصادی شورای شهر، گفت: یک دفترچه عوارض محلی وجود دارد که تا ۱۵ بهمن برای تصویب و ابلاغ زمان دارد و یک دفترچه توافقات وجود دارد که تا پایان سال برای تصویب آن زمان باقی است و شهرداری امسال این دو مقوله را در یک دفترچه گردآوری کرده است/موسوی اجاق ادامه داد: دفترچه عوارض اکنون در اولویت قرار دارد و قرار است تا اخر وقت امروز تغییرات آن اعمال شود تا به فرمانداری ارسال شود و پذیره تنها برای سال ۹۹ اضافه شده است/در ادامه رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت:قبرستان جدید مایه آبروریزی است/در پایان سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشا ه از عوارض پروانه به عنوان یکی از منابع پردرآمدی که شهرداری بر روی آن مانور می دهد یاد کرد و گفت: پیشنهاد می کنم عوارض پروانه سه ماهه آخر ۹۸ با سه ماهه اول ۹۹ مقایسه شود و خواهان بررسی اختلاف آن هستم که قاعدتا نباید کمتر باشد/احسان احسانی ادامه داد: که اگر کمتر باشد افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند در دو ماه آینده به شهرداری نمی آیند و به سال آینده واگذار می کنند این در حالی است که شهرداری در این زمان به پول نیاز دارد و خزانه خالی می شود.

پ
پ

تب تند گلایه های مردمی از وضعیت آرامستان کرمانشاه/با افزایش قیمت قبور مخالفیم
جلسه هفتگی امروز شورای شهر کرمانشاه در حالی برگزار شد که بررسی قیمت بالای فروش قبر در آرامستان جدید واقع در بریموند و گلایه های مردمی از خدمات دهی ضعیف این منطقه در مرکز توجه و بحث اعضای شورای شهر قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری طلوع، پیمان موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اعلام کرد که با هرگونه افزایش قیمت فروش در زمینه قبور کاملا مخالف هستم، قبرستان جدید با چند مشکل مواجه است قیمت هر قبر دو طبقه در آرامستان جدید ۴میلیون تومان است ولی از لحاظ خدمات هیچگونه رفاهی در آن وجود ندارد. وی ادامه داد: در سال های گذشته اموات را برای دفن به روستاها می برند که از سوی دیگر که بحث تصادفات و ناهمواری راه مشکل مضاعف می شد.
موسوی ادامه داد: انتظار داریم یکی از قطعات قبرستان جدید در خدمت افراد تنگدست جامعه قرار بگیرد تا مجبور نشوند اموات خو را در روستا خاک کنند.

مردم از وضعیت ناگوار جاده آرامستان گله مند هستند
سالار احمدزاده در ادامه سخنان دیگر اعضای شورای شهر با ابراز نارضایتی از وضعیت خدمات دهی در آرامستان جدید گفت: پیگیر اختصاص قطعات قبور با قیمت بسیار پایین هستیم، مردم می گویند علاوه بر اینکه برای خرید قبر در این منطقه پول پرداخت کرده ایم چراباید به دلیل نامساعد بودن راه، جلوبندی ماشین ما نیز آسیب ببیند.
وی افزود: مسکن مهر سجادیه با ۱۹۵ خانوار معلول چه گناهی کرده که در این منطقه و حوالی این قبرستان قرار گرفته، مردم کرمانشاه به اموات احترام بالایی می گذارند، عشایر و روستاییان رسم دارند که پس از مراسم تشییع بازماندگان را به ناهار دعوت کنند و چندین بار پیشنهاد ایجاد رستوران در سوله بحران این منطقه را داده ایم.
خدماتی باید باشد تا مردم دوری قبرستان جدید را بپذیرند
احمدزاده اضافه کرد، چندین بار خواسته ایم جداول در این خیابان احداث کنند پیشنهاد داده ایم که در مسیر یک کیلومتری آرامستان قدیم به جدید، باغ راه ایجاد کنند و آّب سردکن اختصاص دهند، تا مردم بپذیرند اگر چندصدمتر قبرستان منتقل شده این خدمات ایجاد شده است.
احمدزاده افزود: باید پرسید ساماندهی معابر منتهی به آرامستان برعهده کدام ارگان است مردم همه ناراحتند که حرکت و تردد در مسیر آّبادی از این مسیر بهتر است.
به گفته وی، در آریاشهر و در مسیر آرامستان جدید با مشکل خاکی بودن راه ها، مناسب نبودن آسفالت و آبگرفتگی مواجه هستیم.

در ادامه حجت اله موسوی اجاق به عنوان رییس کمیسیون برنامه ریزی و اقتصادی شورای شهر، گفت: یک دفترچه عوارض محلی وجود دارد که تا ۱۵ بهمن برای تصویب و ابلاغ زمان دارد و یک دفترچه توافقات وجود دارد که تا پایان سال برای تصویب آن زمان باقی است و شهرداری امسال این دو مقوله را در یک دفترچه گردآوری کرده است.
موسوی اجاق ادامه داد: دفترچه عوارض اکنون در اولویت قرار دارد و قرار است تا اخر وقت امروز تغییرات آن اعمال شود تا به فرمانداری ارسال شود و پذیره تنها برای سال ۹۹ اضافه شده است.
وی ادامه داد: کار درستی که شورا و شهرداری انجام داد این بود که تخفیف را پلکانی کردیم و تعیین کردیم که در سه ماهه نخست تنها ۲۰ درصد، سه ماه دوم ۱۵ درصد، سه ماهه سوم ۱۰ درصد و سه ماه اخر ۵درصد تعیین شود و خواهان این هستم که این سیستم شکسته نشود.
قبور درجه سه برای افراد تنگدست پیشنهاد می شود
وی در بخش دیگر از سخنان ادامه داد: درآمد تمام سازمان براساس فروش قبر است، و وضعیت تحویل قبر برای والدین شهدا جانبازان شهدا، هنرمندان و قبور غنچه ها مشخص است و سایر افراد به درجه یک و دو تقسیم می شوند.
موسوی اجاق افزود: در روزهای اخیر یک پیشنهاد مطرح شد تا قطعه ای به نام درجه سه ایجاد شود که اگر قیمت در جه یک، سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت درجه دو به قیمت دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان است قیمت قبر درجه سه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان برای افراد تنگدست برسد.
وی افزود: البته باید گفت که قیمت قبر درجه سوم برای طبقات اضافی همانند درجه یک برخورد است یعنی قیمت طبقات مازاد مثل درجه یک می شود و باید و از سوی دیگر برای افراد تحت پوشش ارگان هایی همچون کمیته امداد، بی وارث، بی هویت ملاحضاتی در نظر گرفته می شود.
قیمت قبور یکسان باشد
با این وجود احسان احسانی مطرح کرد که اگر قیمت قبرها پایین بیاید و درجه سومی ایجاد شود، برخی مدعی می شوند چرا به ما با قیمت بالا، قبر فروخته شده و عدالتی نیست.
احسانی افزود: همه چیز با افزایش قیمت مواجه شده و چرا باید تنها به قیمت قبر تمرکز کنیم، پیشنهاد می کنم قیمت درجه یک و دو هم وجود نداشته باشد و قیمت قبر در قبرستان جدید یک قیمت باشد.

قبرستان جدید مایه آبروریزی است
در ادامه رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: ماهیت پذیره مشخص نیست و معتقدم که بهتر است اضافه نشود و حتی کاهش یابد.
غلامرضا امیری ادامه داد: قیمت قبر بسیار بالا است و لکه گیری قبرستان بریموند با مشکلاتی مواجه است که این موضوع را به همه مسوولان مربوطه گفته ام، خدمات قبرستان جدید به درد نمیخورد و مایه آبروریزی است.
چرا در آرامستان، رستوران زده نمی شود
امیری ادامه داد: باید ۲۰درصد از قیمت کسر کنیم قرار بود خدماتی همچون رستوران و غسالخانه در این منطقه زده شود، ایجاد رستوران توسط بخش خصوصی کاری ندارد و معتقدم اگر تا ۶ماه سازمان آرامستان ها نسبت به تعهدات و خدمات بهتر عمل نکرد باید تجدیدنظر اساسی در زمینه قیمت قبور و واگذاری آن شود.

عوارض پروانه مقایسه زمانی شود
در پایان سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه به خبرنگار پایگاه خبری طلوع، از عوارض پروانه به عنوان یک از منابع پردرآمدی که شهرداری بر روی آن مانور می دهد یاد کرد و گفت: پیشنهاد می کنم عوارض پروانه سه ماهه آخر ۹۸ با سه ماهه اول ۹۹ مقایسه شود و خواهان بررسی اختلاف آن هستم که قاعدتا نباید کمتر باشد .
احسان احسانی ادامه داد: که اگر کمتر باشد افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند در دو ماه آینده به شهرداری نمی آیند و به سال آینده واگذار می کنند این در حالی است که شهرداری در این زمان به پول نیاز دارد و خزانه خالی می شود.

تله کابین از طریق مناقصه واگذار می شود
وی ادامه داد: از سوی سازمان مشارکت پیشنهادی مبنی براینکه واگذاری پروژه تله کابین از طریق مناقصه و فراخوان اعلام شود  تا متقاضیان در این پروژه مشارکت و برنامه ریزی کنند.
احسانی از دفترچه عوارضات محلی به عنوان یکی دیگر از موضوعات مطرح شده یاد کرد و ادامه داد: هرسال باید قبل از ۱۵ بهمن این دفترچه را به تصویب شورا و فرمانداری برسانیم که خوشبختانه کمیسیون برنامه ریزی و اقتصادی شورا این امر را انجام داده که مصوب شد و ایرادات آن در کمیسیون مربوطه مطرح شد.
به گفته وی، مجتمع فیروزه از دیگر موارد مطرح شده است این پروژه سالهاست که با رکود مواجه شده و از نظر مالی مشکلاتی برای شهرداری ایجاد کرده که امیدواریم تعیین تکلیف شود.
سخنگوی شورای شهر اضافه کرد، قبرستان جدید به تازگی راه اندازی شده و باید جاذبه ها، امکانانات و خدماتی در آن ایجاد شود تا مردم بیتوانند به راحتی تردد کنند و باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم با قیمت یکسان فروش قبر در این مکان مواجه شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.