شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20796 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست

پسماندهای عمرانی و ساختمانی کرمانشاه ساماندهی می شود
25 اسفند 1401 - 9:10
شناسه : 286335
6
قائم مقام شهرداری کرمانشاه خبر داد؛ طلوع‌‌کرمانشاه : مهندس«برومند نامداری» در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این طرح پس از گذشت ۲۰ سال از فرمانداری کرمانشاه مجوز گرفت، افزود: ۲ مکان برای ریختن زباله های عمرانی و ساختمانی برای این کار در نظر گرفته شده است. روستای «عمه» و نقطه دیگر نرسیده به سراب نیلوفر قرار دارد/مجوزهای لازم انجام این کار از منابع طبیعی و فرمانداری گرفته شده است و در سال آینده به طور کامل اجرا خواهد شد/نامداری گفت: شهروندانی که قصد تخریب و بازسازی ملک خود را دارند، برای صدور پروانه ساخت باید ابتدا نخاله ساختمانی را تحویل و کد بگیرند تا بتوانند مجوز ساخت بگیرند/وی با بیان اینکه از ۱۵ فروردین طرح ساماندهی نخاله های عمرانی و ساختمانی در کرمانشاه اجرای می شود، افزود: از سال آینده خودرو های حمل نخاله ساختمانی در شهر توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف خواهند شد/معاون محیط زیست و خدمات شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد:اجرای این طرح یک اتفاق مثبت است و نیازمند همکاری شهروندان است. در حال حاضر شهرداری کرمانشاه عملیات جمع آوری و انتقال نخاله های ساختمانی سطح شهر را شروع کرده است.
نویسنده : فرحناز چراغی خبرنگار منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ معاون محیط زیست و خدمات شهرداری کرمانشاه از ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر کرمانشاه خبر داد.

 

احیا پناهگاه حیوانات سراب نیلوفر

وی در ادامه به ساماندهی و عقد قرارداد پناهگاه حیوانات اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه با پیمانکار جدید قراردادی در این رابطه بسته شد.
پناهگاه حیوانات سراب نیلوفر را احیا کردیم و کار با حضور پیمانکار جدید آغاز شده است.

نامداری گفت: ظرفیت این پناهگاه ۴۰۰ قلاده سگ است. تحویل ، تزریق واکسن ، تامین خوراک و عقیم سازی بخشی از فعالیت های این مرکز است.
در تلاشیم تا نیمه اول سال آینده هم وسعت پناهگاه را بیشتر و هم سگ سطح شهر را تا حد امکان جمع آوری کنیم.

قائم مقام شهردار یادآور شد: صاحبان باغات و… با در دست داشتن کارت ملی و سند می توانند سگ‌های عقیم سازی شده را به صورت رایگان تحویل بگیرند.

طراحی هفت سین در ۹ نقطه شهر

نامداری در ادامه به برخی از اقدامات معاونت محیط زیست و خدمات شهرداری کرمانشاه در استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: در مجموع در مناطق هشتگانه شهرداری کرمانشاه ۶۱ میدان، ۱۳۶ بلوار، ۷۲۷ خیابان ، ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی ، ۱۷۳ ایستگاه اتوبوس ، ۳۸ پل عابر پیاده و ۱۳ تقاطع غیرهمسطح دارد که نیازمند رسیدگی در حوزه های مختلف دارد.

وی اضافه کرد: به مناسبت فرارسیدن نوروز ، ۴ هفت سین در ورودی خروجی های شهر طراحی شده است. تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع)، میدان آزادگان ، پارک رهایی و بزرگراه شهید سلیمانی از جمله نقاطی است که پروژه هفت سین در آن بصورت متفاوت طراحی شده است. ۵ پروژه هفت سین دیگر نیز در سطح شهر در مناطق یک، دو ،سه، شش و هفت طراحی شده است.

طرح های زیباسازی شهر نیز موضوع دیگری بود که قائم مقام شهردار به آن اشاره داشت و گفت: آلودگی بصری یکی از مشکلات شهر کرمانشاه است. وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تابلوهای سطح شهر ساماندهی خواهد شد. قرار است در مرحله اول و بصورت رایگان در‌ب کرکره‌ای مغازه های میدان انقلاب تا آیت الله کاشانی
طرح های یکدست اجرا شود. با پیمانکار هم قرارداد آن بسته شده است.

اجرای آزمایشی طرح پیاده راه سازی در چندین نقطه

نور پردازی شهر در ایام نوروز نیز بخش دیگر از اقدامات معاونت محیط زیست و خدمات شهرداری است. از میدان آیت الله کاشانی تا میدان انقلاب اسلامی، طاقبستان، و مناطق هشتگانه اجرای تونل نوری در پیاده راه در نظر گرفته شده است که اجرا می شود.

زیباسازی میدان فردوسی و اجرای طرح هفت خان رستم به صورت تصویری در این میدان یکی دیگر از اقدامات شهرداری در این نقطه از شهر است که با نور پردازی خاص انجام شده است. ۷۰ درصد کار انجام گرفته است.

نامداری از اجرای پیاده راه در چندین نقطه شهر خبر داد که در ایام نوروز بصورت آزمایشی در نقاطی چون نوبهار، فردوسی ، میدان آیت الله کاشانی اجرا خواهد شد.
نامداری درباره نورپردازی پل ها و تقاطع های شهر نیز تصریح کرد: تقاطع شهید سلیمانی، امام حسین (ع)، ولایت، زیرگذر راه کربلا، پل شهدا از نورپردازی خواهند شد. در حال حاضر نورپردازی تقاطع شهید سلیمانی در حال اتمام است.

وی از برگزاری جشنواره فرش گل در مناطق هشتگانه شهرداری و آرامستان خبر داد و افزود: در پایان به بهترین فرش گل جوایزی اهدا خواهد شد.

اجرای بیش از ۴۰ دیوارنگاره در سطح شهر نیز یکی از اقدامات معاونت محیط زیست و خدمات شهرداری برای زیباسازی شهر کرمانشاه است. ۸۰ درصد کار دیوار نگاره به پایان رسیده است.

زیباسازی پل ولایت، ستون های قطار شهری ، کاشت نهال‌های مثمر و…از دیگر اقدامات شهرداری برای زیباسازی شهر کرمانشاه است.

معاون محیط زیست و خدمات شهرداری کرمانشاه در ادامه به جابجایی و حذف ۵۰ درصد از المان ‌های سطح شهر اشاره داشت و بیان کرد: تعدادی از المان‌های شهری نیز نوسازی می‌شود.

وی افزود: طعمه گذاری برای جوندگان موزی، رنگ آمیزی و پاکسازی جداول ، غبار روبی مساجد بخش دیگری از فعالیت های خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در طی این روزها و روزهای آینده است.

نصب تندیس مادر و کودک و تندیس مرد کرد ، اجرای طرح های نوستالژی دهه شصت در پارک بانوان ، زیباسازی دیواره کاهگلی منطقه ۶، احیا دیوارهای فرسوده سطح شهر ، رنگ آمیزی۳۷ پل عابر پیاده، نصب المان‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در کمربندی غربی نیز بخش دیگری از اقدامات معاونت محیط زیست و خدمات شهرداری در این ایام است.

۱۰ متر سرانه فضای سبز در کرمانشاه

قائم مقام شهردار از رسیدگی و زیباسازی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر هم خبر داد و گفت: این امر به بخش خصوصی واگذار شده است .

وی همچنین از آمادگی معاونت محیط زیست و خدمات شهرداری برای پرداخت هزینه نگهداری ، تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی مدارس و مساجد منتخب در ایام نوروز و حتی در تمام طول سال خبر داد .

نامداری گفت: در ایام نوروز هم مانند دهه فجر، بوم نقاشی « استان ما کرمانشاه ، ایران قوی» با ۱۵۰ طرح اکران خواهد شد.

قائم مقام شهردار کرمانشاه در خاتمه به ارائه آماری از فضای سبز پرداخت و گفت: کرمانشاه در مجموع ۲۳۷ پارک فعال دارد. مساحت فضای سبز کرمانشاه ده هکتار است. سرانه فضای سبز در کرمانشاه نیز ۱۰ متر و ۵۵ سانتیمتر است که با سرانه کشوری حدود ۶ متر فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ ، در مجموع ۳۱ هزار و ۵۶۷ متر بر سرانه فضای سبز شهری کرمانشاه اضافه شده است.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.