یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20911 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انجام عمل های زیبایی توسط جراحان عمومی بازی با جان مردم است/ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد گلبهار بر روی صحنه رفت/ مسئولین به تئاتر نگاه مصرفی نداشته باشند مراجعه بیش از ۱۰۰۰ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی کرمانشاه این استادیوم دردی از مشکلات فوتبال کرمانشاه دوا نمی‌کند!  شور و شادابی به ۴۰۰کلاس درس کرمانشاه باز می گردد/حذف مدارس کانکسی تا مهرماه غبار آلود شدن هوای برخی شهرهای استان کرمانشاه براثر وزش شدید باد

به زیرمیزی، کارت هدیه می گویید!
01 آذر 1402 - 11:57
شناسه : 290661
0
طلوع‌‌کرمانشاه : بسیاری از مردم که از روستاها و شهرهای دور و حتی استان‌های اطراف به پزشکان شهر کرمانشاه مراجعه می‌کنند و قصد عمل جراحی دارند با این پدیده مواجه می‌شوند/در درجه اول بسیاری از پزشکان بعد از چندین ماه به بیماران وقت ویزیت و جراحی می‌دهند و افراد با انواع دردها و بیماری‌های سخت باید ماه‌ها منتظر بمانند/در گام بعدی پزشکان یا بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می‌دهند که باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بابت اعمال جراحی و خرید تجهیزات مانند پروتز و … پرداخت کنند و یا اگر در بیمارستان دولتی عمل شوند باید رقمی به عنوان حق دست و یا زیرمیزی به پزشکان بپردازند/پزشکان نیز به جهت اینکه سندی بابت انتقال پول برای آنها وجود نداشته باشد یا حساب فرد واسطی را برای واریز پول اعلام می‌کنند و یا ارقام را به صورت کارت هدیه و سکه دریافت می‌نمایند/این در حالی است که بسیاری از افراد بیمار با هزینه‌های سرسام آور دارو و درمان مواجهند و پرداخت پول مجزا به پزشک برای آنها بسیار دشوار است، پس یا باید پول ندهند و همچنان رنج بیماری را متحمل شوند و یا از زیر سنگ هم شده این پول‌ها را جور کنند/فرزانه بساطی از جمله شهروندان کرمانشاه است که برای عمل زانو به یکی از پزشکان جراح مراجعه کرده و پزشک بابت جراحی وی در بیمارستان ۱۰ میلیون تومان هزینه مطالبه کرده است/این شهروند با انتقاد از این رویه مدارای پزشکان با بیماران، گفت: این ۱۰ میلیون تومان فارغ از هزینه‌های دیگر عمل و درمان است/وی با بیان اینکه اگر هر پزشک بخواهد هر روز فقط در هر جراحی چنین هزینه‌ای را دریافت کند، ماهانه حداقل ۳۰۰ میلیون تومان از این محل درآمد دارد/به گفته این شهروند، سامانه‌هایی که برای اعلام تخلفات پزشکان معرفی شده نیز پیگیر موضوع نیستند و اگرچه بارها اسم پزشک، رقم دریافتی و حتی شماره حساب واسطی که باید پول زیرمیزی به آن واریز شود به اطلاع مراجع رسیده اما مورد پیگیری قرار نگرفته است.
نویسنده : پریاامیری پریان منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

این روزها دست بیماران کرمانشاه زیر سنگ پزشکان خصوصا پزشکان جراح است، افرادی با درآمدهای کلان و میلیاردی که یا بیماران را برای اعمال جراحی به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می‌دهند و یا از آنها طلب حق دست می‌کنند، حق دستی که همان اسم عوض شده زیرمیزی است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، بسیاری از مردم که از روستاها و شهرهای دور و حتی استان‌های اطراف به پزشکان شهر کرمانشاه مراجعه می‌کنند و قصد عمل جراحی دارند با این پدیده مواجه می‌شوند.

در درجه اول بسیاری از پزشکان بعد از چندین ماه به بیماران وقت ویزیت و جراحی می‌دهند و افراد با انواع دردها و بیماری‌های سخت باید ماه‌ها منتظر بمانند.

در گام بعدی پزشکان یا بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می‌دهند که باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بابت اعمال جراحی و خرید تجهیزات مانند پروتز و … پرداخت کنند و یا اگر در بیمارستان دولتی عمل شوند باید رقمی به عنوان حق دست و یا زیرمیزی به پزشکان بپردازند.

پزشکان نیز به جهت اینکه سندی بابت انتقال پول برای آنها وجود نداشته باشد یا حساب فرد واسطی را برای واریز پول اعلام می‌کنند و یا ارقام را به صورت کارت هدیه و سکه دریافت می‌نمایند.

این در حالی است که بسیاری از افراد بیمار با هزینه‌های سرسام آور دارو و درمان مواجهند و پرداخت پول مجزا به پزشک برای آنها بسیار دشوار است، پس یا باید پول ندهند و همچنان رنج بیماری را متحمل شوند و یا از زیر سنگ هم شده این پول‌ها را جور کنند.

فرزانه بساطی از جمله شهروندان کرمانشاه است که برای عمل زانو به یکی از پزشکان جراح مراجعه کرده و پزشک بابت جراحی وی در بیمارستان ۱۰ میلیون تومان هزینه مطالبه کرده است.

این شهروند با انتقاد از این رویه مدارای پزشکان با بیماران، گفت: این ۱۰ میلیون تومان فارغ از هزینه‌های دیگر عمل و درمان است.

وی با بیان اینکه اگر هر پزشک بخواهد هر روز فقط در هر جراحی چنین هزینه‌ای را دریافت کند، ماهانه حداقل ۳۰۰ میلیون تومان از این محل درآمد دارد.

به گفته این شهروند، سامانه‌هایی که برای اعلام تخلفات پزشکان معرفی شده نیز پیگیر موضوع نیستند و اگرچه بارها اسم پزشک، رقم دریافتی و حتی شماره حساب واسطی که باید پول زیرمیزی به آن واریز شود به اطلاع مراجع رسیده اما مورد پیگیری قرار نگرفته است.

مجتبی ملکیان یکی دیگر از شهروندان است که پزشک متخصص جراح مجاری ادراری به وی پیشنهاد کرده در بیمارستان خصوصی عمل شود و ۳۰ میلیون تومان بپردازد.

این شهروند با بیان اینکه بسیاری از پزشکان حاضر به جراحی در بیمارستان‌های دولتی نیستند، عنوان کرد: هزینه بیمارستان خصوصی برای بخش عمده مردم غیرقابل پرداخت است.

ملکیان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های انجام دادم که ببینم این امکان وجود دارد که پزشکان ملزم به عمل جراحی در بیمارستان دولتی شوند که بی نتیجه بود.

وی اظهار داشت: از چند جا پیگیری کردم و پاسخ اصلی که دریافت کردم این بود که اگر به پزشکان فشار زیاد وارد کنیم از اینجا می روند و با کمبود مواجه می‌شویم.

این شهروند معتقد است به دلیل نگرانی از مهاجرت پزشکان، بسیار با اغماض با آنها برخورد می‌شود.

اما مدیرکل تعزیرات کرمانشاه با بیان اینکه تعزیرات بدون هیچگونه مدارا به موضوع تخلف پزشکان ورود می‌کند، گفت: چنانچه شکایاتی از سوی مردم دریافت کنیم و پزشک بر اساس مدارک و اسناد موجود و بررسی پرونده محکوم شود، نه تنها برای پزشک جرائم مالی و درج در پرونده پزشکی ثبت خواهد شد بلکه ارقام اضافه‌ای که از مردم اخذ شده نیز باید به آنها برگشت داده شود.

قهرمانی شاهی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه از برخورد جدی با پزشکان متخلف در حوزه بهداشت و درمان و‌ خصوصا پزشکانی که ارقام مازاد بر تعرفه از مردم می‌گیرند خبر داد و افزود: چنانچه برای پزشکی پرونده تشکیل شود و بعد از بررسی پرونده تخلفات پزشکی آنها محرز شود، جرایم سنگینی از جمله جریمه نقدی، درج در پرونده و حتی در مواردی لغو پروانه در دستور کار خواهد لود.

وی اظهار کرد: چندی قبل چند پزشک متخلف کرمانشاه را بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال جریمه کردیم و این روند ادامه دار خواهد بود.

به گفته مدیرکل تعزیرات کرمانشاه، اخذ هرگونه تعرفه اضافه بر ویزیت و یا تعرفه مشخص شده در خدمات درمانی و بیمارستان‌ها، تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

شاهی عنوان داشت: از ابتدای سال۱۴۰۲ بالغ بر ۲۴۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان تشکیل شده است که محکومین آن ۷۷ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی با اعلام سامانه تلفنی ۱۳۵ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ از مردم خواست تخلفات زیرمیزی پزشکان را با تعزیرات در میان بگذارند و به آنها اطمینان داد بدون هرگونه تعارف با متخلفین برخورد خواهد شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.