یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20916 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد

میزان خودکشی در کرمانشاه قد کشیده است/ آمار بالای خودکشی در مناطق حاشیه ای کرمانشاه
21 اسفند 1402 - 10:58
شناسه : 292462
2
طلوع‌‌کرمانشاه : علیرضا مرادی سوپروایزر خودکشی بابیان اینکه از ۳دهه گذشته خودکشی در استان کرمانشاه یک مسئله حاد به شمار میرود، گفت: تا سال۱۳۹۸میانگین خودکشی در ایران پایین تر از حد متوسط جهانی بوده این در حالی است که از سال۱۳۹۸به بعد طبق آمارهای رسمی که دستگاه های متولی اعلام کرده اند، میانگین نرخ خودکشی از متوسط جهانی در ایران بالاتر رفته و درسال ۱۳۹۸طبق آمار اعلام شده میانگین خودکشی در ایران۱۲/۵درصد بوده است/پراکندگی خودکشی در کشور به هیچ وجه عادلانه و برابر نبوده و نرخ خودکشی در استان کرمانشاه درسال های قبل ۴۵برابر استان اصفهان بوده است/مرادی با بیان اینکه ۴ استان زاگرس نشین در۳۰سال گذشته جز استان های پیک خودکشی بوده اند گفت:استان های یاسوج،کرمانشاه،لرستان وایلام بالاترین نرخ خودکشی را به خود اختصاص داده اند‌/وضعیت خودکشی در استان کرمانشاه بین گروه های مختلف یکسان نیست ودر مناطق حاشیه نشین مثل جعفر آباد و حکمت آبادشاهد بیشترین آمار خودکشی هستیم/ خودکشی یک مسئله طبقاتی است و نابرابری را نشان میدهد و به لحاظ قومیتی بالاترین نرخ خودکشی در بین اقوام لک اتفاق می‌افتد/نرخ اقدام به خودکشی در زنان بیشتر است و در گذشته تعداد خودکشی های کامل در زنان بیشتر از مردان است و هرچه از دهه۸۰رو به جلو می آییم این آمار به برابری می‌رسد و زنان بیشتر از مردان اقدام به خودکشی می‌کنند اما تعداد خودکشی های که منجر به فوت فرد می‌شود در مردان بیشتر از زنان است.
نویسنده : نگار عزتی منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز با موضوع پیشگیری از خودکشی برگزار شد، گفت: ۵۲ماموریت در بهزیستی وجود دارد که یکی از این ماموریت ها پیشگیری از خودکشی است.

شهبازی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از رتبه های بالای خودکشی را به خود اختصاص داده گفت: به صورت معمول در اسفند ماه شاهد پیک خودکشی هستیم.

در ادامه علیرضا مرادی سوپروایزر خودکشی بابیان اینکه از ۳دهه گذشته خودکشی در استان کرمانشاه یک مسئله حاد به شمار میرود، گفت: تا سال۱۳۹۸میانگین خودکشی در ایران پایین تر از حد متوسط جهانی بوده این در حالی است که از سال۱۳۹۸به بعد طبق آمارهای رسمی که دستگاه های متولی اعلام کرده اند، میانگین نرخ خودکشی از متوسط جهانی در ایران بالاتر رفته و درسال ۱۳۹۸طبق آمار اعلام شده میانگین خودکشی در ایران۱۲/۵درصد بوده است.

مرادی اضافه کرد: پراکندگی خودکشی در کشور به هیچ وجه عادلانه و برابر نبوده و نرخ خودکشی در استان کرمانشاه درسال های قبل ۴۵برابر استان اصفهان بوده است.

مرادی با بیان اینکه ۴ استان زاگرس نشین در۳۰سال گذشته جز استان های پیک خودکشی بوده اند گفت:استان های یاسوج،کرمانشاه،لرستان وایلام بالاترین نرخ خودکشی را به خود اختصاص داده اند‌.

وضعیت خودکشی در استان کرمانشاه بین گروه های مختلف یکسان نیست ودر مناطق حاشیه نشین مثل جعفر آباد و حکمت آبادشاهد بیشترین آمار خودکشی هستیم.

مرادی در ادامه گفت:خودکشی یک مسئله طبقاتی است و نابرابری را نشان میدهد و به لحاظ قومیتی بالاترین نرخ خودکشی در بین اقوام لک اتفاق می‌افتد.

وی افزود:نرخ اقدام به خودکشی در زنان بیشتر است و در گذشته تعداد خودکشی های کامل در زنان بیشتر از مردان است و هرچه از دهه۸۰رو به جلو می آییم این آمار به برابری می‌رسد و زنان بیشتر از مردان اقدام به خودکشی می‌کنند اما تعداد خودکشی های که منجر به فوت فرد می‌شود در مردان بیشتر از زنان است.

مرادی بابیان اینکه بالاترین نرخ خودکشی در دهه۶۰میباشد گفت: جوانان، نوجوان ها و حتی کودکان در رده های بحرانی در زمینه خودکشی قرار دارند که این مسئله بسیار تاسف بار است.

وی ادامه داد:گروه های که در مرض ریسک خودکشی قرار دارند شامل زنان بدسرپرست وبی سرپرست،افراد دارای بیمار های خاص،افراد دچار معلولیت جسمی است، علت خودکشی عمدتاً علت هایی هستند که در اجتماع رخ میدهند مانند فقر،خشونت خانگی،بیکاری،بیماری که این عوامل می‌توانند در بالارفتن این معضل تاثیرگذار باشد.

گزارش از نگار عزتی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.