جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

دارنده ۷ طلای المپیک بازنشسته شد
18 بهمن 1401 - 10:16
شناسه : 285164
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

سوتلانا روماشینا، قهرمان هفت دوره المپیک در شنای موزون، به شبکه تلویزیونی Match TV گفت که بازنشسته شده است.

پ
پ

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، سوتلانا روماشینا یکی از پرافتخارترین ورزشکاران و شناگران در تاریخ بازیهای المپیک است. این ورزشکار که در المپیک توکیو نیز حضور داشت خبر از بازنشستگی خود داد.

او با اعلام خبر بازنشستگی خود گفت: بعد از بازی‌های توکیو به زمان نیاز داشتم تا استراحت و ریکاوری کنم و سپس به این نتیجه رسیدم که کارم را در ورزش انجام دادم و اکنون جا برای پیشرفت و بهتر شدن وجود ندارد. من دیگر در صحنه رقابت نخواهم بود ولی قطعا در ورزش باقی می مانم و دوست دارم مربی شوم و تجرباتی که در این سالها به دست آوردم را به نسل های بعد از خودم انتقال دهم. 

این ورزشکار ۳۳ ساله در هر رقابتی که حضور داشته است توانسته مدال طلا کسب کند و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران روسیه بوده است. 

او اولین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور داشت و یک طلا کسب کرد. چهار سال بعد در لندن دو طلا کسب کرد و در المپیک ۲۰۱۶ ریو  و۲۰۲۱ توکیو نیز دو مدال طلا کسب کرد تا در مجموع ۷ طلای المپیک داشته باشد.

این شناگر روس همچنین ۲۱ مدال طلا در قهرمانی جهان و ۱۳ طلا در قهرمانی اروپا نیز در کارنامه خود دارد و با ۷ طلا در رده بیست و چهارم پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک است فهرستی که در صدر آن مایکل فلپس قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.