دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

انتقاد وزیر از عدم همراهی دستگاه های اجرایی کرمانشاه با شرکت های تولیدی/ مرتضوی: نرخ بیکاری ۱۰ درصدی هم برای استان کرمانشاه زیاد است
12 آبان 1402 - 14:49
شناسه : 290338
2
اختصاصی؛ طلوع‌‌کرمانشاه : کرمانشاه در حالی که می توانست بهشت سرمایه گذاران باشد امروز در چنان وضعیتی گرفتار شده که دیگر کمتر کسی حاضر است وقت خود را ماه ها و حتی سال ها برای کسب مجوزهای لازم تلف کند/امروز در حالی که بسیاری از استان های دیگر فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران پهن و آن ها را جذب خود می کنند تا هم شهر و دیارشان رونقی بخشیده و هم در زمره استان های برخوردار و با موقعیت اقتصادی عالی قرار گیرند که در کرمانشاه متاسفانه خلاف آن عمل و آنچنان سرمایه گذاران را در خم و چم های اداری سرگردان می کنند که آن عده کم هم عطای ماندن را به لقایش می بخشند/بدرفتاری برخی مدیران با سرمایه گذاران و عدم همکاری با آن ها در کرمانشاه به گونه ایست که حتی داد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز درآورد تا وی علنا در جلسه ای رسمی از این رفتار انتقاد و استان های دیگر را در تکریم افراد سرمایه گذار مثال بزند/جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حالی به منظور بررسی مشکلات صنایع و کارخانجات کرمانشاه در استانداری برگزار شد که وزیر کار ضمن انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه های اجرایی کرمانشاه با شرکت های تولیدی که امروز با مشکل مواجه شده اند، بخش اعظمی از بالا بودن نرخ بیکاری را در استان مربوط به همین عدم همراهی و همکاری با شرکت ها و واحدهای صنعتی و تولیدی دانست. سید صولت مرتضوی در این جلسه ضمن برشمردن مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد کرمانشاه گفت: تعجب می کنم استانی مانند کرمانشاه با این همه توان، ظرفیت و استعداد چگونه سال هاست که مردمان مهمان نوازش از مشکلات بیکاری، معیشتی و اقتصادی رنج می برند/وی با اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در کرمانشاه، گفت: بخشی از آن ها به هر دلیلی دچار رکود شده و یا با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند و یا کلا به تعطیلی کشده شده اند اما سوال اینجاست آیا نباید کاری کرد که آن ها دوباره به چرخه تولید بازگردند؟ مرتضوی افزود: مشکل هیچ شرکت و واحد تولیدی در کشور مرتفع نمی شود مگر اینکه دستگاه ها و سازمان های آن استان برایش چاره اندیشی کنند و با عزمی جدی در صدد رفع مشکلات برآمده و بخواهند آن شرکت یا کارخانه دوباره فعالیت خود را از سر گیرد/وزیر کار ادامه داد: زمانی که در استان این عزم و اراده شکل گرفت آن وقت است که وزارتخانه و دیگر نهادهای مسئول کشوری پای کار آمده و به آن ها در حل مشکلات کمک می کنند، در غیر این صورت اگر دست روی دست گذاشته شود هیچ کاری انجام نخواهد گرفت/وی با انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه های اجرایی استان با واحدهای تولیدی و صنعتی که در کرمانشاه دچار مشکل شده اند، گفت: واقعیت این است که من اهتمامی برای حل مشکلات این دسته از صنایع در نزد برخی مدیران نمیبینم و این جای تاسف دارد/در حالی این رفتارها با مدیران کارخانجات و صنایع کرمانشاه می شود و سرمایه گذاران را مدت های طولانی در پیچ و خم های اداری رها می کنید که دستگاه های اجرایی بسیاری استان های دیگر خود برای رفع مشکل واحدهای تولیدی شهر و دیارشان پیش قدم می شوند/نتیجه همین اقدامات سلبی و عدم همراهی با کارخانجات و صنایع، پائین آمدن تولیدات آن ها، تعدیل نیرو و فعالیت با حداقل ظرفیت است که این خود باعث ایجاد بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی می شود.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حالی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که وی از عدم همراهی دستگاه های اجرایی با شرکت های تولیدی مشکل دار در این استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، استان کرمانشاه از وجود بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی بهره می برد که ظرفیت اشتغالزایی آن ها بالغ بر ۳۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

برخورداری از آب و خاک مطلوب، هوای مناسب، موقعیت استراتژیک و قرار گرفتن در مرکز غرب کشور و دیگر ظرفیت های متعدد باعث شده کرمانشاه قابلیت خوبی برای جذب سرمایه گذار و همچنین اجرای طرح ها و فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

با تمام این تفاسیر و علی رغم برخورداری از ویژگی ها و ظرفیت های خدادادی، نام کرمانشاه از دیرباز با مشکل عظیمی به اسم بیکاری گره خورده  و سال هاست در زمره بیکارترین استان های کشور قرار دارد.

کوچ هزاران نفر از جوانان و خانوارهای این دیار به استان های دیگر برای پیدا کردن شغل و درآمدی خود گویای زخم عمیقی است که معضل بیکاری بر چهره زیبای کرمانشاه کشیده است، زخمی که شاید کمتر تلاش شده مرهمی برای دردش پیدا شود.

رکود و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و عدم فعالیت آن ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی یکی دیگر از دردهای استان کرمانشاه است که خود غمی به غم های دیگر این دیار اضافه کرده در حالی که می شود با برنامه ریزی درست و اصولی و بهره برداری حداکثری از این واحدها، تا حد زیادی مشکلات اقتصادی و بیکاری کرمانشاه را رفع کرد.

*کرمانشاه در حالی که می توانست بهشت سرمایه گذاران باشد امروز در چنان وضعیتی گرفتار شده که دیگر کمتر کسی حاضر است وقت خود را ماه ها و حتی سال ها برای کسب مجوزهای لازم تلف کند.

امروز در حالی که بسیاری از استان های دیگر فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران پهن و آن ها را جذب خود می کنند تا هم شهر و دیارشان رونقی بخشیده و هم در زمره استان های برخوردار و با موقعیت اقتصادی عالی قرار گیرند که در کرمانشاه متاسفانه خلاف آن عمل و آنچنان سرمایه گذاران را در خم و چم های اداری سرگردان می کنند که آن عده کم هم عطای ماندن را به لقایش می بخشند.

بدرفتاری برخی مدیران با سرمایه گذاران و عدم همکاری با آن ها در کرمانشاه به گونه ایست که حتی داد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز درآورد تا وی علنا در جلسه ای رسمی از این رفتار انتقاد و استان های دیگر را در تکریم افراد سرمایه گذار مثال بزند.

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حالی به منظور بررسی مشکلات صنایع و کارخانجات کرمانشاه در استانداری برگزار شد که وزیر کار ضمن انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه های اجرایی کرمانشاه با شرکت های تولیدی که امروز با مشکل مواجه شده اند، بخش اعظمی از بالا بودن نرخ بیکاری را در استان مربوط به همین عدم همراهی و همکاری با شرکت ها و واحدهای صنعتی و تولیدی دانست.

سید صولت مرتضوی در این جلسه ضمن برشمردن مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد کرمانشاه گفت: تعجب می کنم استانی مانند کرمانشاه با این همه توان، ظرفیت و استعداد چگونه سال هاست که مردمان مهمان نوازش از مشکلات بیکاری، معیشتی و اقتصادی رنج می برند.

وی با اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در کرمانشاه، گفت: بخشی از آن ها به هر دلیلی دچار رکود شده و یا با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند و یا کلا به تعطیلی کشده شده اند اما سوال اینجاست آیا نباید کاری کرد که آن ها دوباره به چرخه تولید بازگردند؟

مرتضوی افزود: مشکل هیچ شرکت و واحد تولیدی در کشور مرتفع نمی شود مگر اینکه دستگاه ها و سازمان های آن استان برایش چاره اندیشی کنند و با عزمی جدی در صدد رفع مشکلات برآمده و بخواهند آن شرکت یا کارخانه دوباره فعالیت خود را از سر گیرد.

وزیر کار ادامه داد: زمانی که در استان این عزم و اراده شکل گرفت آن وقت است که وزارتخانه و دیگر نهادهای مسئول کشوری پای کار آمده و به آن ها در حل مشکلات کمک می کنند، در غیر این صورت اگر دست روی دست گذاشته شود هیچ کاری انجام نخواهد گرفت.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه های اجرایی استان با واحدهای تولیدی و صنعتی که در کرمانشاه دچار مشکل شده اند، گفت: واقعیت این است که من اهتمامی برای حل مشکلات این دسته از صنایع در نزد برخی مدیران نمیبینم و این جای تاسف دارد.

مرتضوی ادامه داد: در حالی این رفتارها با مدیران کارخانجات و صنایع کرمانشاه می شود و سرمایه گذاران را مدت های طولانی در پیچ و خم های اداری رها می کنید که دستگاه های اجرایی بسیاری استان های دیگر خود برای رفع مشکل واحدهای تولیدی شهر و دیارشان پیش قدم می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نتیجه همین اقدامات سلبی و عدم همراهی با کارخانجات و صنایع، پائین آمدن تولیدات آن ها، تعدیل نیرو و فعالیت با حداقل ظرفیت است که این خود باعث ایجاد بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی می شود.

*وی با اشاره به اینکه کرمانشاه همواره در زمره استان های بیکار کشور قرار داشته است، گفت: درست است نرخ بیکاری این استان از ۱۷ و ۱۸ درصد سال های گذشته با برخی اقدامات خوب متولیان امر مانند استاندار فعلی به ۱۰٫۳ درصد رسیده است اما همین نرخ هم برای استانی با قابلیت و ظرفیت کرمانشاه زیاد است.

مرتضوی ادامه داد: کرمانشاه اگر می خواهد از مشکلات اقتصادی فاصله بگیرد باید برای سرمایه گذاران رغبت ایجاد کند اما متاسفانه در شرایط فعلی، رغبتی برای آن ها جهت حضور در کرمانشاه وجود ندارد.

 

بررسی مشکلات چند واحد صنعتی و تولیدی

همچنین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات چند واحد صنعتی و تولیدی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مشکلات آن ها با همکاری دستگاه های مسئول در اسرع وقت مرتفع و گازرش اقدامات صورت گرفته به وزارتخانه ارسال شود.

یکی از واحدهای تولیدی در دست احداث که به مشکلات آن رسیدگی شد صنایع کاغذ بسته بندی بیستون تامین با ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن در سال بود که هم اکنون با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان هرسین عملیات اجرای آن تا حدی متوقف شده است.

این واحد تولیدی قرار است با ۷۶۵ میلیارد تومان به بهره برداری برسد که ۲۵۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی از سوی بانک رفاه کارگران خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد بانک یاد شده حداکثر تا پایان هفته پیش رو، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای آغاز به کار عملیات اجرایی این پروژه که ساخت آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، پرداخت نماید و شرکت برق نیز مشکلات مربوط به این حوزه را در اسرع وقت مرتفع کند.

طبق وعده داده شده در صورت رفع مشکلات پیش رو، این واحد تولیدی قرار است بهمن ماه ۱۴۰۳ با ۱۷۱ نفر اشتغالزایی آماده افتتاح و بهره برداری گردد.

یکی دیگر از واحدهای صنعتی که به مشکل آن رسیدگی شد شرکت کیمیاورزان مهرغرب تولید کننده انواع اسیدسیتریک که پس از حدود ۱۲ سال فعالیت در ابتدای سال ۱۴۰۰ دچار رکود و تعطیلی شده است.

مدیران این شرکت که ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن اسید را دارد اعلام کردند در صورت رفع مشکلات این شرکت که مربوط به دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی، صدور پروانه بهره برداری مجدد و تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم است فعالیت خود را نهایتا تا پایان آذرماه از سر می گیرند.

با تصمیم مرتضوی وزیر کار مقرر شد برای این شرکت پروانه بهره برداری موقت صادر شده و اداره کل امور مالیاتی استان نیز با توجه به موافقت رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به همکاری لازم با این شرکت و بازکردن حساب های مسدود شده آن اقدام لازم را صورت دهد.

سومین و آخرین شرکتی که به وضعیت آن رسیدگی شد شرکت طرح صنایع کاغذ غرب و طرح جایگزین دامپروری بود که مقرر گردید برای تغییر کاربری آن از تولید کاغذ به واحد دامپروری اداره کل محیط زیست و مسئولان آب استان مجوزهای لازم را صادر کنند.

وزیر کار در این خصوص عنوان کرد: چنانچه مشکل مربوط به مجوزهای تغییر کاربری در استان انجام گیرد این وزارتخانه کمک خواهد کرد ظرف مدت ۱۵ ماه فاز اول این دامپروری با ظرفیت هزار راس گاو به بهره برداری برساند.

مرتضوی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان و کمک آن ها به واحدهای تولیدی در اینده ای نزدیک شاهد تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کرمانشاه باشیم.

استاندار کرمانشاه در این جلسه بر همکاری همه دستگاه های مسئول با صنایع و کارخانجاتی که دچار مشکل و رکود شده اند تاکید کرد و گفت: کم کاری و کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نیست.

محمدطیب صحرایی افزود: امروز که با تلاش جمعی همه مدیران شاهد کاهش معنادار نرخ بیکاری هستیم حل مشکلات واحدهای صنعتی می تواند گام موثری در راستای استمرار کاهش نرخ بیکاری باشد.

وی ادامه داد: در هفته پیش رو جلسات لازم با حضور دستگاه های اجرایی و مدیران و نمایندگان شرکت های تولیدی مشکل دار برگزار و پس از جمع بندی نهایی و حل آن ها، موضوع به وزارتخانه های مربوطه ارجاع می شود تا با کمک آن ها عملیات ساخت و یا شروع به کار دوباره آن ها به زودی آغاز شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.