سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

چه تعداد هتل و اقامتگاه در استان کرمانشاه وجود دارد؟
07 آبان 1402 - 12:16
شناسه : 290249
4
سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : وحید امیری در مصاحبه اختصاصی با طلوع، با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای 25 واحد هتل است، گفت: این تعداد هتل دارای 814 اتاق با دو هزار و 205 تخت، 33 سوئیت و 195 پرسنل است/استان کرمانشاه دارای چهار هتل یک ستاره، 11 هتل دوستاره، هفت هتل سه ستاره، دو هتل چهارستاره و یک هتل پنج ستاره است/وی از وجود 6 هتل آپارتمان با 61اتاق و 290 تخت، 56 سوئیت با 27 پرسنل خبر داد/این مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای سه هتل بوتیک است، گفت: این هتل ها دارای 36 اتاق با 133 تخت، 8 سوئیت و 19 پرسنل است/ 21 مهمانپذیر با 511 اتاق و 911 تخت با هشت سوئیت و 30 پرسنل در استان کرمانشاه وجود دارد.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری با ۱۲درصد افزایش ورود گردشگر به استان مواجه شده ایم، به آمار میزان هتل ها و اقامتگاه های پذیرایی در سطح استان اشاره کرد.
 
وحید امیری در مصاحبه اختصاصی با طلوع، با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای ۲۵ واحد هتل است، گفت: این تعداد هتل دارای ۸۱۴ اتاق با دو هزار و ۲۰۵ تخت، ۳۳ سوئیت و ۱۹۵ پرسنل است.

وحید امیری افزود: استان کرمانشاه دارای چهار هتل یک ستاره، ۱۱ هتل دوستاره، هفت هتل سه ستاره، دو هتل چهارستاره و یک هتل پنج ستاره است.

وی از وجود ۶ هتل آپارتمان با ۶۱اتاق و ۲۹۰ تخت، ۵۶ سوئیت با ۲۷ پرسنل خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای سه هتل بوتیک است، گفت: این هتل ها دارای ۳۶ اتاق با ۱۳۳ تخت، ۸ سوئیت و ۱۹ پرسنل است.

به گفته وی، ۲۱ مهمانپذیر با ۵۱۱ اتاق و ۹۱۱ تخت با هشت سوئیت و ۳۰ پرسنل در استان کرمانشاه وجود دارد.

*امیری در ادامه از وجود ۵۰ اقامتگاه بومگردی با ۲۱۴ اتاق، یک هزار تخت و ۱۳۷ پرسنل خبر داد.

او از وجود سه اقامتگاه سنتی، ۶۳ خانه مسافر، ۶سفره خانه سنتی، ۱۴مجتمع گردشگری، چهار اردوگاه و محوطه گردشگری، یک واحد پذیرایی در فرودگاه، ۳۴واحد بین راهی اشاره کرد.

وی دلیل افزایش استقبال مسافران در مراکز اقامتی استان را افزایش اقامتگاه های بومگردی عنوان کرد که محوریت آن در منطقه اورامانات است.

کرمانشاه و ثلاث باباجانی بیشترین و کمترین تخت را دارد

امیری در پاسخ به این سوال که کدام شهرستان ها با کمبود مراکز اقامتی مواجه هستند به میزان هتل ها و همه مراکز اقامتی و پذیرایی از گردشگر به تفکیک شهرستان ها اشاره کرد و گفت: شهرستان ثلاث باباجانی تنها دارای یک واحد بومگردی با دو عدد تخت و دو عدد سوئیت است.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: شهرستان های اسلام آبادغرب دارای ۱۲ واحد با ۱۰۸ تخت، پاوه۶۴ واحد با ۹۷۹ تخت، جوانرود با ۱۴ واحد و ۱۰۸ تخت،دالاه پنج واح با ۱۰۰تخت، روانسر ۳۴ واحد با ۲۹۵تخت، سرپل ذهاب با چهار واحد و ۶۲تخت، سنقر پنج واحد با ۹۵ تخت سحنه ۱۲ واحد با ۱۹۵ تخت است.

وی با بیان اینکه میزان تخت و هتل و واحدهای اقامتی در کرمانشاه بیش از دیگر شهرستان ها است به وجود۷۶ واحد با دو هزار و ۳۴۰تخت اشاره کرد.

امیری نیز با بیان اینکه قصرشیرین از دیگر شهرستان هایی است که دارای ظرفیت بالای مراکز اقامتی است به وجود۱۳واحد با یک هزار و ۹۷تخت در این شهرستان اشاره کرد.

به گفته وی، کنگاور دارای چهار واحد با ۲۰تخت، گیلانغرب با پنج واحد و ۷۰تخت،  هرسین هفت واحد با ۱۱۷ تخت است.

لازم به یادآوری است که این آمارها تخت های موجود در هتل، هتل آپارتمان، هتل بیمارستان، هتل بوتیک سنتی، مهمان پذیر، زائرسرا، اقامتگاه بومگردی، سنتی، خانه مسافر، مرکز گردشگری سلامت و مابقی واحدهای اقامتی را شامل می شود.

گفتگو از زهره کریم زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.