شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

بازار فروش پنج میلیونی “ماهی قرمز” در کرمانشاه/احتمال شیوع کرونا از طریق ماهی های قرمز رد شد
02 اسفند 1399 - 9:27
شناسه : 265331
4
 کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به گرم شدن بازار خرید ماهی قرمز در ماه پایانی سال و در آستانه نوروز، گفت: برای سفره هفت سین مردم استان پنج میلیون قطعه ماهی قرمز تدارک دیده شده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

سعید بابایی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه سالانه حدود پنج میلیون قطعه ماهی برای سفره هفت سین خریداری می‌کنند، گفت: اگرچه ممکن است امسال به دلیل شرایط کرونایی اقبال مردم به خرید ماهی قرمز کمتر از سنوات گذشته باشد، اما بازهم برای تهیه پنج میلیون قطعه ماهی در استان برنامه ریزی شده است./بابایی با بیان اینکه عمده ماهی گلی عرضه شده در بازار شب عید کرمانشاه از طریق دیگر استان‌ها تامین می‌شود، افزود: ماهی گلی سفره هفت سین مردم این استان از کاشان، استان مرکزی و استان های شمالی کشور تامین می‌شود./وی احتمال شیوع کرونا از طریق ماهی های قرمز را رد کرد و افزود: چون ماهی های قرمز خونسرد هستند، لذا هیچ بیماری مشترکی با انسان ندارند و از این حیث هیچ نگرانی برای خرید این ماهی ها در شرایط کرونایی وجود ندارد./بابایی گفت: توصیه می شود خانواده ها هنگام خرید ماهی گلی حتما توجه داشته باشند که ماهی های پرجنب و جوش و فعال را خریداری کرده و از خرید ماهی‌های کم تحرک که احتمال بیمار بودن آنها زیاد است، صرف نظر کنند.

پ
پ

 کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به گرم شدن بازار خرید ماهی قرمز در ماه پایانی سال و در آستانه نوروز، گفت: برای سفره هفت سین مردم استان پنج میلیون قطعه ماهی قرمز تدارک دیده شده است.

سعید بابایی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه سالانه حدود پنج میلیون قطعه ماهی برای سفره هفت سین خریداری می‌کنند، گفت: اگرچه ممکن است امسال به دلیل شرایط کرونایی اقبال مردم به خرید ماهی قرمز کمتر از سنوات گذشته باشد، اما بازهم برای تهیه پنج میلیون قطعه ماهی در استان برنامه ریزی شده است.

 بابایی با بیان اینکه عمده ماهی گلی عرضه شده در بازار شب عید کرمانشاه از طریق دیگر استان‌ها تامین می‌شود، افزود: ماهی گلی سفره هفت سین مردم این استان از کاشان، استان مرکزی و استان های شمالی کشور تامین می‌شود.

کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه ماهی قرمز(گلی) از کپورماهیان و جزو ماهیان هرز است، گفت: در استان کرمانشاه مرکز تکثیر ماهی قرمز نداریم، لذا بخش زیادی از ماهی قرمز به صورت دپوی لارو از یکی دو ماه قبل از نوروز وارد استان شده و در استخرهای پرورش ماهی استان رشد می کنند و مابقی هم پس از رشد کردن کافی وارد استان شده و عرضه می‌شوند .

وی احتمال شیوع کرونا از طریق ماهی های قرمز را رد کرد و افزود: چون ماهی های قرمز خونسرد هستند، لذا هیچ بیماری مشترکی با انسان ندارند و از این حیث هیچ نگرانی برای خرید این ماهی ها در شرایط کرونایی وجود ندارد.

بابایی سپس از ماهی قرمز به عنوان یکی از اجزای اصلی هفت سین ایرانی‌ها یاد کرد و افزود: ماهی گلی از گذشته ها به عنوان سمبل و نماد زایش، تازگی، شادابی و تکاپو در سفره های هفت سین ایرانیان  جا خوش کرده است.

بابایی در ادامه توصیه‌هایی هم برای خرید ماهی قرمز به خانواده‌ها داشت و از آنها خواست در زمان خرید ماهی و نگهداری آن رعایت نکات بهداشتی را در نظر داشته باشند.

بابایی گفت: توصیه می شود خانواده ها هنگام خرید ماهی گلی حتما توجه داشته باشند که ماهی های پرجنب و جوش و فعال را خریداری کرده و از خرید ماهی‌های کم تحرک که احتمال بیمار بودن آنها زیاد است، صرف نظر کنند.

بابایی با بیان اینکه پس از تعویض آب تنگ ماهی باید حتما دست‌ها با آب و صابون به دقت شسته شود، افزود: خانواده ها توجه داشته باشند به هنگام تعویض آب تنگ ماهی، باید از تماس دست با آب تنگ ماهی جلوگیری کرده و آب را هم در ظرفشویی نریزند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.