شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

یکشنبه‌های تجمع در مقابل تامین اجتماعی کرمانشاه/کسی صدای بازنشستگان را نمی‌شنود
22 آبان 1402 - 12:52
شناسه : 290501
7
طلوع‌‌کرمانشاه : چند وقتی است که هر یکشنبه صبح جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه که شاید تعداد آنها به بیش از ۵۰ نفر برسد با در دست داشتن پلاکاردهایی، تجمعاتی آرام و دور از حاشیه را مقابل اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه برگزار می‌کنند/تجمعاتی که در آن چند نفر به نمایندگی از سایرین، مطالبات بازنشستگان و دغدغه‌های معیشتی آنها را مطرح می‌کنند/« تعیین دستمزد مطابق با سبد معیشتی»، « تغییر اساسنامه کانون بازنشستگان و داشتن تشکل مستقل» و … از جمله مواردی بود که روی پلاکاردها ذکر شده بود/مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره دغدغه‌های معیشتی کارگران بازنشسته، گفت: در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان در کرمانشاه پرداخت می‌شود/اسکندر کاکایی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه از وجود نزدیک به ۸۴ هزار بازنشسته تامین اجتماعی در استان خبر داد و افزود: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند تامین منابع مورد نیاز از سوی دولت بوده و از عهده تامین اجتماعی به تنهایی خارج است/البته تاکنون دو بار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده است/وی با بیان اینکه ما نیز دغدغه معیشتی بازنشستگان را ‌میپذیریم و آنچه که در توان داریم انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور ماهانه حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی است.
نویسنده : پریاامیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

چند وقتی است که هر یکشنبه صبح جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه که شاید تعداد آنها به بیش از ۵۰ نفر برسد با در دست داشتن پلاکاردهایی، تجمعاتی آرام و دور از حاشیه را مقابل اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه برگزار می‌کنند.

تجمعاتی که در آن چند نفر به نمایندگی از سایرین، مطالبات بازنشستگان و دغدغه‌های معیشتی آنها را مطرح می‌کنند.

« تعیین دستمزد مطابق با سبد معیشتی»، « تغییر اساسنامه کانون بازنشستگان و داشتن تشکل مستقل» و … از جمله مواردی بود که روی پلاکاردها ذکر شده بود.

م. الف یکی از بازنشستگان حاضر در این جمع از دغدغه‌های معیشتی کارگران بازنشسته یاد کرد و گفت: اکنون بخش عمده کارگران بازنشسته کرمانشاه حداقل حقوق را دریافت می‌کنند که نزدیک به هفت میلیون تومان می‌شود و جوابگوی هزینه زندگی آنان نیست.

وی ادامه داد: این رقم هزینه ۱۰ روز زندگی یک بازنشسته را نیز با گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان و مرغ کیلویی ۸۰،۹۰ هزار تومان را پوشش نمی‌دهد.

به گفته این بازنشسته، بسیاری از بازنشستگان که حداقل بگیر هستند ناچارند سراغ مشاغل دوم بروند که برای سن آنها که باید استراحت کنند پاسخگو نیست.

این شهروند بازنشسته با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه چندانی ندارند که برای خود کسب و کار راه بیندازند، تاکید کرد: اکثر آنها یا راننده آژانس هستند و یا در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند.

وی این نکته را یادآور شد که چون سن بازنشستگان بالا است، کمتر کسی به آنها کار می‌دهد.

ز. ش یکی دیگر از بازنشستگان حاضر در این‌جمع با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل حقوق کارگران و به تبع آن بازنشستگان کارگری باید بر اساس دو‌ شاخص نرخ واقعی تورم و هزینه سبد خانوار تعیین شود، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته هیچگاه قانون اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه افزایش‌ حقوق بازنشستگان، مسکن مقطعی است که مطابق با واقعیات نیازهای آنها نیست، گفت: از یک طرف حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد بالا می‌رود و از طرف دیگر قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ و برنج ۱۰۰ درصد گران می‌شود.

این کارگر بازنشسته با بیان اینکه از جمعیت کارگران بازنشسته بیش از ۵۰ درصد آنها حداقل بگیر هستند، عنوان کرد: اگر بازنشسته‌ای مستاجر باشد باید حداقل ۳۰،۴۰ درصد حقوق خود را بابت اجاره مسکن بدهد.

وی از هزینه‌های بالای درمان بازنشستگان نیز یاد کرد که بیمه‌های تکمیلی پوشش مناسبی در این زمینه ندارند و افزود: بازنشستگان به دلیل سن بالا و شرایط سخت کاری اکثرا بیمار بوده و هزینه‌های درمانی فراوانی دارند.

این بازنشسته کارگری به این دغدغه کارگران نیز اشاره کرد که بسیاری از آنها فرزند جوان بیکار در خانه دارند و باید هزینه تحصیل و زندگی فرزندانشان را هم بدهند.

اما مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره دغدغه‌های معیشتی کارگران بازنشسته، گفت: در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان در کرمانشاه پرداخت می‌شود.

اسکندر کاکایی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه از وجود نزدیک به ۸۴ هزار بازنشسته تامین اجتماعی در استان خبر داد و افزود: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند تامین منابع مورد نیاز از سوی دولت بوده و از عهده تامین اجتماعی به تنهایی خارج است.

کاکایی تاکید کرد: البته تاکنون دو بار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما نیز دغدغه معیشتی بازنشستگان را ‌میپذیریم و آنچه که در توان داریم انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور ماهانه حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.