دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

نیاز مبرم کرمانشاه به اجرای طرح های اثرگذار ارتقاء امنیت اجتماعی
13 آبان 1402 - 10:27
شناسه : 290346
3
طلوع‌‌کرمانشاه : قرار گرفتن کرمانشاه در جمع استان های با نرخ بیکاری بالا، حضور تعداد زیادی قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر، بالا بودن نرخ سرقت و وجود همیشگی پدیده قاچاق باعث شده کرمانشاه آنگونه که شایستگی آن را دارد از مسیر توسعه، عمران و آبادانی نسبت به خیلی از شهرها و استان های دیگر عقب بیفتد/در همین راستا فرمانده انتظامی استان در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه از اهتمام پلیس برای برخورد با قانون شکنان و مجرمان خبر داد و عنوان کرد که من و همکارانم با خود عهد کرده ایم که آسایش خود را فدای آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد/سردار مهدی حاجیان با اشاره به مطالبات به حق مردم برای امنیت و آرامش در جامعه از تداوم طرح های امنیت آفرین پلیس خبر داد و گفت: مردم ولایتمدار کرمانشاه مطمئن باشند وضعیت رو به بهبود استان تداوم خواهد یافت و در ماه های آتی شرایط بسیار بهتری را شاهد خواهند بود/در همین راستا و عمل به دستورالعمل های ابلاغی از سوی فرمانده کل انتظامی کشور و پاسخ به مطالبات عموم شهروندان، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با جرائم توسط پلیس کرمانشاه به مدت 72 ساعت اجرا شد/سردار حاجیان با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم استان، وقوع تیراندازی است، افزود: در همین راستا و طی آخرین طرح اجرا شده 67 قبضه سلاح شامل 57 قبضه شکاری و 10 قبضه جنگی به همراه 32 عدد فشنگ سلاح شکاری کشف شد/وی همچنین با اشاره به کشف 2 هزار و 816 عدد انواع لوازم یدکی موتورسیکلت، 148 حلقه لاستیک خودرو و 140 دستگاه انواع لوازم خانگی، از کشف 227 فقره سرقت خبر داد و گفت: از این تعداد 23 فقره مربوط به منزل، 5 فقره مربوط به مغازه، 39 فقره مربوط به اماکن خصوصی، 12 فقره اتومبیل، 7 فقره موتورسیکلت، 64 فقره قطعات و محتویات خودرو و بقیه مربوط به سایر سرقت ها می شود/سردار حاجیان همچنین با اشاره به دستگیری حدود 700 مجرم در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تصریح کرد: 119 نفر از افراد دستگیر شده سارق، 280 نفر از معتادان متجاهر، 51 نفر قاچاقچی کالا، 19 نفر مجرمان اقتصادی ، 4 نفر قاچاقچی مواد مخدر و مابقی افراد دستگیر شده مربوط به سایر جرائم می شوند/فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به آغاز اقدامات امنیت محور پلیس کرمانشاه از ماه های قبل اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان، مالخران، قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرا و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به همراه داشته است که نمونه هایی از آن عنوان شد/در 5 ماه اخیر توانستیم روند افزایشی سرقت را مهار کنیم به گونه ای که رشد 13 درصدی سرقت ها در ابتدای سال به 2 درصد تا پایان مهرماه رسیده و طی ماه های آتی این روند کاهشی ادامه خواهد داشت/ این امادگی را داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت ها همه معتادان متجاهر را ظرف مدت 72 ساعت جمع آوری کنیم/رئیس پلیس کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد، افزود: رضایتمندی آن ها از اقدامات پلیس نشان می دهد راه خود را درست طی کرده ایم و قطعا اجرای چنین طرح هایی را با جدیت ادامه می دهیم.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

کلانشهر کرمانشاه همانگونه که بارها مسئولانش اعلام کرده اند از مشکلات و آسیب های اجتماعی فراوانی مانند بیکاری، سرقت، اعتیاد، قاچاق و … رنج می برد، می طلبد تا طرح های اثرگذاری در حوزه ارتقاء امنیت اجتماعی با آثار ماندگار و طولانی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، قرار گرفتن کرمانشاه در جمع استان های با نرخ بیکاری بالا، حضور تعداد زیادی قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر، بالا بودن نرخ سرقت و وجود همیشگی پدیده قاچاق باعث شده کرمانشاه آنگونه که شایستگی آن را دارد از مسیر توسعه، عمران و آبادانی نسبت به خیلی از شهرها و استان های دیگر عقب بیفتد.

در سال های اخیر شاهد افزایش برخی عوامل ناامن کننده مانند تیراندازی، نزاع های دسته جمعی، سرقت و حضور معتادان متجاهر در سطح شهرها و حتی روستاهای استان بوده ایم، مواردی که باعث نارضایتی و نگرانی هایی میان مردم شده است.

بدون شک امروز برخورد با عوامل تهدید کننده امنیت مانند سرقت، اعتیاد، وجود اراذل و اوباش، عاملان تیراندازی و معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر جزو مهمترین مواردی است که مردم از متولیان امر خصوصا پلیس و دستگاه قضائی مطالبه می کنند.

در حالی که مسئولان استان معتقد هستند به قدری که امنیت در استان داریم احساس امنیت در نزد مردم وجود ندارد، می توان عنوان کرد تا زمانی که کرمانشاه شاهد حضور افراد سارق، خرده فروش مواد مخدر و معتادان متجاهر، اراذل و اوباش و افرادی است که به هر بهانه ای دست به اسلحه می شوند نمی توانند این امنیتی که از آن دم زده می شود را احساس کنند.

امروز در حالی از حضور تقریبی ۴ هزار معتاد متجاهر در کرمانشاه به عنوان اصلی ترین عاملان سرقت های خرد سخن گفته می شود که مکان های تعبیه شده پاسخگوی این حجم از افراد نیست، در حالی که پلیس معتقد است اگر زیرساخت ها فراهم باشد قادر است ظرف مدت ۷۲ ساعت همه آن ها را از سطح شهرها و روستاها جمع آوری و به بازاجتماعی شدن آن ها کمک کند.

هرچند نمی توان منکر تلاش ها و زحمات شبانه روزی متولیان حوزه نظم و امنیت شد اما باید به این موضوع توجه کنیم اجرای طرح های امنیت اجتماعی به صورت موقتی نمی تواند این حس امنیت را به مردم منتقل  کند و در مقابل از مردم توقع داشته باشیم نگران امنیت خود و جان و مالشان نباشند.

بی تردید وضعیت امروز کرمانشاه به گونه ایست که به اجرای طرح های اثرگذار و ادامه دار امنیت اجتماعی توسط همه دستگاه های مسئول نیاز مبرم دارد تا بساط سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر، اراذل و اوباش و قاچاقچیان برچیده شود.

*در همین راستا فرمانده انتظامی استان در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه از اهتمام پلیس برای برخورد با قانون شکنان و مجرمان خبر داد و عنوان کرد که من و همکارانم با خود عهد کرده ایم که آسایش خود را فدای آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سردار مهدی حاجیان با اشاره به مطالبات به حق مردم برای امنیت و آرامش در جامعه از تداوم طرح های امنیت آفرین پلیس خبر داد و گفت: مردم ولایتمدار کرمانشاه مطمئن باشند وضعیت رو به بهبود استان تداوم خواهد یافت و در ماه های آتی شرایط بسیار بهتری را شاهد خواهند بود.

وی ادامه داد: در همین راستا و عمل به دستورالعمل های ابلاغی از سوی فرمانده کل انتظامی کشور و پاسخ به مطالبات عموم شهروندان، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با جرائم توسط پلیس کرمانشاه به مدت ۷۲ ساعت اجرا شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم استان، وقوع تیراندازی است، افزود: در همین راستا و طی آخرین طرح اجرا شده ۶۷ قبضه سلاح شامل ۵۷ قبضه شکاری و ۱۰ قبضه جنگی به همراه ۳۲ عدد فشنگ سلاح شکاری کشف شد.

وی همچنین با اشاره به کشف ۲ هزار و ۸۱۶ عدد انواع لوازم یدکی موتورسیکلت، ۱۴۸ حلقه لاستیک خودرو و ۱۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی، از کشف ۲۲۷ فقره سرقت خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ فقره مربوط به منزل، ۵ فقره مربوط به مغازه، ۳۹ فقره مربوط به اماکن خصوصی، ۱۲ فقره اتومبیل، ۷ فقره موتورسیکلت، ۶۴ فقره قطعات و محتویات خودرو و بقیه مربوط به سایر سرقت ها می شود.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به دستگیری حدود ۷۰۰ مجرم در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تصریح کرد: ۱۱۹ نفر از افراد دستگیر شده سارق، ۲۸۰ نفر از معتادان متجاهر، ۵۱ نفر قاچاقچی کالا، ۱۹ نفر مجرمان اقتصادی ، ۴ نفر قاچاقچی مواد مخدر و مابقی افراد دستگیر شده مربوط به سایر جرائم می شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به آغاز اقدامات امنیت محور پلیس کرمانشاه از ماه های قبل اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان، مالخران، قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرا و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به همراه داشته است که نمونه هایی از آن عنوان شد.

وی گفت: در ۵ ماه اخیر توانستیم روند افزایشی سرقت را مهار کنیم به گونه ای که رشد ۱۳ درصدی سرقت ها در ابتدای سال به ۲ درصد تا پایان مهرماه رسیده و طی ماه های آتی این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

سردار حاجیان ادامه داد: این امادگی را داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت ها همه معتادان متجاهر را ظرف مدت ۷۲ ساعت جمع آوری کنیم.

رئیس پلیس کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد، افزود: رضایتمندی آن ها از اقدامات پلیس نشان می دهد راه خود را درست طی کرده ایم و قطعا اجرای چنین طرح هایی را با جدیت ادامه می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت مردم و جامعه را خدشه دار کنند، افزود: پلیس با هر فرد هنجارشکن و قانون گریزی که با هر نیت و انگیزه ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند و یا به اموال دیگران دست درازی نماید قاطعانه و قانون مدارانه رخورد خواهد کرد.

سردار حاجیان تصریح کرد: همانگونه که در گذشته هم عنوان شده کرمانشاه به هیچ عنوان مکان امنی برای مجرمان، هنجارشکنان و افراد قانون گریز نیست و برخورد پلیس با این افراد چنانچه دست از رفتار خود برندارند سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

*فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: اجرای طرح امنیت محله محور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است چرا که اگر جامعه و شهری ایمن می خواهیم باید کار را از محلات شروع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل امنیت مسئول هستیم و هر کسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، گفت: بدون تردید اگر به این باور برسیم که همه باید در تولید امنیت نقش ایفا کنیم نتایج بسیار بهتری حاصل خواهد شد.

سردار حاجیان در پایان گفت: در طرح امنیت محله محور، ریش سفیدان و معتمدان و مردم نقش مهمی را عهده دار هستند و از آنها می خواهم که به پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت کمک کنند تا شاهد برچیده شدن حضور مجرمان از محله و شهر و دیارمان باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.