شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

کرمانشاه شهرداری می‌خواهد که آن را به کلانشهر واقعی تبدیل کند
17 شهریور 1400 - 13:05
شناسه : 272005
2
استاندار: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- هوشنگ بازونداظهار کرد: هدف از کلانشهر شدن کرمانشاه ارتقا معیشت و درآمد سرانه مردم و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای شهر بود./ استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از همان زمان این نگرانی وجود داشت که کلانشهری در حد یک اسم باقی بماند، افزود: استفاده از ظرفیت‌های کلانشهری نیازمند وجود شورای تخصصی و یک شهردار قدرتمند است./وی با بیان اینکه شهردار پیشین کرمانشاه اقدامات خوبی انجام داد اما نباید فراموش کنیم وارث مجموعه‌ای بود که باید ۸۰ درصد توان خود را برای کسب درآمد و پرداخت ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان حقوق قرار می داد، تاکید کرد: اکنون شورای جدید باید به فکر انتخاب شهرداری باشد که بتواند از ظرفیت کلانشهر بودن کرمانشاه بهترین استفاده را ببرد./ بازوند معتقد است، کلانشهر کرمانشاه می‌تواند مرکز غرب کشور و بازار بزرگی برای استان‌های همجوار باشد و اگر از این ظرفیت استفاده کنیم نتیجه آن را در درآمد و اشتغال مردم خواهیم دید./وی سپس به مشکلاتی که کلانشهر کرمانشاه با آن مواجه است اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین موارد قدیمی بودن طرح تفصیلی شهر کرمانشاه است./وی تاکید کرد: شهر موجودی زنده است و طرح تفصیلی نیز باید متناسب با فعالیت‌های شهر به روز شود، اما متاسفانه این کار طی سال‌های اخیر صورت نگرفته است.

پ
پ

 استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم انتخاب شهرداری توانمند از سوی شورای شهر برای کرمانشاه، گفت: شهردار جدید باید بتواند از ظرفیت کلانشهر بودن کرمانشاه حداکثر استفاده را ببرد.

 هوشنگ بازوند در جلسه امروز(۱۷ شهریور) شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری برای کلانشهر شدن کرمانشاه از سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: هدف از کلانشهر شدن کرمانشاه ارتقا معیشت و درآمد سرانه مردم و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای شهر بود.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از همان زمان این نگرانی وجود داشت که کلانشهری در حد یک اسم باقی بماند، افزود: استفاده از ظرفیت‌های کلانشهری نیازمند وجود شورای تخصصی و یک شهردار قدرتمند است.

وی با بیان اینکه شهردار پیشین کرمانشاه اقدامات خوبی انجام داد اما نباید فراموش کنیم وارث مجموعه‌ای بود که باید ۸۰ درصد توان خود را برای کسب درآمد و پرداخت ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان حقوق قرار می داد، تاکید کرد: اکنون شورای جدید باید به فکر انتخاب شهرداری باشد که بتواند از ظرفیت کلانشهر بودن کرمانشاه بهترین استفاده را ببرد.

 بازوند معتقد است، کلانشهر کرمانشاه می‌تواند مرکز غرب کشور و بازار بزرگی برای استان‌های همجوار باشد و اگر از این ظرفیت استفاده کنیم نتیجه آن را در درآمد و اشتغال مردم خواهیم دید.

وی سپس به مشکلاتی که کلانشهر کرمانشاه با آن مواجه است اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین موارد قدیمی بودن طرح تفصیلی شهر کرمانشاه است.

وی تاکید کرد: شهر موجودی زنده است و طرح تفصیلی نیز باید متناسب با فعالیت‌های شهر به روز شود، اما متاسفانه این کار طی سال‌های اخیر صورت نگرفته است.

استاندار کرمانشاه از درخواست بازنگری طرح جامع شهر کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: چندی قبل این درخواست را به وزارت راه و شهرسازی ارائه دادیم و حتی حاضر بودیم اعتبارات را تعیین کنیم تا مشاوره طرح از سوی ما انتخاب شود که چندان مورد موافقت نبود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مشاور برای اصلاح طرح تفصیلی شهر کرمانشاه انتخاب شده و یک سال است روی پروژه کار می‌کند، اما این که فعالان بخش خصوصی صنعت ساختمان از این ماجرا بی‌خبرند نشان دهنده ضعف است.

بازوند گفت: لازم است از ظرفیت و نظر بخش خصوصی که سهم بسزایی از اقتصاد ساختمان استان را در اختیار دارند، برای اصلاح طرح جامع شهر کرمانشاه استفاده شود.

 وی ابراز امیدواری کرد، با اصلاح طرح جامع شهر، شاهد مرتفع شدن بخشی از مشکلات کنونی باشیم و عنوان کرد: البته نباید فراموش کنیم طرح تفصیلی توسط عده‌ای کارشناس تهیه می‌شود و ممکن است نواقصی داشته باشد.

 به گفته استاندار کرمانشاه اینکه مردم طرح جامع تفصیلی قبلی را نپذیرفته بودند و مجبور به انجام برخی تخلفات شدند نشان می‌دهد این طرح ایراداتی داشته که باید در طرح جدید مرتفع شود.

شهر فروشی به بهانه کمسیون ماده ۱۰۰ تخلف است

مشکل دیگری که استاندار کرمانشاه از آن انتقاد کرد تبدیل شدن کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمدی برای شهرداری بود و افزود: اینکه شهرداری با کسب درآمد از کمیسیون ماده ۱۰۰ جسم شهر را می فروشد، تخلف است.

 وی تاکید کرد: مشکل جدی‌ تر اینجاست که گاهی شهرداری خود به کسانی که قصد ساخت و ساز دارند گرای تخلف می‌دهد و به آنها پیشنهاد می‌کند که اگر تخلف دارند در کمیسیون ماده ۱۰۰ با پرداخت پول از آن چشم پوشی می‌شود.

معماری شهر نیازمند پوست‌اندازی

موضوع دیگری که استاندار به آن اشاره کرد نامناسب بودن معماری شهر کرمانشاه بود که متناسب با طراحی‌های جدید نیست و افزود: اینکه قرار باشد ساختمان ها فقط مانند قوطی کبریت روی هم بالا برود، منسوخ شده است.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در ساختمان سازی باید به طرح های پیشرفته شهرهای همجوار دقت کنیم، تاکید کرد: شیوه شهرسازی در کرمانشاه نیازمند پوست اندازی جدی است.

وی از نمای نامناسبی که برای بسیاری از ساختمان‌های شهر انتخاب می شود انتقاد کرد و ادامه داد: این نماهای سنگی سنگین در شرایط بحران مانند زلزله فاجعه آفرین است.

رتبه دهم کرمانشاه در امنیت سرمایه‌گذاری را برجسته کنیم

 استاندار کرمانشاه سپس به کسب رتبه دهم از سوی استان کرمانشاه در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: این موضوع باید از طریق رسانه ها و خصوصاً فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی شود.

بازوند عنوان کرد: اگر کرمانشاه رتبه پایینی در زمینه ریسک سرمایه گذاری داشت در همه جا آن را منتشر می‌کردند، اما اکنون که این وضعیت مناسب را داریم کمتر به آن پرداخته شده است.

وی جایگاه کرمانشاه در زمینه مناسب بودن امنیت سرمایه‌گذاری را نقطه عطفی برای ورود سرمایه و کمک به اشتغال استان دانست و افزود: از تمام کسانی که در این راه زحمت کشیدند، قدردانی می کنم.

موضوع دیگری که استاندار کرمانشاه به آن اشاره کرد حل مشکل تامین مالی‌ داروخانه‌های تازه تاسیس بود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید پیشنهاد دهد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار داروخانه‌هایی که قرار است به تازگی کار خود را شروع کنند، قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم حل مشکل بین داروخانه و شهرداری در زمینه اخذ عوارض تاکید کرد و یادآور شد: این موضوع باید با حضور نماینده شهرداری، نماینده داروخانه‌ها و یکی از اعضای اتاق بازرگانی مرتفع شود و نتیجه آن جلسه به عنوان مصوبه شورای گفت‌وگو تلقی گردد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.