یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20837 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است

کار فرهنگی عشق و دیوانگی می خواهد/ مسئولین تسهیلگر باشند نه سنگ انداز! + تصویر
16 دی 1402 - 10:45
شناسه : 291438
0
موسس کوچه کتاب: طلوع‌‌کرمانشاه :  "شبنم آزادی" موسس این مجموعه زیبا و دلنشین با آنکه ریاضی خوانده و آموخته های غیرمرتبطی با کار فرهنگی و کتاب دارد اما عشق دیوانه وارش به کتاب و کتابخوانی منجر به راه اندازی این موسسه فرهنگی شده، مجموعه ای که در شرایط بد اقتصادی حالا نیاز به حمایت ویژه مسئولان فرهنگی استان دارد تا همچنان بر طبل بودن بکوبد/اینجا همچنین مکان امنی برای حضور علاقمندان به رشته های مختلف هنری،فرهنگی،جامعه شناسی و...به حساب می آید و طی یکسال اخیر علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است/آزادی در گفتگو با طلوع کرمانشاه درباره چگونگی راه اندازی این مجموعه گفت:من کارم را اسفندسال قبل شروع کردم، تنها و بدون پشتوانه دولتی، خلاصه که آنقدر عشق و دیوانگی داشتم که کار را راه بیندازم و با همه مصائب و مشکلات دست و پنجه نرم کنم/وی با اشاره به اینکه کوچه کتاب علاوه بر فروش کتاب و لوازم التحریر و کافه کتاب، کارگاهها و کلاسهای آموزشی مختلفی را برای علاقمندان به موضوعات مرتبط برگزار می کند،افزود: من پیشتر با مجموعه دولتی شهرکتاب کار میکردم و تجربه خوبی برای این کار داشتم، آنجا خودم بسیاری از کارگاههای فرهنگی هنری را برگزار میکردم و حالا همان افراد زینت بخش مجموعه شده و ما را همراهی می کنند/ از ابتدای کار می دانستم که این حرکت باید مملو از عشق و تلاش باشد، حتی سوای از آن باید دیوانه باشی و دل به دریا بزنی تا در شرایط بد اقتصادی، کار فرهنگی کنی، اما دغدغه فرهنگی که برای مردم شهرم داشتم باعث شد کار را شروع کنم و حالا پس از گذشت یکسال از کاری که شروع کرده ام جدای از مشکلات مالی آن، راضی و خرسند هستم.
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، حوالی محله نوبهار، ازگل فروشی نبش کوچه ۱۰۷ که بگذری مجموعه دلپذیر و چشم نوازی دلت را چنان پایبند می کند که دیدن و رها کردنش را طاقت نمی آوری، اینجا مجموعه کوچه کتاب است، مکانی امن و فرهنگی برای آنها که دغدغه فکر و اندیشه دارند.

 “شبنم آزادی” موسس این مجموعه زیبا و دلنشین با آنکه ریاضی خوانده و آموخته های غیرمرتبطی با کار فرهنگی و کتاب دارد اما عشق دیوانه وارش به کتاب و کتابخوانی منجر به راه اندازی این موسسه فرهنگی شده، مجموعه ای که در شرایط بد اقتصادی حالا نیاز به حمایت ویژه مسئولان فرهنگی استان دارد تا همچنان بر طبل بودن بکوبد.

اینجا همچنین مکان امنی برای حضور علاقمندان به رشته های مختلف هنری،فرهنگی،جامعه شناسی و…به حساب می آید و طی یکسال اخیر علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

آزادی در گفتگو با طلوع کرمانشاه درباره چگونگی راه اندازی این مجموعه گفت:من کارم را اسفندسال قبل شروع کردم، تنها و بدون پشتوانه دولتی، خلاصه که آنقدر عشق و دیوانگی داشتم که کار را راه بیندازم و با همه مصائب و مشکلات دست و پنجه نرم کنم.

وی با اشاره به اینکه کوچه کتاب علاوه بر فروش کتاب و لوازم التحریر و کافه کتاب، کارگاهها و کلاسهای آموزشی مختلفی را برای علاقمندان به موضوعات مرتبط برگزار می کند،افزود: من پیشتر با مجموعه دولتی شهرکتاب کار میکردم و تجربه خوبی برای این کار داشتم، آنجا خودم بسیاری از کارگاههای فرهنگی هنری را برگزار میکردم و حالا همان افراد زینت بخش مجموعه شده و ما را همراهی می کنند.

آزادی گفت: از ابتدای کار می دانستم که این حرکت باید مملو از عشق و تلاش باشد، حتی سوای از آن باید دیوانه باشی و دل به دریا بزنی تا در شرایط بد اقتصادی، کار فرهنگی کنی، اما دغدغه فرهنگی که برای مردم شهرم داشتم باعث شد کار را شروع کنم و حالا پس از گذشت یکسال از کاری که شروع کرده ام جدای از مشکلات مالی آن، راضی و خرسند هستم.


وی درباره خدمات فرهنگی این مجموعه اظهار کرد: ما اینجا در طول ایام هفته برنامه های مختلفی برای علاقمندان داریم، از کتاب خوانی و مولاناخوانی و کارگاه شعر گرفته تا انجمن های روان شناسی، جامعه شناسی، داستان نویسی و نقد، کارگاه فلسفه و نمایش و نقد فیلم. حتی برای نسل جدید هم یک اتاق ویژه گذاشته ایم تا مجسمه سازی کنند، نقاشی بکشند، مهارت ورزی کنند و آموزش ببینند.

این مجموعه البته اقدامات خیرخواهانه نیز دارد. به گفته آزادی مهر سال گذشته کمپینی با نام “درخت مهربانی” از سوی کوچه کتاب برگزار شد تا در قالب آن مقدار قابل توجهی لوازم التحریر به دست کودکان نیازمند برسد. همچنین کوچه کتاب مکانی است برای نمایش، فروش و ارائه هنر دست زنان بدسرپرست و بی سرپرستی که تحت پوشش بهزیستی هستند.

از دیگر اقدامات ارزشمند این مجموعه راه اندازی قفسه مهربانی است، جایی که کتاب ها برپایه اعتماد و تنها با یک شماره تلفن به علاقمندان امانت داده می شود.

آزادی در این باره اظهار کرد: این روزها شرایط بد اقتصادی، کالای فرهنگی را از سبد اقتصادی خانوار حذف کرده و من بعنوان یک فعال فرهنگی وظیفه خود می دانستم که در این راه قدمی بردارم، از همین رو ایده قفسه مهربانی به ذهنم رسید. ما در اینجا کتابها را یک هفته به علاقمندان امانت می دهیم و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این کار شده است.

او در پاسخ این سوال که نگرانی بابت عدم برگشت کتاب ها ندارید، گفت: بارها شده که کتابی برنگشته و یا دیرتر از موعد پس داده شده، با این حال من فکر می کنم باید از یک جایی شروع می کردیم و مطمئنم از این شرایط گذر خواهیم کرد و اوضاع بهتر می شود.

آزادی در خصوص استقبال مردم کرمانشاه از مجموعه فرهنگی خود نیز گفت: خوشبختانه کرمانشاه مستعد تشکل ها و نشست های فرهنگی و ادبی است و استقبال علاقمندان از کارگاههای فرهنگی مجموعه بسیار خوب بوده، طوری که بارها شگفت زده شده ام، آنها می آیند و انرژی می دهند و باعث می شوند تا مجموعه را سرپانگه دارم.

وی درحالیکه هدف خود از راه اندازی این مجموعه را آشتی دادن مردم با فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد افزود: بنظرم مشکل اصلی جامعه ما ناآگاهی و نخواندن است، لذا سعی کردم به نوبه خود شمعی در این تاریکی روشن کنم تا جرقه ای هرچند کوچک در ذهن جامعه کرمانشاه ایجاد شود، بنظرم رسالت من همین است و باقی به خود آدمها برمی گردد که چطور ادامه دهند.

آزادی در پایان و در حالیکه به واژه “ایثارگر فرهنگی” اشاره کرد گفت: مسئولین فرهنگ و ارشاد، بنده را زیبنده این عنوان کرده اند اما انتظار من بعنوان یک فعال فرهنگی از کسانی که رسالت و دغدغه فرهنگ و آموزش دارند بیش از اینهاست و انتظار ندارم که قوانین سخت گیرانه مانع توسعه فعالیت های فرهنگی امثال بنده شود.


بنظرم مسئولین آنطور که زیبنده نامشان است باید تسهیلگر باشند و دلخوشی امثال ما را بیشتر کنند تا در این گیرو دار بد اقتصادی جان بگیریم، ادامه بدهیم و حرکت کنیم.

گفتگو از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه
 
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.