سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

بازهم ناتوانی نمایندگان استان برای دفاع از حقوق مردم محروم کرمانشاه
06 آبان 1402 - 11:44
شناسه : 290220
4
طلوع‌‌کرمانشاه : روزهای سخت و دشوار نبرد با عراق، هرگز از حافظه مردم ایران و بویژه استان های مرز نشینی همچون کرمانشاه پاک نخواهد شد چرا که صدمات و زخم های جبران ناپذیر آن بر پیکر این استان قهرمان و تک تک مردمان این شهر باقی مانده است/دشمن آمده بود که بماند و زخم بزند اما با جانفشانی مردان و زنان کرمانشاهی روبه رو شد و نتوانست به اهداف شوم خود برسد/اما این روزها زخم دیگری بر پیکر دردمند کرمانشاه زده شد و در روز چهارشنبه گذشته و در جریان ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه،بند الحاقی 3 ماده 118 لایحه برنامه هفتم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در ابتدا اصل این ماده به رای گذاشته شد که به تصویب نرسید/اما عنابستانی نماینده سبزوار پیشنهاد حذف این بند را داد و نمایندگان با آن مواففت کردند و بر این اساس این بند از لایحه برنامه هفتم حذف شد آنهم در حالی که با بی تفاوتی نمایندگان کرمانشاه روبه رو شدگویی فراموش شد که استان کرمانشاه میراث دار عقب ماندگی های برجای مانده از جنگ است.
نویسنده : منیر اضمحالی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

فوق العاده مناطق عملیاتی کارمندان در برنامه هفتم توسعه حذف شد، آنهم در حالی که با ناتوانی و حتی بی تفاوتی نمایندگان کرمانشاه روبه رو شدگویی فراموش شد که استان مرزی کرمانشاه میراث دار عقب ماندگی های برجای مانده از جنگ است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، روزهای سخت و دشوار نبرد با عراق، هرگز از حافظه مردم ایران و بویژه استان های مرز نشینی همچون کرمانشاه پاک نخواهد شد چرا که صدمات و زخم های جبران ناپذیر آن بر پیکر این استان قهرمان و تک تک مردمان این شهر باقی مانده است.

دشمن آمده بود که بماند و زخم بزند اما با جانفشانی مردان و زنان کرمانشاهی روبه رو شد و نتوانست به اهداف شوم خود برسد.

اما این روزها زخم دیگری بر پیکر دردمند کرمانشاه زده شد و در روز چهارشنبه گذشته و در جریان ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه،بند الحاقی ۳ ماده ۱۱۸ لایحه برنامه هفتم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در ابتدا اصل این ماده به رای گذاشته شد که به تصویب نرسید.

اما عنابستانی نماینده سبزوار پیشنهاد حذف این بند را داد و نمایندگان با آن مواففت کردند و بر این اساس این بند از لایحه برنامه هفتم حذف شد آنهم در حالی که با بی تفاوتی نمایندگان کرمانشاه روبه رو شدگویی فراموش شد که استان کرمانشاه میراث دار عقب ماندگی های برجای مانده از جنگ است.

باید بتوانیم مجلس را قانع کنیم

اما در همین رابطه سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار طلوع، گفت:از سوی نمایندگان استان کرمانشاه و سایر نمایندگان استان های مرزی تلاش زیادی شد که این بند حذف نشود این در حالی است که این بند جز برنامه ششم هم بوده است.

حسینی کیا اظهار کرد:با توجه به شرایط نامتناسب برای هزینه های زندگی، این بند بالاخره برای کارکنان دولت ایجاد حق کرده بود و بر همین اساس هم شکل گرفت.

حسینی کیا افزود:هر چند در برنامه ششم یک اشتباهی رخ داد و آن گنجانده نشدن و لحاظ نشدن بازنشستگان در این بند بود.

وی ادامه داد: اصلاحیه ای هم از سوی نمایندگان داده شد اما به دلیل بار مالی که داشت دولت زیر بار این موضوع نرفت این در حالی است که اساس بر این بود که این فوق العاده، ابتدا به بازنشستگان تعلق بگیرد و سپس به کارمندان دولت چرا که بازنشستگان در زمان جنگ در مناطق جنگی حضور داشتند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:در نحوه نگارش این بند به گونه ای بود که موجودین(کارمندان)را شامل شده بود، هر چند بعدا بند الحاقی ۳ ماده ۱۱۸ اصلاحیه زده شد اما به دلیل بار مالی، مجلس موفق به انجام آن نشد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:در حال حاضر ضرورت دارد تا زمانی که برنامه هفتم بسته نشده و هر گونه که مقدور است بتوانیم مجلس را دوباره قانع کنیم که این بند را به نفع استان های مرزی برگرداند.

وی گفت:در همین رابطه به شخصه پیگیر این موضوع هستم و به رییس کمیسیون تلفیق و آقای قالیباف و به دیگران هم موضوع گفته شده است که نگذاریم آرامش استان های مرزی به هم بخورد، اما تا این لحظه این بند حذف شده است.

 

دشواری در برقراری تماس و مطالبه گری توسط رسانه از بیشتر نمایندگان استان کرمانشاه قصه ای همیشگی است، ‌در این زمینه تنها موفق به ارتباط با یک نماینده شده ایم، هرچند که با وجود این توضیحات هم نمی توان به بازگشت این بندبه برنامه هفتم توسعه چندان خوش بین بود.

اما بازهم امیدواریم کرسی نشینان بهارستان بتوانند بصورت جدی برای احقاق حق مردم استان کرمانشاه به این موضوع دوباره ورود کنند.

گفتگو از منیر اضمحالی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.