شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20796 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست

سند دار شدن ۹۸ درصد از اراضی ملی در کرمانشاه
29 دی 1401 - 11:48
شناسه : 284584
2
دادستان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : «شهرام کرمی » در  یازدهمین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال که  در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد ، گفت:. اهمیت طرح ملی کاداستر بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مباحث پرونده‌های کیفری و حقوقی ناشی از همین عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت زراعی و ملی است. وی  با بیان اینکه موضوع عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت زراعی و ملی از دیرباز  در تمام شهرستان ‌های استان مشکل ساز بوده است، تصریح کرد: از زمان اجرای طرح ملی کاداستر ۹۸ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی شهری در استان کرمانشاه تعیین تکلیف شده است/وی اجرای طرح ملی کاداستر ، برنامه ای زمان بر و طاقت‌فرسا دانست و افزود:  استان کرمانشاه از لحاظ تعیین تکلیف اسناد مالکیت زراعی طی سال جاری در جایگاه سی‌ام کشور قرار دارد/دادستان کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد در مسیر اجرای این طرح در مناطق روستایی و کشاورزی ، اضافه کرد: در سال‌جاری بیش از ۲۳ هزار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان تعیین تکلیف و سند دار شده است/در حوزه صدور اسناد مالکیت زراعی در استان کار مقداری دیر شروع شد و به کندی در حال انجام است اما تلاش های اخیر اداره ثبت اسناد نیز بر کسی پوشیده نیست که می تواند جبران عقب ماندگی استان را در کشور در پی داشته باشد/وی از رسانه های بویژه رسانه ملی خواست تا مردم و بویژه کشاورزان را به سمت و سوی سند دار کردن اراضی کشاورزی تشویق کنند/دادستان به  برخی موانع موجود در مسیر صدور اسناد کشاورزی اشاره کرد و افزود: خرد شدن زمین‌های کشاورزی، تعداد زیاد زارعین و در برخی موارد تداخلات از مهمترین موانع در مسیر صدور اسناد کشاورزی است/باید مزایای طرح صدور سند کشاورزی برای کشاورزان تبیین شود و با استفاده از ظرفیت های مختلف موجود برای پیگیری جدی موضوع استفاده کرد/دادستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ مانعی نباید مانع انجام کار شود، افزود: دادستانی کرمانشاه با قاطعیت تمام پیگیر صدور اسناد مالکیت زراعی خواهد بود و تا حصول نتیجه پای کار خواهد ایستاد.
نویسنده : نگار عزتی-خبرنگار منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

دادستان کرمانشاه گفت: ۹۸ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی شهری در استان کرمانشاه سند‌دار شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ «شهرام کرمی » در  یازدهمین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال که  در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد ، گفت:. اهمیت طرح ملی کاداستر بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مباحث پرونده‌های کیفری و حقوقی ناشی از همین عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت زراعی و ملی است.

وی  با بیان اینکه موضوع عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت زراعی و ملی از دیرباز  در تمام شهرستان ‌های استان مشکل ساز بوده است، تصریح کرد: از زمان اجرای طرح ملی کاداستر ۹۸ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی شهری در استان کرمانشاه تعیین تکلیف شده است.
وی اجرای طرح ملی کاداستر ، برنامه ای زمان بر و طاقت‌فرسا دانست و افزود:  استان کرمانشاه از لحاظ تعیین تکلیف اسناد مالکیت زراعی طی سال جاری در جایگاه سی‌ام کشور قرار دارد.

دادستان کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد در مسیر اجرای این طرح در مناطق روستایی و کشاورزی ، اضافه کرد: در سال‌جاری بیش از ۲۳ هزار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان تعیین تکلیف و سند دار شده است.

وی بیان داشت: در حوزه صدور اسناد مالکیت زراعی در استان کار مقداری دیر شروع شد و به کندی در حال انجام است اما تلاش های اخیر اداره ثبت اسناد نیز بر کسی پوشیده نیست که می تواند جبران عقب ماندگی استان را در کشور در پی داشته باشد.

وی از رسانه های بویژه رسانه ملی خواست تا مردم و بویژه کشاورزان را به سمت و سوی سند دار کردن اراضی کشاورزی تشویق کنند.

دادستان به  برخی موانع موجود در مسیر صدور اسناد کشاورزی اشاره کرد و افزود: خرد شدن زمین‌های کشاورزی، تعداد زیاد زارعین و در برخی موارد تداخلات از مهمترین موانع در مسیر صدور اسناد کشاورزی است.

کرمی اضافه کرد: باید مزایای طرح صدور سند کشاورزی برای کشاورزان تبیین شود و با استفاده از ظرفیت های مختلف موجود برای پیگیری جدی موضوع استفاده کرد.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ مانعی نباید مانع انجام کار شود، افزود:  دادستانی کرمانشاه با قاطعیت تمام پیگیر صدور اسناد مالکیت زراعی خواهد بود و تا حصول نتیجه پای کار خواهد ایستاد.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.