جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

اهمال کاری مسوولان و هم‌نشینی دانش آموزان‌با بیماری های واگیردار/چه تدبیری برای کنترل ویروس در مدارس کرمانشاه وجود دارد؟
22 آذر 1402 - 12:49
شناسه : 291073
0
طلوع‌‌کرمانشاه : اکنون که سال‌های زورازمایی بیماری منحوس کرونا را پشت سر گذاشته ایم با معضل دیگر و قدرت نمایی بیماری انفولانزا و شیوع بیماری های تنفسی مواجه هستیم. درست است که فعلا برنامه ای برای تعطیلی مدارس در زمان قرارگیری در پیک بیماری های واگیردار وجود ندارد ولی باید پرسید که اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای کنترل و‌کاهش این معضل چه اقداماتی انجام داده و یا در دستور کار دارند؟ چندین مرتبه است که برخی والدین و حتی آموزگاران در تماس های تلفنی با پایگاه خبری طلوع، از بی توجهی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اکثر مدارس گله مند هستند و خواهان رسانه ای شدن این دغدغه هستند/براساس این گزارش های مردمی، اغلب کلاس ها در مدارس کرمانشاه آنقدر پرجمعیت است که مجالی برای سخن گفتن از رعایت فاصله اجتماعی نمی دهد/کلاس هایی پرجمعیت و بدون تهویه مناسب هوا، وضعیت این روزهای بیشتر مدارس است و دیگر خبری از اجباری شدن ماسک در بین این دانش آموزان نیست/از سوی دیگر بیشتر مدارس کرمانشاه، بودجه ای برای خرید مواد ضدعفونی کننده و ماسک ندارند و در نتیجه راهکار بی خیالی را در پیش گرفته‌اند/والدین این دانش آموزان عنوان می کنند که همکاری چندانی از سوی اولیا و مدیران اغلب مدارس برای کاهش ابتلا دیده نمی شود و حتی اگر دانش آموزی مریض شود حضورش در امتحانات الزامی است و اگر غیر این باشد پایین ترین نمره به وی تعلق می گیرد و یا اینکه دانش آموز برای اینکه از درس عقب نیفتد مجبور است حتی با بدترین حال جسمانی در کلاس حاضر شود/اخذ گواهی پزشکی تنها برای کم نشدن نمره انضباط کافی است و نمی تواند اولیا‌ این مدارس را برای عدم حضور اقناع کند/این آسان نگری و عادی انگاری کارکنان اجرایی مدارس به شیوع بیماری های واگیردار انفولانزا موجب هراس بیشتر والدین می شود و یک دانش آموز بیمار نه تنها می تواند خانواده خود را گرفتار کند بلکه می تواند این بیماری را در کلاس های درس خود گسترش می دهد.
پ
پ

مدارس که باز شود و فصل سرما از راه برسد و ویروسی شایع شود، دانش آموزانی همیشه بیمار خواهیم‌داشت که تب بیماری آنان برای مدتی کوتاه فروکش می کند ولی در بیشتر مواقع با اهمال کاری مسوولان و کارکنان اجرایی مدارس و ارگان های درارتباط با سلامت، بازهم اوج می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، اکنون که سال‌های زورازمایی بیماری منحوس کرونا را پشت سر گذاشته ایم با معضل دیگر و قدرت نمایی بیماری انفولانزا و شیوع بیماری های تنفسی مواجه هستیم.

درست است که فعلا برنامه ای برای تعطیلی مدارس در زمان قرارگیری در پیک بیماری های واگیردار وجود ندارد ولی باید پرسید که اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای کنترل و‌کاهش این معضل چه اقداماتی انجام داده و یا در دستور کار دارند؟

چندین مرتبه است که برخی والدین و حتی آموزگاران در تماس های تلفنی با پایگاه خبری طلوع، از بی توجهی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اکثر مدارس گله مند هستند و خواهان رسانه ای شدن این دغدغه هستند.

براساس این گزارش های مردمی، اغلب کلاس ها در مدارس کرمانشاه آنقدر پرجمعیت است که مجالی برای سخن گفتن از رعایت فاصله اجتماعی نمی دهد.

کلاس هایی پرجمعیت و بدون تهویه مناسب هوا، وضعیت این روزهای بیشتر مدارس است و دیگر خبری از اجباری شدن ماسک در بین این دانش آموزان نیست.

از سوی دیگر بیشتر مدارس کرمانشاه، بودجه ای برای خرید مواد ضدعفونی کننده و ماسک ندارند و در نتیجه راهکار بی خیالی را در پیش گرفته‌اند.

والدین این دانش آموزان عنوان می کنند که همکاری چندانی از سوی اولیا و مدیران اغلب مدارس برای کاهش ابتلا دیده نمی شود و حتی اگر دانش آموزی مریض شود حضورش در امتحانات الزامی است و اگر غیر این باشد پایین ترین نمره به وی تعلق می گیرد و یا اینکه دانش آموز برای اینکه از درس عقب نیفتد مجبور است حتی با بدترین حال جسمانی در کلاس حاضر شود.

اخذ گواهی پزشکی تنها برای کم نشدن نمره انضباط کافی است و نمی تواند اولیا‌ این مدارس را برای عدم حضور اقناع کند.

این آسان نگری و عادی انگاری کارکنان اجرایی مدارس به شیوع بیماری های واگیردار انفولانزا موجب هراس بیشتر والدین می شود و یک دانش آموز بیمار نه تنها می تواند خانواده خود را گرفتار کند بلکه می تواند این بیماری را در کلاس های درس خود گسترش می دهد.

در مصاحبه های پیشین از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام شد، سرماخوردگی و آنفلوانزا در این فصل نمی‌تواند عاملی برای تعطیلی مدارس شود و این موضوع و تعطیلی به خاطر بیماری‌های رایج این فصل جزو برنامه‌های آموزش و پرورش نخواهد بود، چراکه شیوع حدودا سه سال ویروس کرونا ضربه بزرگی به تحصیل دانش‌آموزان زده و نمی‌توان بیشتر از این مدارس را تعطیل کرد و شرایط را برای آسیب و صدمه بیشتر به روند تحصیل و تعلیم دانش آموزان را فراهم کرد.

از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که همواره به تلاش های خود برای ارتقا سلامت شهروندان می بالد چه برنامه ای برای حفظ سلامت مهم ترین و حساس ترین افراد جامعه که همین دانش آموزان هستند را دارد؟

بارها از سوی این ارگان اعلام شده که در بحث پیشگیری از بیماری برای ارتقای سلامت جامع باید برنامه کنترلی نظارتی و پیشگیری در مدارس داشته باشیم تا هزینه ناشی از درمان بر خانواده و جامعه کاهش یابد.

این حق دانش آموزان و آموزگاران کرمانشاهی است که بدون هراس برای ابتلا به بیماری، تنها به فکر یادگیری و تعالی تعلیم و تربیت باشند و محیط همه مدارس به عنوان خانه دوم آنان به محیطی امن و به دور از دغدغه تبدیل شود.

یادداشت از زهره‌کریم زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.