شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

«روزی که هرلب ترانه‌ایست» با بازی هنرمندان معلول در کرمانشاه اجرا می‌شود
28 آذر 1396 - 17:04
شناسه : 2923
5
نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با طلوع: طلوع‌‌کرمانشاه :

نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: نمایش صحنه‌ای«روزی که هرلب ترانه ایست» در روز سوم از جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در سالن‌ پلاتو مجموعه تئاتر شهر ساعت ۱۷:۳۰ اجرا خواهد شد.

پ
پ

مرتضی اسدی مرام در گفتگو با خبرنگار طلوع، در خصوص پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار در بخش‌های صحنه ای بزرگسال، صحنه ای کودک و نوجوان، خیابانی و نمایشنامه نویسی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این جشنواره به همت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه و با تلاش انجمن هنرهای نمایشی استان از یکم لغایت چهارم دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی از پنج استان کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و ایلام حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور هشت گروه صحنه ای و ده گروه خیابانی در این جشنواره گفت: کرمانشاه با چهار نمایش در بخش‌های مختلف، در جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان حاضر خواهد شد. این آثار از طرف گروه های فعال و حرفه ای منطقه ارسال شده و سطح رقابت نیز بسیار بالا خواهد بود.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر؛ هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را حمایت از هنرمندان معلول و ارتقاء توانمندسازی آنها در زمینه های فرهنگی وهنری دانست و گفت: مهمترین موضوع گسترش مشارکت‌ها و فعالیت های معلولان است.

اسدی مرام بیان کرد: معتقدم که معلولیت محدودیت نیست و افراد معلول می‌توانند با آشنایی با هنر تئاتر زندگی بهتر و زیبا تری را تجربه کنند و تئاتر سبب دوری از انزوا و مشارکت فعال آنها در جامعه خواهد شد.

وی توانیاب‌ها را سرمایه اجتماعی دانست و افزود: باید برای پویایی و موثر بودن آنها برنامه ریزی شود و حقوق شهروندی آنها نیز توسط جامعه حفظ و بدان احترام گذاشته شود. واقعیت این است که این قشر از جامعه به شدت مستعد هستند و نگاه من به عنوان کارگردان در اجرای اثری با آنها از روی ترحم نیست بلکه کاملا حرفه ای ولی متناسب با ویژگی های هر کدام از آنهاست در عین حال این جشنواره و اجراها باعث شور و نشاط و انگیزه در این عزیزان می‌شود.

مدیر گروه نقال‌های کرمانشاه تاکید کرد: خانواده ها و جامعه باید به باور توانمندی معلولان برسند و امروز بهزیستی و انجمن‌ نمایش استان کرمانشاه این فرصت را فراهم کرده‌اند و اگر نهادهای متولی به وظایف خود عمل کنند، شرایط برای این قشر از جامعه مناسب‌تر خواهد شد.‌

وی با اشاره به فعالیت‌های خود برای حضور در جشنواره تئاتر معلولان، گفت: من در این جشنواره نمایش صحنه‌ای «روزی که هرلب ترانه ایست» را با مشارکت همکارم حسین نادری کارگردانی می‌کنم، این نمایش به نویسندگی رها جهانشاهی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام و حسین نادری در روز سوم از جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در سالن‌ پلاتو مجموعه تئاتر شهر ساعت ۱۷:۳۰ اجرا خواهد شد.
اسدی‌مرام، تمرین و اجرا با جامعه توانیاب‌ها را نیازمند شناخت کافی از انواع معلولیت دانست و گفت: کار تئاتر با معلولان بسیار حساس، سخت و لذت بخش است.

گفتنی است؛ شرکت در جشنواره‌های بین المللی فجر، تهران مبارک، مریوان، آیینی سنتی، کودک و نوجوان همدان، دانشجویی، دربندی خان و جشنواره های ملی صاحبدلان، رضوی، فتح خرمشهر، تیرنگ، ایثار، شهروند لاهیجان، کرد، مقاومت، روبان قرمز، حضور، برهان، رویش، ارسباران، ماه، طلوع خرداد، زائر و شاهد، همچنین شرکت در جشنواره متعدد منطقه‌ای و استانی و کسب عناوین متعدد از جشنواره‌های مذکور، بخشی از سوابق هنری و حرفه‌ای این هنرمند و کارگردان تئاتر کشور است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.