جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

دست برخی منشی ها در جیب بیماران/ زیرمیزی در کرمانشاه از پزشکان به منشی‌ها رسید
21 دی 1401 - 9:18
شناسه : 284301
2
طلوع بررسی میکند: طلوع‌‌کرمانشاه : بی شک راه همه ماه به پزشکانی در زمینه پوست و مو، کودکان، داخلی، قلب و ... خورده که اگر همین حالا به مطب آنها مراجعه کنیم برای چند ماه آینده نوبت می‌دهند و سررسیدی که جلوی دست منشی باز است این موضوع را تایید می‌کند که واقعا تا چند ماه آینده نام بیماران نوشته است./اعتقاد به تجربه و توانمندی، شهرت و یا هر عامل دیگری باعث شده برخی پزشکان کرمانشاه بسیار دست نیافتنی باشند و بیماران برای گرفتن نوبت از آنها دست به هر کاری بزنند./این شلوغی و بالا بودن تقاضا باعث شده زمینه تخلف در برخی از این مطب‌ها فراهم شود، در گذشته مرسوم بود که برخی از پزشکان زیرمیزی بگیرند و حالا این موضوع به منشی‌ها سرایت پیدا کرده است./و مسئله دردناک آنجاست که مردم گرفتار و بیمار نیز حاضرند بدون چانه زدن این پول را بپردازند و با این شرایط ویزیت شدن از سوی یک پزشک معروف که گاهی کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد، چند صد هزار تومان برای مردم آب می‌خورد./نتیجه این وضعیت فقط به زیان مردم بیمار و آسیب دیده است که در چنین شرایط سخت اقتصادی درد هزینه‌های سرسام‌آور درمان به درد بیماری آنها اضافه شده و با این وجود برخی منشی‌ها نیز نمک به زخم مردم می‌پاشند./شاید لازم باشد یک دستگاه متولی این امر شود و با منشی‌های متخلف برخورد جدی صورت گیرد.
نویسنده : لیلا سعدوندی خبرنگار منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

اختصاصی طلوع کرمانشاه- اگرچه اکنون انواع متخصص در زمینه‌های مختلف پزشکی در کرمانشاه زیاد است و پزشکان جوان و تازه نفس در تخصص‌های مختلف طبابت خود را آغاز کردند اما هنوز پزشکان قدیمی و شناخته شده جایگاه ویژه‌تری بین مردم دارند.

بی شک راه همه ماه به پزشکانی در زمینه پوست و مو، کودکان، داخلی، قلب و … خورده که اگر همین حالا به مطب آنها مراجعه کنیم برای چند ماه آینده نوبت می‌دهند و سررسیدی که جلوی دست منشی باز است این موضوع را تایید می‌کند که واقعا تا چند ماه آینده نام بیماران نوشته است.

اعتقاد به تجربه و توانمندی، شهرت و یا هر عامل دیگری باعث شده برخی پزشکان کرمانشاه بسیار دست نیافتنی باشند و بیماران برای گرفتن نوبت از آنها دست به هر کاری بزنند.

این شلوغی و بالا بودن تقاضا باعث شده زمینه تخلف در برخی از این مطب‌ها فراهم شود، در گذشته مرسوم بود که برخی از پزشکان زیرمیزی بگیرند و حالا این موضوع به منشی‌ها سرایت پیدا کرده است.

برخی منشی‌هایی که اگر مقداری پول روی میزشان بگذاری نوبت چند ماه آینده را به چند روزه آتی منتقل کرده و متقاضی را بین بیمارانی که از ماه‌ها قبل نام نویسی کردند جا می‌دهند.

و مسئله دردناک آنجاست که مردم گرفتار و بیمار نیز حاضرند بدون چانه زدن این پول را بپردازند و با این شرایط ویزیت شدن از سوی یک پزشک معروف که گاهی کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد، چند صد هزار تومان برای مردم آب می‌خورد.

« رضا هدایتی» یکی از شهروندان کرمانشاه است که طی چند وقت اخیر بخاطر بیماری فرزندش مجبور به مراجعه به یکی از پزشکان سرشناس متخصص کودکان شده و به گفته خودش برای اینکه بتواند هرچه زودتر از پزشک نوبت بگیرد صد هزار تومان به منشی پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: ابتدا که به مطب پزشک مراجعه کردم منشی اعلام کرد که تا هفته آینده تمام نوبت‌ها پر شده است اما من بخاطر حال بد فرزندم بارها به منشی اصرار کردم که در نهایت رسماً اعلام کرد: « اگر شیرینی بدهی بین مریض‌ها برایت جا باز می‌کنم».

این شهروند کرمانشاهی یادآور شد: برای مدتی که در مطب این پزشک بودیم از بین ازدحام مردم چند مراجع دیگر را دیدم که به منشی پول دادند.

هدایتی معتقد است، درآمدی که منشی‌ها از محل زیرمیزی به دست می‌آورند گاهی با حقوقی که از پزشک می‌گیرد، برابری می‌کند.

« فرانک توحیدی» یکی دیگر از بیمارانی است که با مراجعه به یک پزشک ارتوپد با پدیده زیرمیزی منشی مواجه شده و می‌گوید: نکته جالب آنجاست که وقتی این موضوع را با پزشک در میان گذاشتم اصلا تعجب نکرد و گویا خود در جریان این موضوع بود.

وی ادامه داد: پاسخ پزشک به من هم این بوده که مردم خودشان نباید به منشی پول بدهند و به این فرهنگ دامن بزنند.

این شهروند خاطرنشان کرد: این وضعیت به نفع پزشکان هم هست و اعتراض و برخوردی با منشی متخلف ندارند، زیرا از یکسو هم برای پزشک بازار گرمی می‌شود و هم پزشک پول کمتری به منشی می‌دهد و منشی از طریق زیرمیزی کمبود درآمد خود را جبران می‌کند.

توحیدی نتیجه این شرایط را تنها به زیان مردم دانست که مجبورند در این شرایط که هزینه خدمات پزشکی حتی در حالت عادی هم سر به فلک می‌کشد، چند صد هزار تومان پول اضافه بپردازند.

« زینب سجادی» یکی دیگر از شهروندان است که با پدیده زیرمیزی پزشکان در کرمانشاه مواجه شده و می‌گوید: این یک تخلف آشکار است اما هیچ‌ مرجعی برای رسیدگی به آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: چند ماه قبل منشی یک  پزشک ۲۰۰ هزار تومان از من گرفت تا نوبت بدهد اما وقتی که به مراجع مختلف مراجعه کردم تا موضوع را پیگیری کنم به من اعلام کردند که در درجه اول خود من نباید پولی به منشی پرداخت می‌کردم و چون با رضایت پول را پرداخت کردم این موضوع جنبه توافق به خود گرفته نه تخلف.

به گفته این شهروند، در مراحل بعدی از وی مدارکی مبنی بر پرداخت پول به منشی درخواست شده که چون منشی‌ها فقط پول نقد می‌گیرند هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

سجادی عنوان کرد: از سوی دیگر منشی پزشکان هیچ صنف با تشکلی هم ندارند که بتوان به آنها شکایت برد و تا این روند ادامه دارد تخلف منشی‌ها بدون اینکه پیگردی متوجه آنها باشد، ادامه خواهد یافت.

نتیجه این وضعیت فقط به زیان مردم بیمار و آسیب دیده است که در چنین شرایط سخت اقتصادی درد هزینه‌های سرسام‌آور درمان به درد بیماری آنها اضافه شده و با این وجود برخی منشی‌ها نیز نمک به زخم مردم می‌پاشند.

شاید لازم باشد یک دستگاه متولی این امر شود و با منشی‌های متخلف برخورد جدی صورت گیرد.
در سالیان گذشته شاهد بودیم که گاهی برخی پزشکان معروف کرمانشاه زیرمیزی می‌گرفتند که برخوردهای جدی با آنها صورت گرفت و حتی پروانه طبابت برخی لغو شد و لازم است این کار برای منشی‌ها نیز انجام شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.