پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

رفتار صداوسیما درباره حاشیه مراسم تحلیف غیرمسئولانه بوده است/ رقابت جناحی را مستمسکی برای جواز هرگونه بد اخلاقی قرار ندهیم
22 مرداد 1396 - 12:39
شناسه : 177
2
مازنی در بیانیه‌ای؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در بیانیه‌ای نسبت به برخی هجمه‌ها، تخریب‌ها و جنجال‌های رسانه درمورد عکس یادگاری نمایندگان در مراسم تحلیف واکنش نشان داد.

پ
پ

احمد مازنی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران و از جمله اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که درپی مراسم تحلیف و انتشار تصاویری در فضای مجازی از لحظه عکس یادگاری چند نفر از نمایندگان با برخی مهمانان بلندپایه خارجی این مراسم، مورد تخریب قرار گرفته بود، در بیانیه‌ای به برخی ابهامات در این رابطه پاسخ داد.

در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

یا ای‌ها الذین آمنو اجتنبوا کثیراً مِن الظّن انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ.

‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمان‌ها گناه است (سوره حجرات، آیه ۱۲)

مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم با حضور صد‌ها تن از مقامات، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی با افتخار برگذار شد. یقینا برگزاری مراسم تحلیف در مجلس و نیز مراسم تنفیذ در حضور مقام معظم رهبری حاکی از مدیریتی منسجم، همگرا، و با نگاه ملی به مسائل کلان کشور می‌سر شد، در این مراسم نقش موثر مدیریت و کارکنان پرتلاش مجلس و دولت، عزیزان سپاه، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی و فعالان رسانه‌ها به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سزاوار قدردانی و تشکر است.

اما این همایش عزتمندانه با حاشیه‌هایی همراه شد که متاسفانه در مواردی بر متن غلبه کرد.

یکی از این حواشی دیدار کوتاه و عکس جمعی از نمایندگان مجلس با خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی است که با توجه به اهمیت راهبردی ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اروپا به اذعان همگان مهمان ویژه مراسم تحلیف بوده‌اند.

از آنجا که تصویر بنده در دیدار با ایشان در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد و در افکار عمومی مورد سوال قرار گرفت لازم دیدم توضیحی در این مورد ارائه دهم.

حقیقت این است که اینجانب از زمان طرح این موضوع در رسانه‌ها و فضای مجازی مطالب و واکنش‌های مختلف را به دقت ملاحظه کردم از اینکه افکار عمومی نسبت به عزت ملی و شان مجلس شورای اسلامی با حساسیت برخورد می‌کند احساس مثبتی دارم، اما از اینکه جامعه را با یک عکس و ایجاد موج‌های مقطعی می‌توان در مسیر قضاوت و اقدام قرار داد نگران شدم. چون این درب همواره بر یک پاشنه نمی‌چرخد، بنا بر این به احترام افکار عمومی و در پاسخ به کسانی که خواستار اعلام نظر اینجانب بوده‌اند و نیز برای ثبت در تاریخ مواردی را به شرح زیر به اطلاع می‌رسانم

۱. اصل موضوع

اصل موضوع از این قرار است که در پایان مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهوری، جمعی از نمایندگان مجلس از آقای قشقاوی معاون امور مجلس وزارت امور خارجه درخواست کرده‌اند دیدار کوتاهی با خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی داشته باشند و ایشان بلافاصله هماهنگی لازم را به عمل آورده‌اند و خانم موگرینی را به محل نزدیک به جایگاه نمایندگان آورده‌اند اما از آنجا که بین نمایندگان و مهمانان ویژه مانع ایجاد کرده بودند خانم موگرینی و آقای قشقاوی در آن طرف میز و نمایندگان مجلس در این طرف قرار داشتند.

نمایندگان مجلس به ایشان خوش آمد گفتند و ایشان هم تشکر کردند. بعد آقای قشقاوی معاون وزیر امورخارجه از این دیدار عکس یادگاری گرفتند. البته یکی از نمایندگان عکس سلفی گرفت که این صحنه توسط یکی از عکاسان از جایگاه خبرنگاران ثبت شد و کل ماجرا به سلفی نمایندگان با خانم موگرینی معروف شد در حالی که سلفی فقط یک مورد بود و نماینده محترم هم در اولین فرصت عذرخواهی کرد. بنا بر این عنوان سلفی‌بگیران صحیح نیست. در ضمن عکسی که بنده در کانال شخصی خودم منتشر کردم قبل از شیوع گسترده بوده و توضیح اینجانب ذیل عکس به اشتباه به عنوان واکنش من به کنش‌ها مطرح شد که صحت ندارد.

۲. اهانت و فحاشی گسترده

در این مدت علاوه بر قضاوت‌های مختلف و اهانت‌های گسترده در فضای مجازی شماره تلفن بنده را هم در گروه‌های مجازی اعلام کرده‌اند و از طریق تلفن و پیامک نیز به اینجانب و خانواده‌ام اهانت و فحاشی کرده‌اند. اما در کنار فضای مجازی و پیامک‌های افراد نا‌شناس و تعدادی از روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری، رفتار صداوسیما غیر مسئولانه و غیر حرفه‌ای بوده است. چرا که، معتقدم صداوسیما با فضای مجازی متفاوت است، و همه ما به ویژه مدیران این سازمان باید حرمت اینجایگاه را رعایت کنیم، چرا باید خبر جانب دارانه و توهین آمیز مربوط به این موضوع خبر اول یکی از شبکه‌ها باشد؟

و نیز شبکه‌ای دیگر با چه منطقی افرادی را از ایران و آمریکا در یک برنامه موهن گرد هم آورد تا آسمان و ریسمان کنند و از کیف انگلیسی تا لیست انگلیسی را به این گروه از نمایندگان نسبت دهند؟‌‌ همان نسبتی که در ایام انتخابات به لیست امید داده شد! البته در این مورد تذکرات لازم را به مسولان رسانه ملی دادم.

۳. مواردی که در نقد این حاشیه مطرح شد به چند دسته تقسیم می‌شود

الف: نگرش غیر منصفانه جنسیتی

دسته اول مربوط به کسانی است که این دیدار را از موضع جنسیتی دیده‌اند، و آن را به سطحی نامتعارف تنزل داده‌اند. واقعیت این است که روابط اجتماعی و سیاسی انسان‌ها از موضع روابط انسانی است نه روابط ناسالم جنسی و در این چارچوب زنان و مردان نماینده، دولت مردان و دولت زنان، خبرنگاران، پزشکان، پژوهشگران و… با هم تعامل و ارتباط دارند و در مناسبات معمول داخلی و خارجی این انسان‌ها هستند که با هم گفتگو و تعامل دارند نه لزوما دو جنس مخالف. هر چند بعضی از این افراد مع الاسف قیاس به نفس کرده‌اند.

ب: شئونات نمایندگی

دسته دیگر کسانی هستند که در مورد شئونات نمایندگی مجلس و پروتکل‌های مربوط به روابط دیپلماتیک ابراز نگرانی کردند و تذکراتی در این رابطه داده‌اند. از این عزیزان تشکر می‌کنم اما واقعیت این است که این دیدار یک دیدار رسمی نبوده بلکه دیداری در حاشیه مراسم خاتمه یافته تحلیف ریاست جمهوری بوده است، که در اجلاس‌های داخلی و بین المللی معمول است از جمله در همین مراسم شاهد دیدار‌ها، سلفی‌ها و گرفتن عکس‌های یادگاری بسیاری توسط مقامات عالی رتبه داخلی و خارجی حاضر بوده‌ایم. جمعی از نمایندگان مجلس نیز با نماینده عالی اتحادیه اروپا عکس یادگاری گرفته‌اند. آن هم در حاشیه مراسم تحلیف، به صورت غیر رسمی. همین!

چه منطقی پشت این فضا سازی غیر منصفانه است؟

ج: خود باختگی در مقابل غرب

دسته دیگر کسانی هستند که با دیدن این عکس به این نتیجه رسیده‌اند که این رفتار حاکی از غرب زدگی و خودباختگی نمایندگان در برابر یک مهمان غربی است! در این مورد باید عرض کنم اولا جمع نمایندگان حاضر در این دیدار از ایثارگران، و مبارزان انقلاب اسلامی ضد استبدادی و ضد استعماری و رزمندگان دفاع مقدس هستند و در سخت‌ترین شرائط از ارزش‌های دینی و ملی جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند، و غرب زدگی به این افراد نمی‌چسبد اما افراد متوهمی که آسمان و ریسمان کردند تا ثابت کنند ما مثل دولت مردان قاجار در مقابل یک بانوی غربی دچار خود کم بینی شده‌ایم بدانند ما نه غرب گرا هستیم، نه غرب ستیز و البته زن ستیز نیز نیستیم.

اما این مدعیان دیانت و غرب ستیزی چگونه به صرف دیدن یک عکس که در کسری از ثانیه تهیه شده است توانستند به این نتیجه برسند که ما غرب گرا هستیم؟ به نظر می‌رسد این بد اخلاقی ناشی از نگاه سطحی به مسائل و قضاوت در باره رفتار دیگران است و کم نبودند افراد و گروه‌هایی که آماج تهمت ناجوانمردانه این حضرات قرار گرفته‌اند.

د: فرصتی برای هجمه به رقیب سیاسی

دسته دیگر از منتقدین کسانی هستند که از این فرصت برای هجمه به اصلاح طلبان و اعضاء فراکسیون امید مجلس استفاده کرده‌اند، که از قضا چون در جمع نمایندگان محترم حاضر در این دیدار اعضاء همه فراکسیون‌های سیاسی مجلس دهم حضور داشتند، به خطا رفته‌اند اما توصیه من این است که بیاییم رقابت جناحی را مستمسکی برای جواز هرگونه بد اخلاقی قرار ندهیم به ویژه در شرایط کنونی که همه اذهان باید متوجه تشکیل دولت کارآمد برای کشور شود و با جهت گیری‌های سه گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ، همه توجهات باید صرف هدایت کشور به سوی تحقق این اولویت‌ها شود.

همچنین از بزرگان نحله‌های مختلف اصلاح طلب و اصول گرا نیز انتظار می‌رود تا در چنین مواردی با لحاظ مصالح کشور نسبت به نقد منصفانه و مصلحانه و متناسب با حد و اندازه عمل اقدام کنند و از قضاوت‌های عجولانه و کنش‌های هیجانی بپرهیزند. و در جهت حاکمیت فرهنگ گفتگوی منطقی و مسئولانه در چارچوب قانون اساسی، اندیشه امام (ره) و سیاست‌های رهبری از هیچ کوششی دریغ نکنند.

در خاتمه برای خودم و همگان در راه دفاع از حق و جلب رضای حضرت حق آرزوی توفیق دارم.

احمد مازنی نماینده مجلس دهم ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

منبع: ایلنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.