جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

نگرانی از تکرار تجربه‌ای تلخ در مهمترین دستگاه آبی کرمانشاه
07 دی 1401 - 9:48
شناسه : 283791
2
طلوع‌‌کرمانشاه : هنوز یک هفته از عزل استاندار کرمانشاه و انتخاب فرد جدید نگذشته است، استانداری که یکی از دلایل نارضایتی از او اشتباه در گزینش و چینش مدیران بود و حالا با گذشت کمتر از یک هفته از شروع به کار محمد طیب صحرایی استاندار جدید کرمانشاه این نگرانی وجود دارد که او هم مسیر نادرست استاندار قبل را در پیش بگیرد/اگرچه صحرایی هنوز انتخاب مدیران خود را آغاز نکرده اما در همین روزها بدون اطلاع وی گزینه‌ای برای سکانداری یکی از حیاتی‌ترین و حساس‌ترین دستگاه‌های استان یعنی شرکت آب منطقه‌ای به وزارت نیرو معرفی شده که کارنامه گذشته وی مقبول نیست/فردی که معرفی شده طی پنج سال مدیریت بر آب منطقه‌ای کرمانشاه سوابق درخشانی نداشته است و این نگرانی وجود دارد با روی کار آمدن مجدد وی، حال و روز شرکت آب منطقه‌ای از وضعیت نامناسب کنونی هم بغرنج‌تر شود./سال‌های ۹۲ تا ۹۷ آب منطقه‌ای کرمانشاه کارنامه تیره‌ای داشت و سرشار از پروژه‌های نیمه کاره و به حال خود رها شده بود که برخی از آنها هنوز هم سامان نگرفتند‌/آب منطقه‌ای از مهمترین دستگاه‌ها محسوب می‌شود که به صورت مستقیم با اصلی‌ترین چالش و دغدغه کنونی کشور یعنی موضوع آب در ارتباط است/هر انتخاب نادرست و اشتباه تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که به دنبال آن ناامنی‌های اقتصادی و اجتماعی رخ می‌دهد و شاید برخی از آثار آن طی سالیان آتی نمودار گردد. تا دیر نشده باید جلوی انتخاب اشتباه در این حوزه را گرفت/از استاندار کرمانشاه درخواست می‌شود به عنوان اولین اقدام کاری موثر خود در این زمینه ورود کند.
نویسنده : پریا امیری پریان منبع : پایگاه خبری طلوع کرمانشاه
پ
پ

هنوز یک هفته از عزل استاندار کرمانشاه و انتخاب فرد جدید نگذشته است، استانداری که یکی از دلایل نارضایتی از او اشتباه در گزینش و چینش مدیران بود و حالا با گذشت کمتر از یک هفته از شروع به کار محمد طیب صحرایی استاندار جدید کرمانشاه این نگرانی وجود دارد که او هم مسیر نادرست استاندار قبل را در پیش بگیرد.

اگرچه صحرایی هنوز انتخاب مدیران خود را آغاز نکرده اما در همین روزها بدون اطلاع وی گزینه‌ای برای سکانداری یکی از حیاتی‌ترین و حساس‌ترین دستگاه‌های استان یعنی شرکت آب منطقه‌ای به وزارت نیرو معرفی شده که کارنامه گذشته وی مقبول نیست.

فردی که معرفی شده طی پنج سال مدیریت بر آب منطقه‌ای کرمانشاه سوابق درخشانی نداشته است و این نگرانی وجود دارد با روی کار آمدن مجدد وی، حال و روز شرکت آب منطقه‌ای از وضعیت نامناسب کنونی هم بغرنج‌تر شود.

سال‌های ۹۲ تا ۹۷ آب منطقه‌ای کرمانشاه کارنامه تیره‌ای داشت و سرشار از پروژه‌های نیمه کاره و به حال خود رها شده بود که برخی از آنها هنوز هم سامان نگرفتند‌.

آبشوران یکی از مهمترین این طرح‌هاست که ساماندهی آن به نماد پروژه‌های نیمه‌تمام کرمانشاه تبدیل شده است.

پروژه‌ای که در سال ۱۳۹۰ مصوبه سفر مقام معظم رهبری را گرفت و قرار بود در مدت چهار سال با دریافت در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا شود اما اکنون با گذشت بیش از یازده سال هنوز نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حتما به نرخ امروز اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی آن چند برابر شده، بگونه‌ای که بر اساس برآورد اسفند سال گذشته برای تکمیل بخش باقی مانده این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و این رقم حتما اکنون بیشتر شده است.

اگر در همان سال‌های اول پیگیری مستمری برای دریافت اعتبارات ساماندهی آبشوران صورت می‌گرفت اکنون این رودخانه آلوده به فاضلاب اینطور سر باز در شهر کرمانشاه جاری نبود.

یکی دیگر از طرح‌های نیمه کاره که اوج آن در سال‌های ۹۲ تا ۹۷ رخ داد پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان بود که در سال ۹۸ کلید خورد و فصل گرمای امسال به صورت اضطراری وارد مدار شد.

طرحی که این‌همه سال راکد مانده بود و طی دو سال اخیر با پیگیری جدی مدیران ارشد کرمانشاه به نتیجه رسید.

کوتاهی در اجرای این طرح هر سال تابستان در قطعی ها و افت فشار چندین ساعته آب در نواحی مختلف شهر کرمانشاه خود را نشان می‌داد.

از سدهای نیمه کاره تا عدم تکمیل شبکه‌های پایین دست سدها عدم برخورد موفق با چاه‌های غیرمجاز که امروز برخی از دشت‌های کرمانشاه را به مرز فرونشست رسانده و … همه از مجموعه کارنامه ناموفق مدیرعامل اسبق آب منطقه‌ای کرمانشاه است که اکنون دوباره برای مدیریت به وزارت نیرو معرفی شده است.

حتی اجرای سد داریان که انتقادات گسترده‌ای را در زمان اجرا به همراه داشت در دوران مدیریتی او اتفاق افتاد، پروژه‌ای که فعالان محیط زیست بارها نسبت به اجرای آن و از دست رفتن چشمه «بل »ابراز نگرانی کردند.

نکته مهم دیگر آنجاست که این مدیر فاصله بسیار کمی با بازنشستگی دارد و قطعا فردی که یکسال قرار است کار کند هیچ انگیزه‌ای برای پیش‌برد پروژه‌ها و طرح‌های آبی استان نخواهد داشت و ریسک اجرای پروژه‌های بزرگ و مهم را نمی‌پذیرد.

آب منطقه‌ای از مهمترین دستگاه‌ها محسوب می‌شود که به صورت مستقیم با اصلی‌ترین چالش و دغدغه کنونی کشور یعنی موضوع آب در ارتباط است.

هر انتخاب نادرست و اشتباه تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که به دنبال آن ناامنی‌های اقتصادی و اجتماعی رخ می‌دهد و شاید برخی از آثار آن طی سالیان آتی نمودار گردد.
تا دیر نشده باید جلوی انتخاب اشتباه در این حوزه را گرفت.

از استاندار کرمانشاه درخواست می‌شود به عنوان اولین اقدام کاری موثر خود در این زمینه ورود کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.