سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20862 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود

یک خبر خوب برای “مستاجران کرمانشاهی”/ در صورت تمایل در خانه‌هایتان بمانید!
09 تیر 1401 - 10:33
شناسه : 278834
3
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-مهرداد آهکی، با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره مسکن، گفت: در پی این افزایش دولت مصوب کرد که قیمت  اجاره مسکن در کلانشهرها فقط تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها تا ۲۰ درصد مجاز به افزایش است/ بر اساس مصوبه دولت هیچ مالک و هیچ بنگاهی حق افزایش اجاره مسکن بیش از قیمت‌های مصوب را ندارد/در صورتی که بنگاهی بخواهد از این مصوبه تخلف کند، تعزیرات ورود کرده و برخورد لازم را با او خواهد داشت و مردم باید این موضوع را به تعزیرات گزارش دهند/همچنین چنانچه مالکان پیگیر افزایش قیمت بیش از سقف مصوب باشند، مستاجران در صورت تمایل به اسکان می توانند در منزل سکونت داشته باشند و دادگاه هم در این زمینه ورود کرده و با لحاظ شروطی قرارداد مستاجران را خودبخود تمدید می کند/از جمله این شروط این است که مستاجر اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کرده باشد و مستاجری که در پرداخت کرایه تاخیر داشته باشد مشمول این موضوع نمی شود/از طرفی در برخی موارد ممکن است مالک خانه را فروخته باشد که در این صورت باید حتما فروش ملک خود را در سامانه ثبت املاک ثبت کرده و هولوگرام دریافت کرده باشد که تنها در انصورت مورد پذیرش است/ برخی موارد هم داریم که مالک ادعا دارد که می خواهد ملک را از نو بازسازی کند که برای تایید این ادعا هم باید پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد/برخی مالکان هم ادعا می کنند که فرزند آنها ازدواج کرده و قرار است در خانه ساکن شود که برای این موضوع هم باید عقدنامه ارائه شود/مواردی هم داریم که صاحبخانه می گوید قصد دارد خودش در منزل ساکن شود که این امر هم زمانی امکانپذیر است که منزل دیگری در آن شهر نداشته باشد/به هرحال جلوی هرگونه تخلف در این مصوبه گرفته شده و قراردارد بسیاری از مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان در همان منزل را داشته باشند و مالک هم هیچکدام از شروط بالا را نداشته باشد، تمدید می شود.

پ
پ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر قیمت اجاره مسکن خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت سقف افزایش قیمت اجاره مسکن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است و کسی حق تخلف از آن را ندارد و قرارداد بیشتر مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان داشته باشند خودبخود تمدید می‌شود.

مهرداد آهکی، با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره مسکن، گفت: در پی این افزایش دولت مصوب کرد که قیمت  اجاره مسکن در کلانشهرها فقط تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها تا ۲۰ درصد مجاز به افزایش است.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت هیچ مالک و هیچ بنگاهی حق افزایش اجاره مسکن بیش از قیمت‌های مصوب را ندارد.

آهکی گفت: در صورتی که بنگاهی بخواهد از این مصوبه تخلف کند، تعزیرات ورود کرده و برخورد لازم را با او خواهد داشت و مردم باید این موضوع را به تعزیرات گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین چنانچه مالکان پیگیر افزایش قیمت بیش از سقف مصوب باشند، مستاجران در صورت تمایل به اسکان می توانند در منزل سکونت داشته باشند و دادگاه هم در این زمینه ورود کرده و با لحاظ شروطی قرارداد مستاجران را خودبخود تمدید می کند.

وی یادآور شد: از جمله این شروط این است که مستاجر اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کرده باشد و مستاجری که در پرداخت کرایه تاخیر داشته باشد مشمول این موضوع نمی شود.

وی افزود: از طرفی در برخی موارد ممکن است مالک خانه را فروخته باشد که در این صورت باید حتما فروش ملک خود را در سامانه ثبت املاک ثبت کرده و هولوگرام دریافت کرده باشد که تنها در انصورت مورد پذیرش است.

آهکی گفت: برخی موارد هم داریم که مالک ادعا دارد که می خواهد ملک را از نو بازسازی کند که برای تایید این ادعا هم باید پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد.

وی افزود: برخی مالکان هم ادعا می کنند که فرزند آنها ازدواج کرده و قرار است در خانه ساکن شود که برای این موضوع هم باید عقدنامه ارائه شود.

آهکی گفت: مواردی هم داریم که صاحبخانه می گوید قصد دارد خودش در منزل ساکن شود که این امر هم زمانی امکانپذیر است که منزل دیگری در آن شهر نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: به هرحال جلوی هرگونه تخلف در این مصوبه گرفته شده و قراردارد بسیاری از مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان در همان منزل را داشته باشند و مالک هم هیچکدام از شروط بالا را نداشته باشد، تمدید می شود/ایسنا

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.