جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند مصوبه دولت و مجلس است/ میزان مطالبه ۴۸۰میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان کرمانشاهی
17 بهمن 1402 - 14:23
شناسه : 292032
1
طلوع‌‌کرمانشاه : مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه طی چهار سال اخیر مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۵۰ درصد افزایش یافته، گفت: هرگونه افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند مصوبه دولت و مجلس است. اسکندر کاکایی در نشست خبری که امروز ( سه‌شنبه، ۱۷ بهمن) به مناسبت دهه فجر برگزار شد از وضعیت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. وی درصد جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان را ۴۰ درصد اعلام کرد، در حالیکه میانگین پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور ۵۴ درصد است. مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه دلیل پایین بودن سهم پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه نسبت به کشور را فعالیت سایر صندوق‌های بیمه‌ای مانند صندوق نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگان کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و … دانست که هر یک سهمی از بیمه افراد جامعه را بر عهده دارند. کاکایی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان کرمانشاه ۲۶۷ هزار نفر است، تعداد افرادی که ماهانه مستمری دریافت می‌کنند را نیز ۸۶ هزار نفر اعلام کرد. وی از روند صعودی بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی در چهار سال اخیر خبر داد و افزود: در این مدت تعداد بازنشستگان از ۷۵ هزار نفر به ۸۶ هزار نفر افزایش یافته است. مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از افزایش تعداد بیمه شدگان اصلی در چهار سال اخیر از ۲۵۷ هزار نفر به ۲۶۷ هزار نفر افزایش یافته است.
نویسنده : نگار عژتی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه طی چهار سال اخیر مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۵۰ درصد افزایش یافته، گفت: هرگونه افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند مصوبه دولت و مجلس است.

اسکندر کاکایی در نشست خبری که امروز ( سه‌شنبه، ۱۷ بهمن) به مناسبت دهه فجر برگزار شد از وضعیت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی درصد جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان را ۴۰ درصد اعلام کرد، در حالیکه میانگین پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور ۵۴ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه دلیل پایین بودن سهم پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه نسبت به کشور را فعالیت سایر صندوق‌های بیمه‌ای مانند صندوق نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگان کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و … دانست که هر یک سهمی از بیمه افراد جامعه را بر عهده دارند.

کاکایی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان کرمانشاه ۲۶۷ هزار نفر است، تعداد افرادی که ماهانه مستمری دریافت می‌کنند را نیز ۸۶ هزار نفر اعلام کرد.

وی از روند صعودی بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی در چهار سال اخیر خبر داد و افزود: در این مدت تعداد بازنشستگان از ۷۵ هزار نفر به ۸۶ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از افزایش تعداد بیمه شدگان اصلی در چهار سال اخیر از ۲۵۷ هزار نفر به ۲۶۷ هزار نفر افزایش یافته است.

کاکایی روند افزایشی بیمه شدگان اجباری را نیز خصوصا طی دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بی نظیر دانست و گفت: در سنوات گذشته سالانه افزایش حدود ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بیمه شده اجباری در استان داشتیم اما این تعداد طی دو سال اخیر هر سال سه هزار نفر بوده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد بیمه شدگان اجباری ما ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر است.

به گفته این مسئول، ۳۴۰۰ نفر در استان کرمانشاه از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۲۱ هزار کارگاه در طیف‌های مختلف از یک نفر تا چند صد نفر اشتغالزایی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

کاکایی میزان مطالبه تامین اجتماعی از کارفرمایان استان را نیز ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه سپس از رویکردهای تامین اجتماعی در سنوات اخیر یاد کرد که یکی از مهمترین این اقدامات توسعه خدمات غیرحضوری بوده است و اظهار کرد: هم اکنون ۵۹ خدمت مهم به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

کاکایی سپس از موضوع تجمعات اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی یاد کرد که درخواست افزایش حقوق دارند و عنوان کرد: طی چهار سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند افزایشی برای دریافتی مستمری بگیران لحاظ کند و هرگونه افزایش حقوق مصوبه هیات وزیران و یا مجلس را نیاز دارد.

به گفته این مسئول، دلیل تفاوت گسترده بین مستمری دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی تفاوت در دستمزد و سابقه بیمه پردازی آنها است.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه همچنین از رویکرد تامین اجتماعی برای ارتقا پوشش بیمه نیز یاد کرد و گفت: بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار را در برنامه داریم.

کاکایی تاکید کرد: در استان کرمانشاه در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌‌دار بیمه شده و ۱۳۰۰ دانشجوی بیمه شده داریم.

وی همچنین به حمایت های دولت از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های این سازمان پرداخت شده تا خدمات ارائه شده به جامعه هدف با سرعت و کیفیت بهتری صورت گیرد.

کاکایی ادامه داد: در همین راستا ۲۸ هزار راننده که تنها ۵۰ درصد حق بیمه خود را می پردازند هم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی درآمده اند، اقدامی که در سال های گذشته صورت نگرفته بود.

این مقام مسئول، به تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی هم اشاره کرد و گفت: این افراد تنها با پرداخت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان میتوانند بیمه شده و از مزایای آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: همه این اقدامات جز با حمایت های بی سابقه دولت از سازمان تامین اجتماعی محقق نمی شد و امید می رود در آینده شاهد شرایط بهتری برای افراد بیمه شده و ارائه خدمات متنوع تری به آن ها باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.