جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

پالتوهای میلیونی در بازار و دست کوتاه مردم/مشتریان منتظر حراج‌های آخر فصل
03 بهمن 1401 - 12:05
شناسه : 284747
8
طلوع‌‌کرمانشاه : قیمت یک پالتو زنانه ساده تولید داخل رنج متفاوتی دارد اما ارزان ترین آن که دوام چندانی ندارد و جز اجناس بی کیفیت و نازک محسوب می‌شود، حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برخی از برندهای تولید داخل که از چرم طبیعی و پوست استفاده می‌کنند حتی تا ۱۴، ۱۵ میلیون تومان نیز قیمت دارد و در نهایت برای خرید یک پالتوی زنانه معمولی که دو، سه سال برایتان کار کند باید حداقل دو تا سه میلیون تومان کنار بگذارید/قیمت کاپشن و پالتوهای مردانه نیز شرایط مشابهی دارد ارزان ترین پالتوی مردانه حداقل از یک میلیون تومان شروع می‌شود و برخی پالتوهای چرم طبیعی مردانه برند داخلی به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد. اما یک پالتوی مردانه معمولی با کیفیت متوسط حداقل دو تا چهار میلیون تومان قیمت دارد/از همین رو خیلی از افراد امسال را از خرید پالتو صرف نظر کردند و یا سراغ خرید لباس های دست دوم ، دیوار و یا تاناکورا رفتند/اما اکنون که به آخر فصل نزدیک می‌شویم بسیاری از مردم با همان پوشاک سال گذشته سر کردند و منتظر هستند تا تخفیفات پایان فصل آغاز شود و سراغ خرید پالتو بروند/ یکی از شهروندان کرمانشاهی: پالتو ایرانی که هیچ ارتباطی با واردات و‌ دلار هم ندارد کمتر از نیم میلیون تومان نیست و کمتر کسی توان خرید آن را دار/ برخی فروشگاه‌های عرضه برند در مناطقی از جمله نوبهار و کسری پالتوهای سه، چهار میلیون تومانی هم دارند،البته این فروشگاه‌ها مشتریان خاص خود را دارند و‌ هرکسی امکان خرید از آنها را ندارد/ با وضعیت کنونی دلار هم پالتوی‌ تاناکورا زیر پانصد، ششصد هزار تومان نیست/ یکی از مغازه‌داران کرمانشاهی: مردم امسال خرید چندانی از پالتو نداشتند، بسیاری از فروشندگان پوشاک به دلیل این شرایط امکان پاس کردن چک‌های خود را هم ندارند زیرا کسی توان خرید لباس زمستانی با این قیمت را ندارد/اکنون که برخی فروشگاه‌ها حراج پایان فصل را آغاز کردند وضعیت فروش آنها بهتر شده است اما مجبورند اجناس خود را با حداقل سود و گاهی زیر قیمت بفروشند تا از پس کرایه و سایر هزینه ها بر بیایند/به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه  نیز قیمت انواع پوشاک زمستانی در بازار نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد و نسبت به دو سال قبل تا صد درصد گرانتر شده است.
نویسنده : پریا امیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

با گذشت چند ماه از فصل زمستان قیمت انواع لباس زمستانی بویژه پالتو و کاپشن همچنان بسیار بالا است.

قیمت یک پالتو زنانه ساده تولید داخل رنج متفاوتی دارد اما ارزان ترین آن که دوام چندانی ندارد و جز اجناس بی کیفیت و نازک محسوب می‌شود، حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برخی از برندهای تولید داخل که از چرم طبیعی و پوست استفاده می‌کنند حتی تا ۱۴، ۱۵ میلیون تومان نیز قیمت دارد و در نهایت برای خرید یک پالتوی زنانه معمولی که دو، سه سال برایتان کار کند باید حداقل دو تا سه میلیون تومان کنار بگذارید.

قیمت کاپشن و پالتوهای مردانه نیز شرایط مشابهی دارد ارزان ترین پالتوی مردانه حداقل از یک میلیون تومان شروع می‌شود و برخی پالتوهای چرم طبیعی مردانه برند داخلی به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد. اما یک پالتوی مردانه معمولی با کیفیت متوسط حداقل دو تا چهار میلیون تومان قیمت دارد.

با این اوصاف حتی اگر شما برندپوش هم نباشید و بخواهید برای زمستان یک پالتو ساده بخرید باید حداقل دو تا سه میلیون تومان کنار بگذارید،  آن هم در این شرایط که این رقم برای برخی معادل نیمی از حقوق ماهانه است.

از همین رو خیلی از افراد امسال را از خرید پالتو صرف نظر کردند و یا سراغ خرید لباس های دست دوم ، دیوار و یا تاناکورا رفتند.

اما اکنون که به آخر فصل نزدیک می‌شویم بسیاری از مردم با همان پوشاک سال گذشته سر کردند و منتظر هستند تا تخفیفات پایان فصل آغاز شود و سراغ خرید پالتو بروند.

«نیلوفر محمدی» یکی از شهروندان کرمانشاهی با اشاره به قیمت بالای پوشاک زمستانی در بازار و قدرت خرید پایین مردم، می گوید: پالتو ایرانی که هیچ ارتباطی با واردات و‌ دلار هم ندارد کمتر از نیم میلیون تومان نیست و کمتر کسی توان خرید آن را دارد.

وی با بیان اینکه برخی فروشگاه‌های عرضه برند در مناطقی از جمله نوبهار و کسری پالتوهای سه، چهار میلیون تومانی هم دارند، یادآور می‌شود: البته این فروشگاه‌ها مشتریان خاص خود را دارند و‌ هرکسی امکان خرید از آنها را ندارد.

این شهروند کرمانشاهی با بیان اینکه در گذشته مردمی که دستشان تنگ بود برای خرید پالتو سراغ تاناکورا می‌رفتند، می‌گوید: با وضعیت کنونی دلار هم پالتوی‌ تاناکورا زیر پانصد، ششصد هزار تومان نیست.

«مجتبی مرادی» یکی از مغازه‌داران کرمانشاهی نیز با بیان اینکه مردم امسال خرید چندانی از پالتو نداشتند، تصریح می‌کند: پالتوهای بسیاری از مغازه‌داران که برای جوری جنس آورده بودند، روی دست آنها مانده است.

وی می‌افزاید: بسیاری از فروشندگان پوشاک به دلیل این شرایط امکان پاس کردن چک‌های خود را هم ندارند زیرا کسی توان خرید لباس زمستانی با این قیمت را ندارد.

به گفته این مغازه دار، اکنون که برخی فروشگاه‌ها حراج پایان فصل را آغاز کردند وضعیت فروش آنها بهتر شده است اما مجبورند اجناس خود را با حداقل سود و گاهی زیر قیمت بفروشند تا از پس کرایه و سایر هزینه ها بر بیایند.

به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه  نیز قیمت انواع پوشاک زمستانی در بازار نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد و نسبت به دو سال قبل تا صد درصد گرانتر شده است.

*«حسین بیات» از افزایش قیمت انواع پوشاک خصوصا پوشاک زمستانی در بازار خبر می دهد و دلیل آن را بالا رفتن قیمت انواع پارچه اعلام می‌کند که بخش عمده آنها وارداتی است.

وی بیان می‌کند: حتی طی چند وقت اخیر که دلار دوباره افزایش قیمت داشت، چند صد هزار تومان به قیت اجناس اضافه شد.

بیات یادآور می‌شود: از سوی دیگر امسال با بالا رفتن دستمزد نیروی کار، حق بیمه، مالیات و … واحدهای تولید پوشاک با افزایش هزینه مواجه شدند که در نهایت مجبورند بخشی از آن را از تولیدات خود جبران کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه بالا بودن قیمت لباس زمستانی را مربوط به همه انواع لباس مردانه و زنانه می‌داند و خاطرنشان می‌کند: اکنون حداقل قیمت یک پالتو تولید داخل در بازار حدود ۷۰۰ هزار است.

به گفته بیات، مردم برای خرید یک پالتو معمولی با جنس متوسط، باید حداقل یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان را بپردازند.

وی با بیان اینکه با این قیمت‌ها بسیاری از مردم قدرت خرید انواع لباس زمستانی را ندارند، تاکید می کند: مردم مجبورند هر آنچه که از سال‌های قبل داشتند، بپوشند و این امر بر فروش واحدهای صنفی نیز بسیار تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه معتقد است: فروشندگان پوشاک در حالی با این کاهش فروش مواجه شدند که سایر دستگاه‌ها نیز هیچ حمایتی از آنها ندارند و باید در این شرایط مانند گذشته مالیات و عوارض خود را حتی با وجود آنکه فروش ندارند، بپردازند.

 

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.