دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

ماجرای یک شغل عجیب در پارکینگ شهرداری کرمانشاه!پول نقد می‌فروشیم
15 آبان 1402 - 11:45
شناسه : 290393
5
طلوع‌‌کرمانشاه : این روزها برخی مردم کرمانشاه که برای کار پزشکی و درمانی به پارکینگ شهرداری مراجعه می‌کنند با یک شغل عجیب و غریب مواجه می‌شوند، برخی با خودرو کنار مطب‌های پزشکی ایستاده‌اند و به مردم پول نقد می‌فروشند!/محدوده پارکینگ شهرداری بسیار وسیع بوده و روزانه چندین هزار تردد در آن صورت می‌گیرد، چند هزار مطب، مجتمع پزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی و … در پارکینگ شهرداری داریم اما تعداد دستگاه‌های عابربانک در این منطقه بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز مردم نیست/نکته جالب‌تر اینجاست که تبلیغات اینکه « در این مکان با دستگاه کارتخوان به همشهریان عزیز پول نقد پرداخت می‌شود» را نیز بر در و دیوار برخی مجتمع‌های پزشکی بر روی برگه‌های کاغذ چسبانده‌اند/اگرچه اصلی‌ترین دلیل بروز چنین مشاغل کاذب و غیرمولدی بیکاری مردم و مشکلات سخت معیشتی است اما نمی‌توان سایر عوامل را نادیده گرفت/این موضوع برای فرار از پرداخت مالیات است و متاسفانه تا کنون نیز هیچ مرجعی یارای مقابله با پزشکان را نداشته است، ترس از اینکه فشار به پزشکان باعث مهاجرت آنها به استان‌ها و یا حتی کشورهای دیگر شود و با کمبود پزشک مواجه شویم باعث شده گرفت و گیری در حق پزشکان اعمال نشود، این در حالی است که سایر واحدهای صنفی و مشاغل مدام زیر ذره‌بین قرار دارند/نتیجه این وضعیت در درجه اول به ضرر مردم است، مردمی که اکثرا بیمار، سالمند و ناتوان هستند و گاهی از شهرها و روستاهای دور آمده‌اند، بسیاری از آنها گوشی هوشمند هم ندارند که اگر پزشکان رضایت دادند برای آنها با تلفن همراه، کارت به کارت کنند/فردی که در حال فروش پول نقد به مردم است اگرچه یک شغل کاذب دارد و حتی واسط‌گری را بدون هیچ تلاش و ارزش افزوده‌ای دنبال می‌کند اما در حقیقت بسیار بیشتر از برخی مسئولین به مردم خدمت کرده و با راهکاری ساده مشکل مردم را حل کرده است.
نویسنده : پریاامیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

این روزها برخی مردم کرمانشاه که برای کار پزشکی و درمانی به پارکینگ شهرداری مراجعه می‌کنند با یک شغل عجیب و غریب مواجه می‌شوند، برخی با خودرو کنار مطب‌های پزشکی ایستاده‌اند و به مردم پول نقد می‌فروشند!

به گزارش پایگاه خبری طلوع، شیوه کار نیز به این شکل است که دستگاه کارتخوانی در اختیار دارند، کارت شما را می‌کشند و پول نقد مد نظر را به شما پرداخت می‌کنند و هزینه‌ای هم به عنوان دستمزد بابت این کار می‌گیرد.

نکته جالب‌تر اینجاست که تبلیغات اینکه « در این مکان با دستگاه کارتخوان به همشهریان عزیز پول نقد پرداخت می‌شود» را نیز بر در و دیوار برخی مجتمع‌های پزشکی بر روی برگه‌های کاغذ چسبانده‌اند.

اگرچه اصلی‌ترین دلیل بروز چنین مشاغل کاذب و غیرمولدی بیکاری مردم و مشکلات سخت معیشتی است اما نمی‌توان سایر عوامل را نادیده گرفت.

محدوده پارکینگ شهرداری بسیار وسیع بوده و روزانه چندین هزار تردد در آن صورت می‌گیرد، چند هزار مطب، مجتمع پزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی و … در پارکینگ شهرداری داریم اما تعداد دستگاه‌های عابربانک در این منطقه بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

یک عابر بانک‌ در خیابان مسجد حاج محمد تقی وجود دارد که همیشه صف‌های طولانی مقابل آن وجود دارد و مردمی که عمدتا بیمار و ناتوان هستند باید مدت‌ها سرپا در صف بایستند، البته در بیشتر موارد دستگاه به دلیل حجم بالای استفاده در طی روز یا دیگر پول نقد پرداخت نمی‌کند یا کلا از دسترس خارج می‌شود.

چالش مهمتر که باعث می‌شود مردم تا این اندازه برای مراجعات روزانه به مطب‌های پزشکی و دریافت خدمات پاراکلینیک نیازمند وجه نقد باشند این است که اکثر پزشکان دستگاه‌های کارتخوان خود را جمع کرده‌اند و فقط پول نقد دریافت می‌کنند.

متاسفانه پزشکان حتی راضی نمی‌شوند که مراجعین با اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای آنها پول کارت به کارت کنند و فقط وجه نقد قبول می‌کنند.

این موضوع برای فرار از پرداخت مالیات است و متاسفانه تا کنون نیز هیچ مرجعی یارای مقابله با پزشکان را نداشته است، ترس از اینکه فشار به پزشکان باعث مهاجرت آنها به استان‌ها و یا حتی کشورهای دیگر شود و با کمبود پزشک مواجه شویم باعث شده گرفت و گیری در حق پزشکان اعمال نشود، این در حالی است که سایر واحدهای صنفی و مشاغل مدام زیر ذره‌بین قرار دارند.

نتیجه این وضعیت در درجه اول به ضرر مردم است، مردمی که اکثرا بیمار، سالمند و ناتوان هستند و گاهی از شهرها و روستاهای دور آمده‌اند، بسیاری از آنها گوشی هوشمند هم ندارند که اگر پزشکان رضایت دادند برای آنها با تلفن همراه، کارت به کارت کنند.

فردی که در حال فروش پول نقد به مردم است اگرچه یک شغل کاذب دارد و حتی واسط‌گری را بدون هیچ تلاش و ارزش افزوده‌ای دنبال می‌کند اما در حقیقت بسیار بیشتر از برخی مسئولین به مردم خدمت کرده و با راهکاری ساده مشکل مردم را حل کرده است.

*برخورد با چنین افرادی منطقی نیست، زیرا هرطور شده شغلی برای خود دست و پا کرده و شاید خانواده ای را خرج دهد و مشکل پول نقد مردم را نیز حل می‌کند و نه این برخورد قانونی است چون هیچ مرجعی برای برخورد با چنین مواردی وجود ندارد و به علاوه این فرد تخلف یا جرمی نیز مرتکب نشده است، بلکه مثل سایر افراد در این منطقه دستفروشی می‌کند فقط کالایی که عرضه می‌کند خارج از عرف است.

این مشکل باید ریشه‌ای حل شود، در درجه اول الزام همه پزشکان به استفاده از کارتخوان و در درجات بعدی در نظر گرفتن خدمات بانکی مناسب در این محدوده پر تردد.

 

پریا امیری پریان-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.