دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20923 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند

خداحافظی روستاهای کرمانشاه با تنش آبی تا سال ۱۴۰۵
02 آذر 1402 - 8:58
شناسه : 290667
1
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : رضا داودی در نشست خبری در جمع خبرنگاران به وضعیت آبرسانی روستاهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه قرار است در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مجموع ۸۶۰ روستای استان طی سه سال آبرسانی شود، گفت: با اجرای این طرح‌ها تا مهر ۱۴۰۵ دیگر در هیچ روستای کرمانشاه تنش آبی نخواهیم داشت/داودی اظهار کرد: در قالب قرارداد اول ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان آبرسانی خواهد شد که تا کنون تعدادی از این طرح‌ها اجرا شده و تا پایان سال ۲۰۰ روستای دیگر آبرسانی خواهد شد/به گفته این مسئول در قالب قرارداد دوم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود/داودی با بیان اینکه تا پایان ۱۴۰۵ نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هزینه خواهد شد، تاکید کرد: ۳۰ درصد اعتبارات این طرح از اعتبارات استان و ۷۰ درصد از اعتبارات ملی تامین می‌شود./تعداد کنونی روستاهای کرمانشاه که به صورت سیار آبرسانی می‌شود را بین ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستا متغییر است.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه از پایان تنش آبی ۸۶۰ روستای استان تا نیمه سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش طلوع کرمانشاه، رضا داودی در نشست خبری در جمع خبرنگاران به وضعیت آبرسانی روستاهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه قرار است در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مجموع ۸۶۰ روستای استان طی سه سال آبرسانی شود، گفت: با اجرای این طرح‌ها تا مهر ۱۴۰۵ دیگر در هیچ روستای کرمانشاه تنش آبی نخواهیم داشت.

داودی اظهار کرد: در قالب قرارداد اول ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان آبرسانی خواهد شد که تا کنون تعدادی از این طرح‌ها اجرا شده و تا پایان سال ۲۰۰ روستای دیگر آبرسانی خواهد شد.

به گفته این مسئول در قالب قرارداد دوم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

داودی با بیان اینکه تا پایان ۱۴۰۵ نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هزینه خواهد شد، تاکید کرد: ۳۰ درصد اعتبارات این طرح از اعتبارات استان و ۷۰ درصد از اعتبارات ملی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای هشت شهرستان غربی استان توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و شش شهرستان دیگر کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، سنقر و اسلام آبادغرب توسط سپاه نبی اکرم (ص) اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت بندی آبرسانی روستاها بر اساس هزینه کمتر، زمان کوتاه و پوشش بیشترین جمعیت انجام خواهد شد و پروژه‌ها در ۱۴ شهرستان استان همزمان فعال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تعداد کنونی روستاهای کرمانشاه که به صورت سیار آبرسانی می‌شود را بین ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستا متغییر است.

بهبود تنش آبی کرمانشاه تا ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه برای بهبود تنش آبی شهر کرمانشاه نیز اقدامات خوبی انجام شده، ادامه داد: با این اقدامات در تابستان امسال وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه از اجرای خط انتقال مخزن چمن به جمهوری در بخش غربی شهر کرمانشاه یاد کرد که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و منشا تغییرات محسوسی بوده است.

داوودی برنامه برای شرق شهر کرمانشاه را خط لوله ۹ کیلومتری از چاه‌های ده پهن به مخزن کوثر اعلام کرد که کار سنگینی بوده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود این پروژه کلیدی که مصوبه سفر وزیر نیرو در سال ۱۴۰۱ را نیز دارد تا قبل از فصل گرمای سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی معتقد است، با اجرای این طرح، افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری افزایش آبدهی در جنوب، جنوب شرقی و شرق را خواهیم داشت که قطعا تنش آبی در این نقاط را به کمترین میزان می‌رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برنامه برای شمال شهر کرمانشاه را نیز حفر چند حلقه چاه اعلام کرد که به زودی وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

وی گفت: با مجموع این اقدامات یعنی تامین منابع آب جدید و انتقال آب بین حوزه‌ای، در تابستان ۱۴۰۳ و پیک مصرف، بهترین تابستان را نسبت به سنوات قبل تجربه خواهیم کرد که مقرر شده وزیر نیرو نیز همکاری بسزایی در تامین اعتبارات لازم برای این طرح‌ها داشته باشد.

به گفته این مسئول برای تنش آبی شهرهای دیگر استان از جمله جوانرود، هرسین و …. نیز برنامه وجود دارد.

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.