دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

قطعی‌های آب کرمانشاه ۳۶۵ روزه شده! عدم پاسخگویی سامانه ۱۲۲ عمدی است؟!
10 آبان 1402 - 11:35
شناسه : 290311
2
طلوع‌‌کرمانشاه : مشکل اصلی آب شهر کرمانشاه خشکسالی، عدم‌ تکمیل انتقال آب از سد‌گاوشان‌ و یا تکمیل نبودن مخازن نیست، اگرچه این مشکلات بی تاثیر نیست اما آنچه که به قطعی‌های مکرر آب کرمانشاه دامن می‌‌زند سوءمدیریت است/در حال حاضر بالغ بر ۴۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب از منابع مختلف به شبکه آب شهر کرمانشاه تزریق می شود اما با جولان انشعابات غیرمجاز و وجود نشتی و شکستگی های مکرر در خطوط که همگی در سایه سومدیریت رخ می دهد، مردم با مشکلات جدی مواجهند/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه بارها وعده داد که تابستان امسال بهترین تابستان از نظر تامین آب برای شهر کرمانشاه است و مشکلات چند دهه‌ای به پایان‌خواهد رسید، اما اکنون با گذشت تابستانی نه چندان مناسب، یکی از بدترین پاییزها را از نظر وضعیت آب شهروندان کرمانشاه شاهدیم/محلات قدیمی شهر از جمله بهار، خیام، سعدی و همچنین برخی مناطق دیگر از جمله زیباشهر، متخصصین و … همچنان قطعی‌های مکرر روزانه را شاهد هستند و این در حالی است که داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب وعده داده بود تابستان امسال با اجرای پروژه خط انتقال مخزن چمن به جمهوری این مشکل برای همیشه حل شود/از سوی دیگر بهره‌برداری اضطراری از تصفیه خانه آب جدید شهر کرمانشاه و وارد مدار شدن حجم بیشتری از آب سد گاوشان نیز اثرگذار نبود و مردم تاثیر آن را در زندگی خود مشاهده نمی‌کنند/اگرچه پیگیری‌های مکرر از داوودی تنها به این پاسخ منتهی می‌شود که قطعی‌ها ناشی از حوادث است اما آیا منطقی است که هر روز در نقاط مختلف و گسترده شهر کرمانشاه حادثه داشته باشیم ؟/عینی ترین نمونه این قطعی ها مربوط به قطعی آب بیش از هشت ساعته روز گذشته در بخش زیادی از مناطق شهر کرمانشاه بود که مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد/اگرچه این قطعی از قبل به مردم اطلاع رسانی شده بود اما بسیار بیشتر به طول انجامید و نکته بدتر آنجاست که در تمام این مدت سامانه ۱۲۲ که باید جوابگوی سوالات مردم باشد به هیچ عنوان پاسخگو نبود و به احتمال زیاد این عدم پاسخگویی عمدی بوده است.
نویسنده : پریاامیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

امید مردم به این بود که با گذر از فصل تابستان، قطعی‌های مکرر آب در مناطق مختلف شهر کرمانشاه کاهش یابد اما گویا این معضل چند دهه‌ای به علی‌رغم همه وعده‌ها قرار نیست تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، مشکل اصلی آب شهر کرمانشاه خشکسالی، عدم‌ تکمیل انتقال آب از سد‌گاوشان‌ و یا تکمیل نبودن مخازن نیست، اگرچه این مشکلات بی تاثیر نیست اما آنچه که به قطعی‌های مکرر آب کرمانشاه دامن می‌‌زند سوءمدیریت است.

در حال حاضر بالغ بر ۴۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب از منابع مختلف به شبکه آب شهر کرمانشاه تزریق می شود اما با جولان انشعابات غیرمجاز و وجود نشتی و شکستگی های مکرر در خطوط که همگی در سایه سومدیریت رخ می دهد، مردم با مشکلات جدی مواجهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه بارها وعده داد که تابستان امسال بهترین تابستان از نظر تامین آب برای شهر کرمانشاه است و مشکلات چند دهه‌ای به پایان‌خواهد رسید، اما اکنون با گذشت تابستانی نه چندان مناسب، یکی از بدترین پاییزها را از نظر وضعیت آب شهروندان کرمانشاه شاهدیم.

محلات قدیمی شهر از جمله بهار، خیام، سعدی و همچنین برخی مناطق دیگر از جمله زیباشهر، متخصصین و … همچنان قطعی‌های مکرر روزانه را شاهد هستند و این در حالی است که داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب وعده داده بود تابستان امسال با اجرای پروژه خط انتقال مخزن چمن به جمهوری این مشکل برای همیشه حل شود.

از سوی دیگر بهره‌برداری اضطراری از تصفیه خانه آب جدید شهر کرمانشاه و وارد مدار شدن حجم بیشتری از آب سد گاوشان نیز اثرگذار نبود و مردم تاثیر آن را در زندگی خود مشاهده نمی‌کنند.

اگرچه پیگیری‌های مکرر از داوودی تنها به این پاسخ منتهی می‌شود که قطعی‌ها ناشی از حوادث است اما آیا منطقی است که هر روز در نقاط مختلف و گسترده شهر کرمانشاه حادثه داشته باشیم ؟

عینی ترین نمونه این قطعی ها مربوط به قطعی آب بیش از هشت ساعته روز گذشته در بخش زیادی از مناطق شهر کرمانشاه بود که مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

+خصوصا افرادی که سالمند، بیمار یا خردسال در منزل دارند و به شدت از قطعی آب تاثیر می‌پذیرند.

اگرچه این قطعی از قبل به مردم اطلاع رسانی شده بود اما بسیار بیشتر به طول انجامید و نکته بدتر آنجاست که در تمام این مدت سامانه ۱۲۲ که باید جوابگوی سوالات مردم باشد به هیچ عنوان پاسخگو نبود و به احتمال زیاد این عدم پاسخگویی عمدی بوده است.

حتی اگر کارشناسان مرکز ۱۲۲ تلفن را پاسخ دهند و فقط به شهروندان بگویند آب فعلا وصل نمی‌شود باز هم از بار روانی مشکلات می‌کاهد اما این عدم پاسخگویی نارضایتی مردم را دو چندان کرده است.

*نارضایتی مردم از مشکلات آب بالا گرفته است و تیم داوودی به هیچ عنوان موفق عمل نکرده است، از سوی دیگر رویکرد عدم پاسخگویی آب و فاضلاب به رسانه‌ها به عدم پاسخگویی به مردم نیز سرایت کرده است.

وقوع حوادث متعدد در شبکه که ناشی از عمر زیاد خطوط بوده و داوودی برای جذب اعتبارات بهسازی خطوط بسیار ضعیف عمل کرده نیز به مشکلات دامن زده است

باید دید آستانه تحمل مردم تا کجاست و آیا نارضایتی از وضعیت آب شهر کرمانشاه باعث می‌شود مدیران ارشد استان به ناتوانی داوودی ورود کنند؟

قطعا در بسیاری از شهرستان‌های استان نیز مشکلات مشابهی وجود دارد اما صدای مردم این شهرستان ها به جایی نمی‌رسد.

البته داوودی نیز تلاش دارد با تبلیغات گسترده از طریق تیم روابط عمومی خود نشان دهد که سخت مشغول کار است و پروژه‌ها را پیش می‌برد اما آنچه که مردم احساس می‌کنند چیز دیگری است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.