دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20862 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود

نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرستان کرمانشاه اجرا می‌شود
30 شهریور 1400 - 12:10
شناسه : 272432
1
معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر «علیرضا حریقی» با بیان اینکه طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده در صندوق های بیمه همگانی سلامت اجرا می شود، افزود: بیمه سلامت با هدف توزیع عادلانه سلامت در اقشار جامعه این طرح را اجرایی می کند./وی اظهار داشت: در این طرح هر شهروند، یک پزشک مسئول دارد و در صورت نیاز، پزشک وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد و پزشکان خانواده در تمام شهرستانها به بیمه شدگان منتسب شده و در شهرستان کرمانشاه نیز اجرا می گردد./او گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت تاکنون صرفا از خدمات بخش دولتی بهره می‌گرفتند اما با اجرایی شدن این طرح، تمام این بیمه‌شدگان می‌توانند با ارجاع توسط پزشک خانواده، از خدمات بخش غیردولتی نیز بهره مند شوند./معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه خصوص پرداختی به پزشکان افزود: باتوجه به جمعیت منتسب به هر پزشک ، برای پزشکان عمومی هفت هزار و ۵۰۰ تومان و برای پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سرانه پرداخت می شود و هر بیمار در مراجعه به پزشک خانواده فقط ۶ هزار تومان را به عنوان هزینه ویزیت پرداخت خواهد کرد.

پ
پ

 معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه گفت: بعد از اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در تمام شهرستانها، در شهرستان کرمانشاه نیز این طرح اجرایی می‌شود.

دکتر «علیرضا حریقی» با بیان اینکه طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده در صندوق های بیمه همگانی سلامت اجرا می شود، افزود: بیمه سلامت با هدف توزیع عادلانه سلامت در اقشار جامعه این طرح را اجرایی می کند.

وی اظهار داشت: در این طرح هر شهروند، یک پزشک مسئول دارد و در صورت نیاز، پزشک وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد و پزشکان خانواده در تمام شهرستانها به بیمه شدگان منتسب شده و در شهرستان کرمانشاه نیز اجرا می گردد.

او گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت تاکنون صرفا از خدمات بخش دولتی بهره می‌گرفتند اما با اجرایی شدن این طرح، تمام این بیمه‌شدگان می‌توانند با ارجاع توسط پزشک خانواده، از خدمات بخش غیردولتی نیز بهره مند شوند.

وی گفت: در شهرستان کرمانشاه تاکنون ۱۵۰ پزشک عمومی در سطح استان برای مشارکت در طرح پزشک خانواده اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اندکه برای آنها خانوار ها منتسب شده است وعقدقرارداد با پزشکانِ علاقه مند به مشارکت در این طرح ادامه دارد.

بیمه شده ها حتما نظام ارجاع را رعایت کنند

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه خصوص پرداختی به پزشکان افزود: باتوجه به جمعیت منتسب به هر پزشک ، برای پزشکان عمومی هفت هزار و ۵۰۰ تومان و برای پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سرانه پرداخت می شود و هر بیمار در مراجعه به پزشک خانواده فقط ۶ هزار تومان را به عنوان هزینه ویزیت پرداخت خواهد کرد.

دکتر حریقی تاکید کرد: در این طرح بیمه شده حتما باید سیستم ارجاع را رعایت کند و اگر بیمه شده ای به مراکز دولتی و خصوص مراجعه کند، هزینه های درمانی وی آزاد محاسبه می شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از تردد بیمه شدگان و شیوع بیماری کرونا، بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند از خدمات غیرحضوری استفاده و با مراجعه به این سامانه به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسخ الکترونیک تجویز شده را مشاهده کرده، دفترچه های بیمه را تمدید، مشخصات فردی و اطلاعات خانوار را ویرایش کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه نامه خود (دفترچه درمانی ) کد دستوری#۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

 بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.