جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×
بارش‌های سیل‌آسا در نوار غربی کشور/ «کرمانشاه» به حالت آماده‌باش کامل درآمد
22 فروردین 1402 - 9:54
شناسه : 286699
15
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : با توجه به وضعیت موجود، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان به ریاست محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و با حضور سایر مدیران عضو ستاد با موضوع آمادگی در برابر سامانه بارشی جدید و هشدار هواشناسی برگزار شد/افشین یگانه، در توضیح تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش خسارت‌های احتمالی در استان، گفت:از بعدازظهر امروز تا پایان روز پنجشنبه سامانه قوی و پرفشاری بر استان غالب خواهد شد/تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله آب منطقه‌ای، شهرداری‌‌ها، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل راهداری و...و همچنین سایر دستگاه‌های امدادرسان مانند جمعیت هلال احمر استان و اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تمهیدات لازم در رابطه با لایروبی رودخانه‌ها و به‌کارگیری نیروها اندیشیده شده است/مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از عشایر استان درخواست کرد، طی دو روز اعلام شده از هرگونه کوچ خوداری کنند و سعی کنند دام خود را در محل امن حفظ و نگهداری کنند/یگانه همچنین از هم‌استانی‌ها خواست، در روزهای پایانی هفته جاری از سفر در سطح استان، به خارج از استان خودداری کنند و به هیچ وجه در حاشیه رودخانه‌ها اسکانی نداشته باشند.
منبع : فارس
پ
پ

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه قوی و پرفشاری به جو استان و آماده‌باش کامل دستگاه‌های عضو ستاد بحران خبر داد.

 اداره‌کل هواشناسی استان با اعلام هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است که یک سامانه بارشی قوی از اواخر وقت امروز تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج سبب رعد و برق، بارندگی، وزش باد و تگرگ در استان و احتمالا سیلاب و آبگرفتگی در برخی نقاط می‌شود.

اوج فعالیت سامانه از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه بیشتر برای نواحی غربی و شمالی استان پیش‌بینی شده که با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالا سیلاب‌های محلی همراه خواهد شد.

*پرقدرت‌ترین سامانه جوی سال جدید در راه کرمانشاه

با توجه به وضعیت موجود، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان به ریاست محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و با حضور سایر مدیران عضو ستاد با موضوع آمادگی در برابر سامانه بارشی جدید و هشدار هواشناسی برگزار شد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در توضیح تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش خسارت‌های احتمالی در استان، گفت: از بعدازظهر امروز تا پایان روز پنجشنبه سامانه قوی و پرفشاری بر استان غالب خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله آب منطقه‌ای، شهرداری‌‌ها، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل راهداری و…و همچنین سایر دستگاه‌های امدادرسان مانند جمعیت هلال احمر استان و اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تمهیدات لازم در رابطه با لایروبی رودخانه‌ها و به‌کارگیری نیروها اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از عشایر استان درخواست کرد، طی دو روز اعلام شده از هرگونه کوچ خوداری کنند و سعی کنند دام خود را در محل امن حفظ و نگهداری کنند.

یگانه همچنین از هم‌استانی‌ها خواست، در روزهای پایانی هفته جاری از سفر در سطح استان، به خارج از استان خودداری کنند و به هیچ وجه در حاشیه رودخانه‌ها اسکانی نداشته باشند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.