شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

برف و باران در راه کرمانشاه
27 آبان 1402 - 11:02
شناسه : 290561
3
 رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : سعید قاسمی با اشاره به ورود موج ناپایدار به جو استان از اواخر وقت فردا(یکشنبه)، اظهار کرد: این موج طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه(۲۹ و ۳۰ آبان) در کرمانشاه فعال بوده و پیک بارش آن را نیز در روز دوشنبه داریم/وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این موج ناپایدار قوی بوده و بارش‌های مناسبی برای استان به همراه دارد، از احتمال صدور هشدار نارنجی برای فعالیت این سامانه خبر داد و عنوان کرد: احتمال وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و تگرگ نیز وجود دارد/در ارتفاعات و برخی گردنه‌های نواحی سردسیر استان نیز احتمال بارش برف وجود دارد/قاسمی، پیک بارش این موج را نیز برای نیمه غربی استان خصوصا منطقه اورامانات دانست و گفت: بررسی نقشه‌ها حاکی از پیک بارش ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متری در این مناطق است/وی افت محسوس دمای هوا را نیز از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه ناپایدار برشمرد و تاکید کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دمای روزانه را در نواحی مختلف استان خواهیم داشت. از اوایل روز چهارشنبه نیز افت محسوس دمای شبانه رخ می‌دهد، بگونه‌ای که حداقل دمای برخی نواحی سردسیر استان به زیر صفر خواهد رسید.
منبع : ایسنا
پ
پ

 رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان از اواخر وقت فردا(۲۸ آبان) خبر داد.

سعید قاسمی با اشاره به ورود موج ناپایدار به جو استان از اواخر وقت فردا(یکشنبه)، اظهار کرد: این موج طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه(۲۹ و ۳۰ آبان) در کرمانشاه فعال بوده و پیک بارش آن را نیز در روز دوشنبه داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این موج ناپایدار قوی بوده و بارش‌های مناسبی برای استان به همراه دارد، از احتمال صدور هشدار نارنجی برای فعالیت این سامانه خبر داد و عنوان کرد: احتمال وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و تگرگ نیز وجود دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در ارتفاعات و برخی گردنه‌های نواحی سردسیر استان نیز احتمال بارش برف وجود دارد.

قاسمی، پیک بارش این موج را نیز برای نیمه غربی استان خصوصا منطقه اورامانات دانست و گفت: بررسی نقشه‌ها حاکی از پیک بارش ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متری در این مناطق است.

وی افت محسوس دمای هوا را نیز از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه ناپایدار برشمرد و تاکید کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دمای روزانه را در نواحی مختلف استان خواهیم داشت. از اوایل روز چهارشنبه نیز افت محسوس دمای شبانه رخ می‌دهد، بگونه‌ای که حداقل دمای برخی نواحی سردسیر استان به زیر صفر خواهد رسید.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از وضعیت بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری(اول مهر) تاکنون نیز یاد کرد و ادامه داد: میانگین بارش سال زراعی جاری استان ۴۳ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت کاهش ۳۰ درصدی داشته، اما از بارش ۶.۲ میلی‌متری سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.

به گفته قاسمی، در این مدت در شهر کرمانشاه نیز ۵۸.۷ میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به بلندمدت پنج درصد کاهش داشته، اما نسبت به بارش دو دهم میلی‌متری سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیشترین بارش سال زراعی جاری استان را نیز به میزان ۹۱.۸ میلی‌متر از گواور و کمترین را نیز به میزان ۲۲.۵ میلی‌متر از سنقر اعلام کرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه بارشی که طی روزهای اخیر بر استان حاکم بود نیز به طور میانگین برای سطح استان حدود ۱۵ میلی‌متر بارش به همراه داشت، گفت: در شهر کرمانشاه ۱۳.۵ میلی‌متر بارش داشتیم و بیشترین بارش نیز به میزان ۴۳ میلی‌متر از گواور بود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.