پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بدترین و خطرناک ترین محل نگهداری مسواک کجاست؟!
11 بهمن 1397 - 12:23
شناسه : 17360
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

محل نگهداری مسواک یکی از مهم ترین نکات بهداشت و سلامت دهان و دندان است زیرا قرار دادن مسواک در مکانی مرطوب و آلوده موجب تجمع و رشد باکتری ها روی مسواک می شود./نگهداری مسواک نیاز به دقت بالایی دارد . اگر بدون دقت به محل نگهداری مسواک و بهداشت آن همچنان مسواک خود را استفاده می کنید باید بدانید که در معرض ابتلا به صدها بیماری کشنده هستید./هشدار : این داستان باعث می شود که شما بخواهید یک مسواک جدید بخرید – و سپس آن را در داخل خانه خود بگذارید./تحقیقات جدید نشان داده اند که یک دستشویی دارید که همه آن را به اشتراک می گذارید، به احتمال زیاد مدفوع یکی از افراد روی مسواکتان وجود خواهد داشت.این واقعاً نفرت انگیز است، همچنین می تواند شما را بیمار کند./نگرانی اصلی، وجود مدفوع روی مسواک نیست، بلکه وقتی یک مسواک با مدفوع فردی دیگر آلوده می شود، حاوی باکتری ها، ویروس ها یا انگل هایی می شود که بخشی از پوشش طبیعی شما نیستند.

پ
پ

محققان ۱۳۵ مسواک را در دستشویی هایی گذاشتند که ۵ نفر از آنجا استفاده می کردند. سپس مسواک ها مورد آزمایش قرار گرفتند و دانشمندان دریافتند که حداقل ۶۰ درصد از آن ها آلوده به باکتری مدفوع شده بود – حتی اگر آن ها را با آب داغ یا آب گرم آبکشی کرده باشند و حتی اگر افراد روی مسواکشان در و پوشش گذاشته باشند .

تغییر ۸۰ درصدی باکتری در یک مسواک حاصل از افراد دیگر وجود داشت. این اتفاق می افتد، چون مدفوع می تواند توسط سیفون توالت تا شش فوت پاشیده شود – و مسواک می تواند به عنوان راهی برای انتقال باکتری ها استفاده شود.

استفاده از کاور و پوشش مسواک برای محافظت از یک مسواک در برابر ورود و رشد باکتری کارایی ندارند، بلکه آنها فضایی را ایجاد می کنند که در آن باکتری ها می توانند به دلیل مرطوب بودنشان خوب رشد کنند و مسواک کامل خشک نمی شود.
۵ مکان بدتر برای نگهداری مسواک هایتان:

در ادامه این بخش مهم سلامت دهان و دندان در نمناک به بخش های دیگر نامناسب در منزل برای نگهداری مسواک اشاره خواهیم کرد ؛بخشی از یک برنامه عالی مراقبت بهداشتی در خانه شامل مسواک زدن دندان ها، نخ دندان زدن و حداقل دو بار در روز آبکشی دهان است.

اما در مورد این که مسواک خود را کجا قرار دادید چه؟ جایی که شما آن را می گذارید به همان اندازه مهم است.

هیچ وقت مسواک ها را در این مکان ها قرار ندهید:

۱٫ نزدیک به بچه های کوچک:

کودکان هر چیزی را در دهان خود قرار می دهند، زیرا آن ها کنجکاو و هیجان زده هستند تا زندگی را کشف کنند. مهم است که مسواکتان را دور از دسترس کودکانتان قرار دهید تا از اتفاقات بدی مانند خفگی یا بیماری آنها جلوگیری کنید.

۲٫ کنار توالت:

شما می دانید که باکتری ها در دستشویی پیدا می شوند، بنابراین مسواک خود را نزدیک به آن نگذارید که باعث آلودگیشان شود. حتی مسواک در پیشخوان دستشویی هم می تواند آلوده کننده باشد. شما می توانید درپوش توالت را زمانی که استفاده نمی کنید، بگذارید.
کثیف ترین و بدترین محل نگهداری مسواک کجاست؟

۳٫ کنار سطل زباله:

از گذاشتن مسواکتان کنار سطل زباله خودداری کنید. مانند دلایلی که در مثال های دیگر توضیح دادیم، ذرات می توانند مسیر خود را به مسواک شما پیدا کنند و منجر به ورود باکتری بیشتری شوند. آن را دور از سطل آشغال نگه دارید، چون ما همه غذا، آشغال و چیزهای کثیف را در آن می ریزیم.

۴٫ کنار ظرفشویی:

سینک ظرف شویی آشپزخانه ما محل شستن و پاک کردن کثیفی و باکتری ها و غذا است. اگر مسواک خود را کنار ظرف شویی آشپزخانه رها کنید، به طور بالقوه از باکتری ها برای رسیدن به مسواک خود استفاده می کنید. اگر دندان های خود را در آشپزخانه می گذارید، بهتر است که یک روکش برای مسواک خود بگذارید یا مسواک را در یک کشو قرار دهید.

۵٫ نزدیک به حیوان خانگی خانواده تان:

ما حیوانات را دوست داریم، اما مسواک خود را نباید کنار آنها قرار دهیم، زیرا آنها میکروب ها و باکتری های زیادی را حمل می کنند و می توانند برای سلامتی شما بد باشند. علاوه بر این، بسیاری از حیوانات خانگی سعی در بازی کردن، خوردن یا جویدن مسواک دارند و فکر می کنند که این یک اسباب بازی است.

بهترین مکان برای نگهداری مسواکتان یک مکان خشک و تمیز مانند کابینت و یا کمد است.

/ نمناک

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.