جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

۷۰۰ تن زباله از سرپل ذهاب جمع آوری شد
29 آبان 1396 - 14:10
شناسه : 2105
0
شهردار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

نیروهای امدادی و خدماتی و حوزه خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از اولین اکیپهایی بودند که صبح بعد از زلزله خودشان را به منطقه رساندند، تا به آسیب دیدگان کمک کنند و در سطح شهر نیز جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به مناطق آسیب دیده آغاز شد.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اکنون و در فاز دیگری از امدادرسانی و نظافت و پاکیزگی کار مهم شهرداری کرمانشاه این است که هر چه سریعتر زباله‌ها پاکسازی شوند بر این اساس شهرداری کرمانشاه با همکاری انجمن های مردمی طرفدار محیط زیست و شهروندان داوطلب سراسر استان از صبح روز یکشنبه ۲۸ آبانماه طرح پاکسازی مناطق زلزله زده را از زباله ها و پسماندها آغاز کردند.

قائم مقام شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح به منظور نظافت و بهداشت محیط های شهری در مناطق زلزله زده اجرا می شود، گفت: خوشبختانه در اولین فراخوان و در زمانی کوتاه قریب ۲۰۰ نفر از زیست یاران عضو انجمن های مردمی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی و ما را در گام نخست که طرح پاکسازی و نظافت سرپل ذهاب بود، همراهی نمودند.

مهدی عبدالمالکی یادآور شد: طی روزهای گذشته نیز اکیپهای از پاکبانهای شهرداری شامل حوزه خدمات شهری و مناطق هشت گانه به منطقه اعزام و اقدام به رفت و روب و نظافت نمودند اما از آنجاییکه برحسب موقعیت و شرایط ناچار از بطریهای آب معدنی و ظروف یکبار مصرف برای تغذیه مردم زلزله زده استفاده شده است حجم زباله های تولید شده بسیار زیاد است.

وی افزود: بعد از زلزله در همه شهرهای دنیا بیماری‌هایی به دلیل انباشت زباله‌ها و مردارها شیوع پیدا می‌کند و کار مهم شهرداری این است تا هر چه سریعتر زباله‌ها پاکسازی شوند. به همین خاطر نیروهای جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها در منطقه افزایش یافته است اما این کار نیاز به فعالیتی گسترده تر دارد.

وی تأکید کرد: انباشت زباله و نابسامانی محیطی ناشی از وقوع زلزله باعث آلودگیهای زیست محیطی می شود و در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع هرگونه بیماری می بایست هرچه سریعتر نسبت به نظافت و پاکسازی اقدام شود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرمانشاه با دعوت از انجمن های مردم نهاد و شهروندان دغدغه مند برای همراهی با شهرداری کرمانشاه در پاکسازی منطقه گفت: داوطلبان می توانند برای ثبت نام و مشارکت در این طرح با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۳۹۷۶۴۶ فرهنگسرای کوثر واقع در پارک درخشان ۲، سی متری دوم تماس حاصل نموده و یا حضورا مراجعه کنند.

عبدالمالکی از ادامه اعزام نیروهای شهرداری و انجمن های مردمی زیست محیطی و دیگر سازمانهای غیر دولتی کرمانشاه به سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی تا پایان امدادرسانی به زلزله زدگان به این مناطق خبرداد و افزود: در ادامه این طرح پاکسازی، بنا با صلاحدید مسوولان بهداشتی، پاکسازی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ در اولین اقدام و همگامی پاکبانان و زیست یاران شهرداری کرمانشاه طی روز یکشنبه ۷۰۰ تن پسماند از شهر سرپل ذهاب جمع آوری شد.

علاوه بر واحد آموزش سازمان محیط زیست، انجمن سازندگان طبیعت پاک،انجمن ندای قاصدک کرمانشاه، پیام آوران اردیبهشت، امید رهایی، تولد بهاری و چند تشکل و انجمن دیگر در این امر خداپسندانه شرکت داشتند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.