سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20869 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد

مانع از حرکت بی وقفه رانندگان در ایام نوروز می شویم/حضور پررنگ پلیس در ۳۰کیلومتری شهرها
10 اسفند 1402 - 12:16
شناسه : 292326
1
 رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طلوع‌‌کرمانشاه : سرهنگ عبدالحسین زارع در گفتگو با طلوع کرمانشاه از فعال بودن 24 ساعته تیم های پلیس راه در جاده های استان طی ایام نوروزخبر داد/ سرهنگ زارع گفت: مجموعا در سراسر استان 100 دستگاه دوربین ثابت داریم که در ایام نوروز 100 دستگاه دوربین متحرک نیز به آنها افزوده می شود/ علاوه بر این تعداد ستاد خدمات سفر قرار است 43 دستگاه خودرو نامحسوس در اختیار ما بگذارد تا جاده های استان را پوشش دهیم/زارع همچنین از آماده باش بودن نیروهای پلیس راه، اورژانس و انتظامی در ایام نوروز خبر داد و افزود:عید سال آینده جاده های پرپلیسی را در استان خواهیم داشت/وی در پاسخ به این سوال که تدبیر شما برای کاهش تصادفات جاده ای استان در ایام نوروز چیست، گفت: از آنجا که طبق آمارها درصد زیادی از تصادفات نوروز بعلت خستگی و خواب آلودگی راننده رخ می دهد تدبیری اندیشیده ایم تا رانندگان به بهانه های مختلف در مسیر حرکت توقف داشته باشند و از رانندگی ممتد و بی وقفه بپرهیزند/ به عنوان مثال در ایام اربعین برای توقف خودروها تست فشارخون رایگان در جاده ها گذاشتیم که خیلی خوب جواب داد و باعث شد 70 تا80 درصد ماشین ها برای انجام تست توقف کنند، لذا این طرح را برای نوروز هم پیاده می کنیم و در کنار آن از امکانات ویژه استراحتگاهها و اماکن رفاهی  بهره خواهیم گرفت/وی همچنین پوشش محورهای پرسرعت را از دیگر برنامه های پلیس راه در نوروز اعلام کرد و گفت: متاسفانه 70 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد به همین دلیل  حضور  نیروی پلیس در این محورها بیشتر خواهد بود/زارع درباره محورهای پرخطر استان هم اظهار کرد: محور کامیاران، صحنه به کرمانشاه،اسلام آباد به کرمانشاه و محور روانسر به دلیل جاذبه های گردشگری محورهای پر خطر و پر رفت و آمدی هستند که ما در این مسیرها سعی کردیم دوربین های سرعت سنج ثابتی که پیشتر معیوب بود را راه بیاندازیم/ علاوه بر این کار مشکل جاده های آسیب خیز را در طول سال تا حدودی رفع کردیم، مثلا در پیچ های محور روانسر موانع جداکننده گذاشتیم، خط کشی کردیم و شیار لغزنده نصب کردیم و یا در محور نهاوند تقریبا 50 درصد مسیر کاملا جداسازی شده است.
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

 آنجا که طبق آمارها درصد زیادی از تصادفات نوروز بعلت خستگی و خواب آلودگی راننده رخ می دهد تدبیری اندیشیده ایم تا رانندگان به بهانه های مختلف در مسیر حرکت توقف داشته باشند و از رانندگی ممتد و بی وقفه بپرهیزند.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفتگو با طلوع کرمانشاه از فعال بودن ۲۴ ساعته تیم های پلیس راه در جاده های استان طی ایام نوروزخبر داد.
 سرهنگ زارع گفت: مجموعا در سراسر استان ۱۰۰ دستگاه دوربین ثابت داریم که در ایام نوروز ۱۰۰ دستگاه دوربین متحرک نیز به آنها افزوده می شود.

وی گفت: علاوه بر این تعداد ستاد خدمات سفر قرار است ۴۳ دستگاه خودرو نامحسوس در اختیار ما بگذارد تا جاده های استان را پوشش دهیم.
زارع همچنین از آماده باش بودن نیروهای پلیس راه، اورژانس و انتظامی در ایام نوروز خبر داد و افزود: عید سال آینده جاده های پرپلیسی را در استان خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تدبیر شما برای کاهش تصادفات جاده ای استان در ایام نوروز چیست، گفت: از آنجا که طبق آمارها درصد زیادی از تصادفات نوروز بعلت خستگی و خواب آلودگی راننده رخ می دهد تدبیری اندیشیده ایم تا رانندگان به بهانه های مختلف در مسیر حرکت توقف داشته باشند و از رانندگی ممتد و بی وقفه بپرهیزند.

زارع توضیح داد: به عنوان مثال در ایام اربعین برای توقف خودروها تست فشارخون رایگان در جاده ها گذاشتیم که خیلی خوب جواب داد و باعث شد ۷۰ تا۸۰ درصد ماشین ها برای انجام تست توقف کنند، لذا این طرح را برای نوروز هم پیاده می کنیم و در کنار آن از امکانات ویژه استراحتگاهها و اماکن رفاهی  بهره خواهیم گرفت.

وی همچنین پوشش محورهای پرسرعت را از دیگر برنامه های پلیس راه در نوروز اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۷۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد به همین دلیل  حضور  نیروی پلیس در این محورها بیشتر خواهد بود.

زارع درباره محورهای پرخطر استان هم اظهار کرد: محور کامیاران، صحنه به کرمانشاه،اسلام آباد به کرمانشاه و محور روانسر به دلیل جاذبه های گردشگری محورهای پر خطر و پر رفت و آمدی هستند که ما در این مسیرها سعی کردیم دوربین های سرعت سنج ثابتی که پیشتر معیوب بود را راه بیاندازیم.

وی افزود: علاوه بر این کار مشکل جاده های آسیب خیز را در طول سال تا حدودی رفع کردیم، مثلا در پیچ های محور روانسر موانع جداکننده گذاشتیم، خط کشی کردیم و شیار لغزنده نصب کردیم و یا در محور نهاوند تقریبا ۵۰ درصد مسیر کاملا جداسازی شده است.

او گفت:همچنین در مسیرهایی که دوربرگردانهای استاندارد نداشتند مثل محور کنگاور به همدان با تجمیع غیر استانداردها، دوربرگردان استاندارد کار گذاشتیم، مسیرها را خط کشی کردیم، تقاطع های تاریک را روشن کردیم  و پرتگاهها را با خاک ایمن سازی کردیم.

زارع با اذعان به این مطلب که عامل انسانی می تواند شرایط بد جاده و خودرو را کنترل کند، بر اهمیت آموزش و فرهنگسازی در این رابطه اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما هنوز به مرحله بلوغ نرسیده ایم و حتی جریمه ها بازدارندگی صد درصدی ندارند.

وی البته گفت:تجربه نشان داده که وجود زیرساختهایی چون محورهای دوطرفه و به حداقل رساندن تقاطع ها و… می تواند تا حد چشمگیری از بروز آمار تصادف در استان جلوگیری کند.

بد نیست بدانید نوروز امسال و تنها در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین مجموعا ۱۵۱ سانحه فوتی، جرحی و خسارتی در جاده های استان به ثبت رسید که کاهش ۲۶درصدی نسبت به سال قبل داشت.

با این حال  کرمانشاه همچنان به لحاظ زیرساختها فاصله زیادی با متوسط کشور دارد. مثلا تنها ۴۶۷ کیلومتر از جاده های استان بزرگراه هستند و بیش از ۸ هزارو ۵۱ کیلومتر جاده دوطرفه غیرمجزا در استان داریم که کوهستانی بودن منطقه، مزید بر علت شده و خطر تصادف را دوچندان می کند!

نکته مورد توجه دیگر کمبود دوربین های کنترل سرعت است که به طور متوسط در سطح کشور به ازای هر ۵ کیلومتر یک دوربین نصب شده در حالیکه این آمار در کرمانشاه یک دوربین به ازای هر ۳۰ کیلومتر است!

به هر حال باید دید حالا و در نوروز سال آینده بکارگیری ۲۰۰ دوربین سرعت سنج ثابت و متحرک این عدد را در استان تغییر داده است یا خیر!
 
 گفتگو از لیلا سعدوندی-خبرنگارطلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.