یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20835 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

نگاه ویژه نماینده مردم کرمانشاه به محلات کم برخوردار/بدنبال کاهش دغدغه اهالی شهرک هستیم
11 دی 1402 - 11:51
شناسه : 291379
0
طلوع‌‌کرمانشاه : مشکلات و دغدغه های محلات حاشیه نشین و کم برخوردار کرمانشاه غمنامه ای طولانی است، همان محلاتی که روزگاری جز مناطق روستایی اطراف این کلانشهر بودند و به بهانه داشتن شرایط بهتر به کرمانشاه الحاق شدند و اکنون نه تنها وضع آنان بهبود نیافته بلکه مشکلات زندگی شهری نیز بر مصائب آنان افزوده شده است/طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی روستاهایی كه در حاشیه شهرها قرار داشته و بیش از سه هزار و 500 نفر جمعیت دارند به شهر الحاق می شوند و از خدمات شهری بهره مند خواهند شد/از همین رو بود که در سال۱۳۹۰یعنی بیش از ۱۰سال گذشته، الحاق روستاهایی همچون کرناچی، نوکان، دره دراز، صادقیه و کهریز به حریم محدوده شهر تصویب شد و از سوی استاندار وقت تاکید شد که همه دستگاه های خدمات رسان شامل آب و فاضلاب ، برق، گاز و... موظف هستند به این مناطق خدمات ارائه دهند/شهرک کهریز یکی از همین روستاهایی است که در سال۹۳  به شهر کرمانشاه الحاق شد و در این سالها تنها شاهد بازدید نمایندگان، فرمانداران و مسئولین وقت بود و در نهایت با انبوهی از وعده های محقق نشده و شاید هم تبلیغاتی به حال خود رها می شد و روز به روز از عمران و آبادی فاصله می گرفت/از نبود روشنایی و قطعی آب تا نبود مدرسه و اجرانشدن شبکه فاضلاب شهری تنها گوشه ای از مشکلات این محله کم برخوردار  است ولی اینبار این حجم بزرگ محرومیت اهالی شهرک، از دید یکی از نمایندگان مردمی شهر کرمانشاه مغفول نماند/ حضور و بازدید میدانی دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس موجب از شهرک کهریز، نتایج مثبتی به همراه داشت.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

کهریز، همان شهرکی که هرسال به وعده های واهی مسئولان برای رهایی از فقر و محرومیت دل خوش می کرد، اینبار با تدابیر  و نگاه عملگرایانه دکتر رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در مسیر عمران و آبادانی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، مشکلات و دغدغه های محلات حاشیه نشین و کم برخوردار کرمانشاه غمنامه ای طولانی است، همان محلاتی که روزگاری جز مناطق روستایی اطراف این کلانشهر بودند و به بهانه داشتن شرایط بهتر به کرمانشاه الحاق شدند و اکنون نه تنها وضع آنان بهبود نیافته بلکه مشکلات زندگی شهری نیز بر مصائب آنان افزوده شده است.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی روستاهایی که در حاشیه شهرها قرار داشته و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند به شهر الحاق می شوند و از خدمات شهری بهره مند خواهند شد.

از همین رو بود که در سال۱۳۹۰یعنی بیش از ۱۰سال گذشته، الحاق روستاهایی همچون کرناچی، نوکان، دره دراز، صادقیه و کهریز به حریم محدوده شهر تصویب شد و از سوی استاندار وقت تاکید شد که همه دستگاه های خدمات رسان شامل آب و فاضلاب ، برق، گاز و… موظف هستند به این مناطق خدمات ارائه دهند.

شهرک کهریز یکی از همین روستاهایی است که در سال۹۳  به شهر کرمانشاه الحاق شد و در این سالها تنها شاهد بازدید نمایندگان، فرمانداران و مسئولین وقت بود و در نهایت با انبوهی از وعده های محقق نشده و شاید هم تبلیغاتی به حال خود رها می شد و روز به روز از عمران و آبادی فاصله می گرفت.

از نبود روشنایی و قطعی آب تا نبود مدرسه و اجرانشدن شبکه فاضلاب شهری تنها گوشه ای از مشکلات این محله کم برخوردار  است ولی اینبار این حجم بزرگ محرومیت اهالی شهرک، از دید یکی از نمایندگان مردمی شهر کرمانشاه مغفول نماند.

 حضور و بازدید میدانی دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس موجب از شهرک کهریز، نتایج مثبتی به همراه داشت.

دکتر رشیدی در گفتگو با طلوع، در این باره عنوان کرد: شهرک کهریز از خدمات شهری متعددی محروم مانده و در طی بازدید میدانی اخیر، از نزدیک شاهد این دغدغه ها بودم که انباشت انبوهی از زباله در سطح معابر گوشه ای از آن است.

وی به اجرانشدن سیستم فاضلاب در برخی کوچه ها اشاره کرد و افزود: استفاده از چاه در کوچه های شهرک کهریز موجب شده تا کودکان در چاه سقوط کنند و آسیب ببینند.

دکتر رشیدی عنوان کرد:  از سوی دیگر رودخانه ای در بین شهرک کهریز و شهرک بسیج وجود دارد که در مسیر مدرسه دانش آموزان کهریزی قرار گرفته و این دانش آموزان برای رفتن به مدرسه باید از وسط آبشوران عبور کنند که بی شک این اقدام خطرآفرین است.

نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: معابر شهرک کهریز روشنایی ندارد، اکثر تیرهای برق روشنایی نداشت و از سوی دیگر پل کنار مسجد شهرک بسیار باریک است و تنها یک ماشین می تواند عبور کند که باید تعریض شود.

به گفته رشیدی، برخی از کوچه های شهرک کهریز آسفالت شدند و برخی شرایط بسیار نامناسبی دارند و نه تنها آسفالت نشده اند بلکه به هنگام باران به باتلاق تبدیل می شود.
 وی افزود: در رابطه با مشکلات این شهرک با فرماندار تماس گرفتم  و درخواست کردم به همراه مدیران شهرداری، آبفا، شرکت توزیع برق، آموزش و پرورش، به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کنند تا مشکلات را ببینند که بی شک به دنبال حل این دغدغه ها هستیم.

دکتر رشیدی تاکید کرد: همانطور که در قسمت برخوردار شهر خدمات ارائه می شود باید به شهرک های حاشیه ای نیز توجه شود.

گفتنی است چندی پیش، پس از بازدید دکتر محمد رشیدی از دهستان دورودفرامان و تقاضای اهالی شریف منطقه، عملیات تعریض پل و جاده مسیر شهدای دورودفرامان به سمت کمربندی شرقی آغاز و هم اکنون در حال انجام است.

نگاه و توجه ویژه عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تنها به شهرک کهریز منتهی نشده و چندی پیش جلسه ای با حضور ایشان به منظور پیگیری مشکلات محلات کرناچی، ده پهن، باغ نی، بازار چال حسن خان، پست فوق توزیع بخش فیروزآباد با حضور معتمدین محلات، معاون عمرانی و مدیران مربوطه در محل معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد و تصمیمات موثری برای کاهش محرومیت این مناطق کم برخوردار گرفته شد تا اهالی این شهرک‌ها بتوانند با داشتن امکانات شهری، فردایی بهتر داشته باشند.

گزارش از زهره‌کریم زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.