جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳ Friday, 27 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21830 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

تغییر نام خیابان بیستون منتفی است نشست روسای شوراها به تقویت حکمرانی شهری کمک می‌کند برف و باران استان کرمانشاه را فرا می‌گیرد چرا محور گردشگری زمستانی کرمانشاه شکل نمی‌گیرد؟ تاکید بر گذر از حکمرانی دولتی به حکمروایی شهری در مدیریت شهرها ۶ فایده مهم ویتامین E برای مردان پیگیری مطالبات مردمی کرمانشاهیان در سامانه «سو» آقای استاندار، فکری به حال صنعت ویران کرمانشاه بکنید/ لزوم ورود مدیران تازه‌‌نفس به بخش صنعت صافکاری با دستان ظریف زنانه!/آرزو ثابت کرد که زنان در هیچ حرفه ای کم از مردها ندارند سهل‌انگاری مسئولین در مبارزه با مواد مخدر به هیچ‌وجه قابل قبول نیست حضور شهردار و رئیس شورای شهر کرمانشاه در اجلاس مجمع مشورتی شهرهای کشور در رشت موافقت شورای شهر کرمانشاه با کلیات طرح مجتمع تجاری و خدماتی ارغوان توافق استاندار و بانک شهر برای تکمیل طرح‌های شهرداری کرمانشاه و منطقه آزاد قصرشیرین کرمانشاه آماده بارش برف و باران پس از کاهش مه بازداشت ۴ متهم مالی در مرز پرویزخان سرمای هوا به تنهایی دلیلی برای تعطیلی ادارات و مدارس کرمانشاه نیست ظرفیت پذیرش ۲۵۰کارتن‌خواب در گرمخانه های کرمانشاه/ تعداد معتادمتجاهر در کدام شهرستان کرمانشاه اندک است؟ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات/ تمام اعزام‌ها از مرز خسروی انجام می‌شود اختلاف ۲۶ درجه‌ای سردترین و گرم‌ترین نقاط کرمانشاه کاری که نباید هنگام رانندگی در مه انجام داد

بهروز حبیبی: تنها راه نجات اقتصاد، خصوصی سازی و ورود تکنولوژی است
16 اسفند 1401 - 13:22
شناسه : 286001
27
طلوع‌‌کرمانشاه :

بهروز حبیبی از مدیران شرکت کروز می‌‎گوید، تنها راه نجات اقتصاد ایران خصوصی سازی است. حبیبی از مدیران قطعه سازی صنعت خودرو معتقد است فضای اقتصاد نباید دستوری باشد و تا سرحد ممکن باید تصدی گری دولت کاهش پیدا کند. دولت باید درهای کشور را به روی صاحبان تکنولوژی باز کند.

پ
پ

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ وی در پاسخ به این سوال که «نتایج کوتاه مدت خصوصی سازی چه خواهد بود؟» گفت: متعاقب گسترش شرکت‌های خصوصی، مراکز تحقیقاتی و استانداردسازی شکل می‌گیرد که اینها مقدمات خلق ثروت از طریق تولید در جامعه است.

حبیبی در پاسخ به سوالی که آیا در شرایط کاهش دائم ارزش ملی می‌توان به توسعه صنعت امیدوار بود یا نه، گفت: در شرایط سقوط ارزش پول ملی و دستمزد نازل نیروی کار در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، فرصت مناسبی برای جلب سرمایه گذاران خارجی پیش روی صنعت ایران گشوده شده است. وی در همین خصوص افزود: در شرایط فعلی اقتصاد ایران، حضور شرکت‌های خارجی ارزان‌ تمام می‌شود و این برای طرف‌های خارجی جذاب و به صرفه است که بتوانند خطوط تولید خود را در ایران با هزینه اندک راه‌اندازی کنند.

مدیر شرکت کروز در پاسخ به این سوال که «آیا ورود شرکت‌های خارجی به بیکاری نیروهای متخصص ایران منجر نمی‌شود؟» گفت: الگوی ورود تکنولوژی در کشورهای ترکیه آزمایش شده و نتایج قابل قبولی داشته است. ترکیه طرف‌های خارجی را موظف کرد طی ۵ سال تکنولوژی ساخت قطعات را به کشور میزبان انتقال دهد.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌های ایران گفت: در حقیقت متخصص دانشگاهی که از طریق تاکسی اینترنتی روزی خود را بدست می‌آورد، را باید بیکار دانست. چنین جوانانی که در کاری مشغول هستند که از سر ناچای انتخاب کرده‌اند و به دلیل محدود بودن فرصت‌های شغلی، امکان انتخاب کاری متناسب با تخصص خود را ندارند.

این مدیر شرکت کروز در همین رابطه افزود: باید بتوانیم درها صنایع کشور را باز کنیم تا تکنولوژی وارد کشور شود و فرصت‌های جدید شغلی پیش روی جوانان جویای کار باز شود. این الگو را نباید تهدید دانست و تصور کرد منجر به بیکاری یا آسیب به صنایع می‌شود. این روش در سایر کشورها آزمایش و نتایج خوبی حاصل شده است.

بهروز حبیبی در همین رابطه گفت: ترکیه با اجرای همین الگو به درآمدی میلیون دلاری در سال رسیده است. این کشور تنها از طریق فروش قطعات یدکی حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد بدست می‌‌آورد و چندین برابر این درآمد را به واسطه فروش قطعات خودرویی به خودروسازان به دست می‌آورد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.