شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

یک کرمانشاهی با اهدای عضو، جان سه بیمار را نجات داد/ امکانات تخصصی پیوند عضو در کرمانشاه مهیا نیست
03 اسفند 1401 - 12:03
شناسه : 285519
6
طلوع‌‌کرمانشاه : طی روز اخیر یک بیمار کرمانشاهی با اهدای اعضای بدن خود جان سه بیمار را نجات داد/سه عضو بدن «بهرام ملکی» بیمار مرگ مغزی کرمانشاهی شامل کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند اهدا شد/«پریسا ملکی» دختر فرد اهدا کننده عضو گفت: پدرم  روز  ۲۱ بهمن ماه امسال دچار  سکته مغزی شد/ساعت ۵ صبح همان روز پدر را به بیمارستان امام رضا کرمانشاه  بردیم و ساعت هفت صبح  همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت/وی با بیان اینکه پدر ۶۰ سال سن داشت، افزود:بعد از عمل پزشکان اعلام کردند سطح هوشیاری پدر صفر است و پنج پزشک هم ایشان را مورد معاینه و آزمایش قرار دادند که در نهایت اعلام شد پدر دچار مرگ مغزی شده است/فرزند بیمار اهدا کننده عضو اضافه کرد: پدر  در زمان حیات بارها عنوان کرده بود، چنانچه فوت شدم اعضای بدنم را اهدا کنید بنابراین بعد از مشورت با اعضای خانواده تصمیم گرفتیم به وصیتش عمل کنیم/دختر مرحوم «بهرام ملکی»  با اشاره به اینکه پدر دوشنبه به تهران اعزام شد، ادامه داد: در نهایت عمل اهدا عضو پدر  در بیمارستان امام خمینی انجام شد و جسد وی به کرمانشاه انتقال داده شد./پیکر  پدر در قطعه ۲۰۰ نام آوران باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد/پدر زمانی هم که در قید حیات بود بسیار بخشنده بود و بعد از فوتش هم توانست به دیگران زندگی ببخشد. امیدوارم که این عمل مورد رضای خدا قرار گرفته باشد و برای بیمارانی که این اعضا را دریافت کرده اند، نیز آرزوی سلامتی و طول عمر دارم/فرزند این بیمار اهدا کننده گفت: خود من هم سال ۱۳۸۸ کارت اهدای عضو دریافت کرده ام و همیشه به همسرم می‌گویم اگر اتفاقی برایم پیش آمد، اعضای بدنم را اهدا کنند شاید بتوانم گره از زندگی چند بیمار باز کنم/اهدای عضو ۴ بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال تا کنون در کرمانشاه،اهدا عضو بهرام ملکی در ۲۵ بهمن ماه انجام شد و سه ارگان او شامل کبد و کلیه ها اهدا شد/«سینا معقولی» افزود: سید محمود مرادی پور ۳۲ساله، نگار کریمی ۱۹ساله، زرعلی خنجری ۴۹ ساله:سه اهدا کننده عضو استان در سال جاری بودند.
نویسنده : سمیه دار درفشی منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

فرهنگ سازی و  گسترش فرهنگ اهدا عضو به خانواده‌ها در تصمیم گیری راحت‌تر برای انجام آن کمک خواهد کرد. استان کرمانشاه جزو استان‌های است که در اهدا و پیوند عضو هنوز در ابتدای راه است. تهران، مشهد، شیراز ، یزد، مازندران و تبریز از استان‌های هستند که در این مسیر از دیگر از استان های کشور پیشی گرفته اند.

اهدا عضو تنها راه ادامه زندگی افراد مبتلا به نارسایی های قلبی و کلیوی مبتلا است  و از طرفی آمار فوت افراد نیازمند عضو در کشور بالاست.  بی تردید گسترش فرهنگ اهدای عضو تاثیر بسزایی در کاهش آمار مرگ و میر و ادامه زندگی بیماران دارد.
در استان کرمانشاه ازسال ۱۳۹۸ تاکنون ۱۰۴۸ نفر دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند که از این تعداد برای ۷۸ بیمار تشخیص قطعی مرگ مغزی صادر شده است و از بین این تعداد نیز ۲۶ بیمار اعضایشان اهدا شده است. 

 

طی روز اخیر یک بیمار کرمانشاهی با اهدای اعضای بدن خود جان سه بیمار را نجات داد .

سه عضو بدن «بهرام ملکی» بیمار مرگ مغزی کرمانشاهی شامل کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند اهدا شد.

«پریسا ملکی» دختر فرد اهدا کننده عضو گفت: پدرم  روز  ۲۱ بهمن ماه امسال دچار  سکته مغزی شد.

ساعت ۵ صبح همان روز پدر را به بیمارستان امام رضا کرمانشاه  بردیم و ساعت هفت صبح  همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پدر ۶۰ سال سن داشت، افزود: بعد از عمل پزشکان اعلام کردند سطح هوشیاری پدر صفر است و پنج پزشک هم ایشان را مورد معاینه و آزمایش قرار دادند که در نهایت اعلام شد پدر دچار مرگ مغزی شده است.

فرزند بیمار اهدا کننده عضو اضافه کرد: پدر  در زمان حیات بارها عنوان کرده بود، چنانچه فوت شدم اعضای بدنم را اهدا کنید بنابراین بعد از مشورت با اعضای خانواده تصمیم گرفتیم به وصیتش عمل کنیم.
 
دختر مرحوم «بهرام ملکی»  با اشاره به اینکه پدر دوشنبه به تهران اعزام شد، ادامه داد: در نهایت عمل اهدا عضو پدر  در بیمارستان امام خمینی انجام شد و جسد وی به کرمانشاه انتقال داده شد. پیکر  پدر در قطعه ۲۰۰ نام آوران باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: پدر زمانی هم که در قید حیات بود بسیار بخشنده بود و بعد از فوتش هم توانست به دیگران زندگی ببخشد.

امیدوارم که این عمل مورد رضای خدا قرار گرفته باشد و برای بیمارانی که این اعضا را دریافت کرده اند، نیز آرزوی سلامتی و طول عمر دارم .

فرزند این بیمار اهدا کننده گفت: خود من هم سال ۱۳۸۸ کارت اهدای عضو دریافت کرده ام و همیشه به همسرم می‌گویم اگر اتفاقی برایم پیش آمد، اعضای بدنم را اهدا کنند شاید بتوانم گره از زندگی چند بیمار باز کنم.

اهدای عضو ۴ بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال تا کنون در کرمانشاه

کارشناس پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اهدا عضو بهرام ملکی در ۲۵ بهمن ماه انجام شد و سه ارگان او شامل کبد و کلیه ها اهدا شد. 

«سینا معقولی» افزود: سید محمود مرادی پور ۳۲ساله، نگار کریمی ۱۹ساله، زرعلی خنجری ۴۹ ساله سه اهدا کننده عضو استان در سال جاری بودند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ پیوند اعضا رتبه ۲۲ کشور را دارد، افزود: جایگاه کرمانشاه در این باره چندان رضایت بخش نیست و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر هستیم.

معقولی افزود: در حال حاضر تهران، یزد، شیراز، تبریز و مازندران از لحاظ تعداد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی جز استانهای برتر کشور هستند.

وی یاد آور شد: چنانچه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در ۱۲تا ۲۴ ساعت اول اهدا شود، می‌توان از ۸ ارگان بیمار برای نجات دیگر افراد نیازمند اهدا عضو استفاده کرد.
  قلب، کلیه ها، پانکراس، ریه، قرنیه، کبد، قرنیه از اعضای قابل اهدا در نخستین ساعات مرگ مغزی بیمار است اما زمانی که عمل اهدای عضو با تاخیر انجام شود تنها از سه ارگان بدن می‌توان استفاده کرد.

معقولی ادامه داد: تاخیر در انجام اهدای عضو بیشتر به خاطر رضایت خانوادهاست که زمان می‌برد.

کارشناس پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: اگر اهدای عضو در ساعات اولیه بروز مرگ مغزی انجام شود، می توان به ۵۴ بیمار کمک کرد چرا که بخش های مختلف  مثل نرون‌های عصبی،تاندون‌ها، غضروف و مغز و استخوان نیز قابل استفاده است. 

معقولی در پاسخ به این پرسش که چرا انجام عمل اهدای عضو بیماران در خود استان انجام نمی‌شود،گفت: ما در استان کرمانشاه بخش پیوند قلب و کبد نداریم. با توجه به اهمیت  این دو عضو  و نیاز بیشتر مردم ، بیماران مرگ مغزی  به تهران اعزام  تا عمل پیوند در آنجا انجام شود.

وی همچنین افزود: وجود یک بخش کامل و مجزا، ابزار و امکانات ویژه جراحی، پزشکان و پرسنل دوره دیده سه موضوع مهم در انجام جراحی های اهدا و پیوند عضو است که ما تنها در بخش وجود پزشک شرایط لازم را داریم و بسترهای دیگر در استان کرمانشاه مهیا نیست.

وی خاطر نشان کرد: با ‌پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی امیدوارم در آینده بخش پیوند قلب در بیمارستان امام علی کرمانشاه راه اندازی شود و اگر این موضوع محقق شود کرمانشاه مرکز غرب کشور در زمینه اهدا و پیوند عضو می‌شود.

کارشناس پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: نکته‌ای قابل ذکر این درباره انتقال بیماران برای اهدا عضو به تهران این است که یک آمبولانس بسیار مجهز و همراه سه پرستار برای انتقال  فرد مرگ مغزی شده به تهران همراه می‌شود.

معقولی افزود: بیماران نیازمند عضو، بابت دریافت اعضا مورد نیاز هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنند و  اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی به فرد نیازمند رایگان است.

وی یاد آور شد: یکی از دغدغه های ما این است که افراد بسیاری هستند که در زمان حیاتشان کارت اهدا عضو را دریافت و فرم های مربوطه را پر می‌کنند اما چون موضوع را با خانواده خود در میان نگذاشته اند زمانی که دچار مغزی می‌شوند، خانواده رضایت به این کار نمی‌دهند. بنابراین از تمام افرادی که علاقمند به انجام این کار خداپسندانه هستند، تقاضا می‌کنیم که موضوع را با خانواده و بستگان درجه یک مطرح کنند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.