شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

خسارت میلیونی مغازه‌داران کرمانشاهی از خاموشی‌ها !
11 خرداد 1400 - 9:52
شناسه : 268835
2
طلوع کرمانشاه بررسی می کند؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-فصل گرمای امسال از نظر کم بارشی سخت است، گرما از یک سو و کمبود آب از سوی دیگر مردم را آزار خواهد داد./از همین حالا که هنوز در فصل بهار قرار داریم خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده استارت خورده و همه استان‌ها از جمله کرمانشاه قطعی‌های چند ساعتی در طی روز دارند./قطعی پیامدهای متعددی برای مشترکین دارد اما بیشتر بخش‌هایی مانند صنایع و اصناف از آن آسیب می‌بینند./این زیان از چند بعد است، هم کاهش تولید و فروش و هم آسیب قطع ناگهانی برق بر تجهیزات و دستگاه‌های برقی که گاهی خسارت‌های چندصد میلیونی است./چندی قبل عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه درخواست کرد که ساعت قطعی برق اصناف در زمانی باشد که مشتری چندانی در بازار نیست تا اصناف تا این اندازه ضرر نکنند./حسین بیات از خسارت قطعی برق برای اصناف از جمله افزایش خطر سرقت، کاهش فروش و … یاد کرده بود که برای واحد‌های صنفی مرتبط با مواد غذایی بیشتر است./وی پیشنهاد داد خاموشی در بازار ساعت ۱۳ تا ۱۵ اعمال شود./بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، ادامه خاموشی ها به همکاری مردم بستگی دارد اما ممکن است هرچقدر به سمت فصل گرما برویم شرایط بدتر شود./امیدعلی مرآتی معتقد است، اگر مردم همکاری کنند خاموشی ادامه دار نخواهد بود اما اگر همکاری نکنند ساعت خاموشی‌ها بیشتر هم می‌شود./وی تاکید کرد:تابستان امسال شرایط سختی داریم و تمام کشور با کاهش تولید برق مواجه است./مرآتی با بیان اینکه هر روزی که قرار باشد خاموشی اعمال شود اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار کرد: جداول زمان‌بندی خاموشی در دسترس مردم قرار دارد.

پ
پ

فصل گرمای امسال از نظر کم بارشی سخت است، گرما از یک سو و کمبود آب از سوی دیگر مردم را آزار خواهد داد.

 

کرمانشاه پایگاه خبری طلوع؛ ذخیره بسیاری از سدهای کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته و از آنجاییکه عمده برق کشور از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌شود با کاهش تولید برق رو به رو شده‌ایم.

از همین حالا که هنوز در فصل بهار قرار داریم خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده استارت خورده و همه استان‌ها از جمله کرمانشاه قطعی‌های چند ساعتی در طی روز دارند.

قطعی پیامدهای متعددی برای مشترکین دارد اما بیشتر بخش‌هایی مانند صنایع و اصناف از آن آسیب می‌بینند.

این زیان از چند بعد است، هم کاهش تولید و فروش و هم آسیب قطع ناگهانی برق بر تجهیزات و دستگاه‌های برقی که گاهی خسارت‌های چندصد میلیونی است.

اصناف هم از خاموشی زیان‌های میلیونی می‌بییند آن هم در شهری مانند کرمانشاه که بازار به خودی خود درگیر رکورد است و بخاطر شرایط اقتصادی مردم فروش چندانی وجود ندارد و زمانی که مغازه‌ها تاریک باشند نیز دیگر کسی وارد آنها نمی‌شود.

« مسعود یزدانی» یکی از مغازه‌ داران کرمانشاه است و از زیان جدی بازار به دلیل قطعی برق خبر داد.

وی اولین پیامد را از دست رفتن بازار فروش دانست و عنوان کرد: خاموشی معمولا بین ساعت‌های سه تا ۱۰ شب رخ می‌دهد که اوج بازار است و وقتی مغازه تاریک باشد کسی وارد آن نمی‌شود زیرا در تاریکی امکان خرید و انتخاب کالا وجود ندارد.

وی اظهار کرد: البته خود مغازه‌داران نیز در چنین شرایطی ترجیح می‌دهند کمتر افراد وارد مغازه شوند زیرا امکان حضور افراد سودجو و سرقت اجناس بیشتر می‌شود.

این مغازه‌دار کرمانشاهی اضافه کرد: البته وقتی برق قطع می‌شود مغازه‌هایی که کرکره برقی دارند دیگر نمی‌توانند تا آمدن برق کرکره را پایین بکشند و در این مدت هیچ امنیتی ندارند.

« شهرام دارآبادی» یکی دیگر از مغازه‌داران کرمانشاه است که سوپرمارکت دارد و از زیان میلیونی مغازه‌داران به دلیل قطعی برق یاد کرد و گفت: دو ساعت خاموشی باعث می‌شود بسیاری از اجناس موجود در یخچال و فریزر مغازه‌ها آب و خراب شود.

وی افزود: مواد غذایی مانند غذاهای نیمه آماده منجمد، شیر و لبنیات، بستنی و … همه بخاطر قطعی برق که دو ساعت و زمان طولانی است خراب می‌شود.

این مغازه‌دار از آسیب به یخچال و تجهیزات برقی مغازه‌ها هم گلایه کرد و ادامه داد: قیمت یخچال‌ها چندین میلیون است و اگر یکی از آن ها بسوزد مغازه دار دیگر امکان خرید دوباره و جایگزین کردن را ندارد.

دارآبادی خاطرنشان کرد: گاهی قطعی سر ساعتی که بر اساس جداول اعلام شده نیست و مغازه‌داران نمی‌توانند یخچال خود را زودتر از برق جدا کنند و این امر باعث آسیب به وسایل برقی می‌شود.

به گفته این مغازه‌دار، اکثر آنها به دلیل خراب بودن بازار درآمد چندانی ندارند و نمی‌توانند ترانس یا موتور برق برای خود تهیه کنند.

دارآبادی گفت: برخی از باتری ماشین برای روشن کردن مغازه خود استفاده می‌کنند که البته به اندازه روشن کردن یک لامپ است.

این خسارت در شرایطی به اصناف وارد می‌شود که از بیماری کرونا به شدت خسارت دیدند و حالا قطعی برق نیز مزید علت مشکلات آنها شده است.

چندی قبل عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه درخواست کرد که ساعت قطعی برق اصناف در زمانی باشد که مشتری چندانی در بازار نیست تا اصناف تا این اندازه ضرر نکنند.

حسین بیات از خسارت قطعی برق برای اصناف از جمله افزایش خطر سرقت، کاهش فروش و … یاد کرده بود که برای واحد‌های صنفی مرتبط با مواد غذایی بیشتر است.

وی پیشنهاد داد خاموشی در بازار ساعت ۱۳ تا ۱۵ اعمال شود.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، ادامه خاموشی ها به همکاری مردم بستگی دارد اما ممکن است هرچقدر به سمت فصل گرما برویم شرایط بدتر شود.

امیدعلی مرآتی معتقد است، اگر مردم همکاری کنند خاموشی ادامه دار نخواهد بود اما اگر همکاری نکنند ساعت خاموشی‌ها بیشتر هم می‌شود.

وی تاکید کرد: تابستان امسال شرایط سختی داریم و تمام کشور با کاهش تولید برق مواجه است.

مرآتی با بیان اینکه هر روزی که قرار باشد خاموشی اعمال شود اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار کرد: جداول زمان‌بندی خاموشی در دسترس مردم قرار دارد.

طلوع کرمانشاه-فاطمه کمانی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.