دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

آیا نان در کرمانشاه گران شده است؟چرا مسئولین پنهانکاری می کنند
08 آبان 1402 - 12:25
شناسه : 290269
4
طلوع‌‌کرمانشاه : ارقام نشان می‌دهد قیمت نان در کرمانشاه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا رفته اما مشخص نیست اگر این تصمیم رسمی است چرا مدیران استان آن را اعلام نمی‌کنند/افزایش قیمت نان دو احتمال دارد یا واقعا قیمت نان چراغ خاموش گران شده و مدیران استان به این نتیجه رسیده‌اند که از اعلام آن‌ خودداری کنند یا اینکه قیمت بالا نرفته و خبازی‌ها خودسرانه گرانفروشی می‌کنند که در این صورت لازم است دستگاه‌های نظارتی از جمله جهاد کشاورزی به عنوان دبیر کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار به موضوع ورود کند و یا تعزیرات پای کار بیاید و واحدهای متخلف که باعث هرج و مرج در بازار شدند را جریمه کند که البته شواهد نشان می‌دهد گزینه اول محتمل تر است/اگرچه افزایش قیمت نان در همه خبازی‌ها اعمال نشده اما بعید به نظر می‌رسد این تعداد زیاد از خبازی به صورت هماهنگ و‌ یکباره دست به تخلف بزنند/از سوی دیگر عدم اعلام افزایش قیمت نان در کرمانشاه و نرخ‌های جدید، باعث نابسامانی جدی در بازار شده است/بسیاری از شهروندان چون از مراجع رسمی افزایش قیمت را نشنیده‌اند زیر بار گرانی نان نمی‌روند و گاهی به مشاجره با خبازی‌ها می‌پردازند. به علاوه عدم اعلام نرخ‌های جدید باعث می‌شود عده محدودی سودجو در این شرایط هر قیمتی را که می‌خواهند از مردم بگیرند چون هنوز نرخ مصوبی در اختیار ندارند/آخرین بار در سال ۱۴۰۰ بار که خبر گرانی نان را در کرمانشاه داشتیم که قیمت های جدید برای تک تک انواع نان اعلام شد و اکنون ضروری است اگر در جلسات داخلی تصمیمی درباره گرانی نان کرمانشاه گرفته شده به اطلاع مردم برسد/وقتی که مردم با مراجعه به درب نانوایی با نان گرانتر نسبت به روزهای گذشته مواجه می‌شوند چه دلیلی بر پنهانکاری مسئولین درباره این موضوع علنی وجود دارد/خبرنگار طلوع ماجرای گران شدن نان را از مراجع مختلف از جمله اتحادیه خبازان، جهاد کشاورزی و حتی استانداری کرمانشاه پیگیر شد اما هیچکدام حاضر به اعلام رسمی موضوع نشدند/پاسخ بسیاری از مدیران دولتی نیز این بود که قیمت نان به صورت سامانه‌ای و در قالب سامانه « نانینو» تعیین می شود که مراجعه به این سامانه نیز برای دریافت قیمت های جدید نان در کرمانشاه بی فایده بود/ماجرای گران شدن نان اگرچه فشار جدی به سبد معیشت مردم خصوصا اقشار ضعیف و کم درآمد وارد می‌کند و حتی ممکن است چون مهمترین بخش سبد غذایی محسوب می‌شود بر قیمت سایر اقلام نیز اثر بگذارد اما از سال گذشته تا کنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه نانوایی ها کرمانشاه مطرح بود ، بگونه‌ای بسیاری از آنها تخلفات حوزه نان و کیفیت پایین را ناشی از ارزان بودن نان می دانند/این در حالی است که بارها اتحادیه خبازان حتی در نشست های رسمی با استاندار نیز خواستار منطقی شدن قیمت نان بود/البته بعید به نظر می‌رسد که افزایش قیمت‌های فعلی انتظارات خبازان را نیز برآورده کرده باشد، زیرا آنها عقیده دارند افزایش هزینه اجاره، دستمزد و … بسیار بیشتر از این مبالغ است/اما مسئله آنجاست که بار افزایش قیمت نان نباید به دوش مردم باشد بلکه دولت که بارها وعده داده بود قیمت نان گران نمی‌شود باید فکری به حال افزایش یارانه خبازی‌ها می‌کرد.
نویسنده : پریاامیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

طی روزهای اخیر بسیاری از شهروندان که برای خرید نان مراجعه می‌کنند با افزایش قیمت علنی نان نسبت به هفته گذشته مواجه می‌شوند که عمدتا شامل نان سنگک و لواش است بگونه‌ای که قیمت هر عدد نان لواش به ۴۷۰ تومان و نان سنگک نیز به ۲۳۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، این ارقام نشان می‌دهد قیمت نان در کرمانشاه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا رفته اما مشخص نیست اگر این تصمیم رسمی است چرا مدیران استان آن را اعلام نمی‌کنند.

افزایش قیمت نان دو احتمال دارد یا واقعا قیمت نان چراغ خاموش گران شده و مدیران استان به این نتیجه رسیده‌اند که از اعلام آن‌ خودداری کنند یا اینکه قیمت بالا نرفته و خبازی‌ها خودسرانه گرانفروشی می‌کنند که در این صورت لازم است دستگاه‌های نظارتی از جمله جهاد کشاورزی به عنوان دبیر کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار به موضوع ورود کند و یا تعزیرات پای کار بیاید و واحدهای متخلف که باعث هرج و مرج در بازار شدند را جریمه کند که البته شواهد نشان می‌دهد گزینه اول محتمل تر است.

اگرچه افزایش قیمت نان در همه خبازی‌ها اعمال نشده اما بعید به نظر می‌رسد این تعداد زیاد از خبازی به صورت هماهنگ و‌ یکباره دست به تخلف بزنند.

از سوی دیگر عدم اعلام افزایش قیمت نان در کرمانشاه و نرخ‌های جدید، باعث نابسامانی جدی در بازار شده است.

بسیاری از شهروندان چون از مراجع رسمی افزایش قیمت را نشنیده‌اند زیر بار گرانی نان نمی‌روند و گاهی به مشاجره با خبازی‌ها می‌پردازند. به علاوه عدم اعلام نرخ‌های جدید باعث می‌شود عده محدودی سودجو در این شرایط هر قیمتی را که می‌خواهند از مردم بگیرند چون هنوز نرخ مصوبی در اختیار ندارند.

آخرین بار در سال ۱۴۰۰ بار که خبر گرانی نان را در کرمانشاه داشتیم که قیمت های جدید برای تک تک انواع نان اعلام شد و اکنون ضروری است اگر در جلسات داخلی تصمیمی درباره گرانی نان کرمانشاه گرفته شده به اطلاع مردم برسد.

وقتی که مردم با مراجعه به درب نانوایی با نان گرانتر نسبت به روزهای گذشته مواجه می‌شوند چه دلیلی بر پنهانکاری مسئولین درباره این موضوع علنی وجود دارد.

خبرنگار طلوع ماجرای گران شدن نان را از مراجع مختلف از جمله اتحادیه خبازان، جهاد کشاورزی و حتی استانداری کرمانشاه پیگیر شد اما هیچکدام حاضر به اعلام رسمی موضوع نشدند.

پاسخ بسیاری از مدیران دولتی نیز این بود که قیمت نان به صورت سامانه‌ای و در قالب سامانه « نانینو» تعیین می شود که مراجعه به این سامانه نیز برای دریافت قیمت های جدید نان در کرمانشاه بی فایده بود.

ماجرای گران شدن نان اگرچه فشار جدی به سبد معیشت مردم خصوصا اقشار ضعیف و کم درآمد وارد می‌کند و حتی ممکن است چون مهمترین بخش سبد غذایی محسوب می‌شود بر قیمت سایر اقلام نیز اثر بگذارد اما از سال گذشته تا کنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه نانوایی ها کرمانشاه مطرح بود ، بگونه‌ای بسیاری از آنها تخلفات حوزه نان و کیفیت پایین را ناشی از ارزان بودن نان می دانند.

این در حالی است که بارها اتحادیه خبازان حتی در نشست های رسمی با استاندار نیز خواستار منطقی شدن قیمت نان بود .

البته بعید به نظر می‌رسد که افزایش قیمت‌های فعلی انتظارات خبازان را نیز برآورده کرده باشد، زیرا آنها عقیده دارند افزایش هزینه اجاره، دستمزد و … بسیار بیشتر از این مبالغ است.

اما مسئله آنجاست که بار افزایش قیمت نان نباید به دوش مردم باشد بلکه دولت که بارها وعده داده بود قیمت نان گران نمی‌شود باید فکری به حال افزایش یارانه خبازی‌ها می‌کرد.

حالا باید دید مسئولین کرمانشاه دست از پنهانکاری بر می دارند و نرخ های جدید را اعلام می کنند و یا همچنان مردم را در برزخ می گذراند

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.